ایرانه خانوم ما ؛

آدمک جیان؛ سنگ تراشه­ هایی زیبا در نزدیک تهران

۱۳۹۸/۰۱/۰۴ - ۰۷:۱۴:۰۹
کد خبر: ۸۲۶۷۴۹
آدمک جیان؛ سنگ تراشه­ هایی زیبا در نزدیک تهران
عید که می آید دل هوس سفر می کند . دل به جاده زدن و رفتن به جاهای نرفته یا رفتن به مناطقی که رفته ایم و تجدید خاطره . نقطه به نقطه ایران ؛ زیباست و دیدنی و ما در این روزهای عید ؛ هرروز یک نقطه جذاب و قابل توجه برای گردشگری را به شما معرفی می کنیم .امروز آدمک جیان؛ سنگ تراشه­هایی زیبا در نزدیک تهران .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛‌ یکی از زیبایی ­های کمتر شناخته شده پایتخت سنگ تراشه­ های وردیج هستند. این مجموعه در غربی ­ترین نقطه شهر تهران و شمال ورد آورد، در قسمت غربی جاده حد فاصل دو روستای وردیج و واریش واقع شده است.

روستای واریش یکی از مسیرهای صعود کوهنوردان به قلل پهنه حصار، لیزان و لیچه بوده و وردیج هم بزرگترین روستای حریم شمال غرب تهران به شمار می­ رود.

واریش به لحاظ موقعیتی کمی از وردیج بالاتر و البته سرسبزتر است. هوازدگی در طول زمان سنگ­­ های این منطقه را  به اشکال عروسک­ های سنگی درآورده که در نوع خود بسیار زیبا هستند. مردم محلی منطقه به این سنگ تراشه­ ها و  اشکال «آدمک جیان» می­گویند و بر این باور هستند که این آثار بقایای قلعه ­ای قدیمی است.

البته بررسی های علمی و باستان شناسی خلاف این عقیده را ثابت کرده و بر اساس این مطالعات تنها فرسایش عامل ایجاد سنگ تراشه­ های وردیج شناخته شده است.

 تابستان فصلی مناسب برای بازدید از این منطقه زیبا محسوب می­ شود زیرا زمستان این منطقه کوهستانی بسیار سرد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز