گزیده مهمترین اخبار خرداد سال ۹۷

آزار و اذیت دانش آموزان در مدرسه پسرانه / آزادی ۲۱ زندانی به دست دانش‌آموزان تهرانی/ هشدار در خصوص تجرد دختران۳۰ تا۵۰ ساله/ ساخت برج ۲۱ در باغ برره

۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۵:۵۲:۱۴
کد خبر: ۸۲۶۷۵۵
آزار و اذیت دانش آموزان در مدرسه پسرانه / آزادی ۲۱ زندانی به دست دانش‌آموزان تهرانی/ هشدار در خصوص تجرد دختران۳۰ تا۵۰ ساله/ ساخت برج ۲۱ در باغ برره
در این گزارش گزیده اخبار مهم شهری ،حوادث و اخبار مربوط به جامعه ، و آنچه که در خرداد 97 رخ داد را میخوانید.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ در سالی که گذشت وعده هایی از سوی مسئولان داده شد که بعضی به عمل رسید و بعضی فقط در قالب سخن و حرف ماند . در این میان اتفاقاتی رخ داد که بعضی خوشحال کننده بود و بعضی غم انگیز . در کل سال 97 یکی از خاص ترین سال های تاریخ زندگی ایرانیان است که دشوار گذشت ولی طی شد و این روزها ؛امید ایرانیان به سال 98 است که آرزو می کنند که آرام باشد و خوش .

به گزارش گروه اجتماعی ؛ در سلسله گزارش های "تقویم 97" هر روز اخبار مهم یک ماه سال گذشته را از نظرمی گذرایم.امروز نگاهی داریم به خرداد ماه .

 

نامگذاری خیابانی در تهران به نام «عبدالله انوار»

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به نامگذاری خیابانی به نام «عبدالله انوار» رای مثبت دادند.

احمد مسجدجامعی در شورای شهر تهران در جریان تغییر نام خیابان «شنگرف» به نام استاد «عبدالله انوار» با اشاره به جایگاه علمی و پژوهشی وی گفت: مهمترین ویژگی انوار این است که جامع الاطراف و عمیق است و تنها شخصیتی است که کل آثار ابن سینا در همه حوزه‌های مختلف از جمله حکمت، پزشکی، موسیقی را تصحیح و متن شناسی کرده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به کار سخت استاد انوار گفت: استاد انوار نت نویسی قدیم با جدید را انجام داده و پاورقی‌های متعددی را در مورد موسیقی امروز نوشته است.

آزادی ۲۱ نفر ازمحکومان جرایم غیرعمد به دست دانش‌آموزان تهرانی

دانش آموزان و معلمان یک دبیرستان در تهران، ۲۱ نفر از محکومین جرائم سبک و غیرعمد را آزاد کردند.

در پی اقدام شایسته دانش آموزان و فرهنگیان مجتمع آموزشی نرگس منطقه ۱ تهران و آزادسازی سربازان جوانی که از روی غفلت و نا آگاهی مرتکب جرائم سبک و غیرعمدی به لحاظ محکومیت‌های مالی گرفتار زندان شده بودند.

خرداد سال گذشته ؛  حدادی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی، راه پیما مشاور مدیرکل و رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، طاهری معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش منطقه یک به نیابت از مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع معلمان این واحدآموزشی حاضر شده و با اهدای تابلو و لوح تقدیر از مدیر ، همکاران فرهنگی و دانش آموزان این مجتمع تقدیر به عمل آوردند.

توزیع بسته‌های بهداشتی بین دانش‌آموزان دختر

فرحناز مینایی پور اردیبهشت 97  از اجرای دو طرح «بشری» و «آموزش حقوق به دختران» از اول مهر خبر داد.

 مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش درباره محتویات بسته‌های بهداشتی نیز گفت: حوله، مسواک، خمیر دندان و نوار بهداشتی از جمله محتویات این بسته‌ها هستند. تلاش می‌کنیم مدارس شبانه‌روزی را به صورت ویژه ببینیم و حتما بسته‌ها را در میان مدارس شبانه روزی دخترانه توزیع کنیم. دراین زمینه حتما به مشاورین استان‌ها تاکیداتی خواهیم داشت.

هشدار در خصوص تجرد دختران۳۰ تا۵۰ ساله

زهرا آیت الهی با اشاره به اینکه در سال ٩۵، یک میلیون و ٢٩٧ هزار و ٣٠٠ دختر ٣٠ تا ۵٠ ساله هرگز ازدواج نکرده داشته‌ایم، نسبت به افزایش سن ازدواج در جوانان هشدار داد.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده  با بیان اینکه باید کمک کنیم تا ازدواج ها آسان شود و به سمتی حرکت کنیم که میزان تجرد قطعی کاهش یابد، گفت: آمارها نشان می دهد در سال ٩۵، یک میلیون و ٢٩٧ هزار و ٣٠٠ دختر ٣٠ تا ۵٠ ساله هرگز ازدواج نکرده داشتیم که این تعداد اصلا آمار خوبی نیست.

۸۵ درصد کارتن خواب‌ها معتاد متجاهرند

دکتر حمیدرضا شمسی با بیان این که سازمان بهزیستی کشور از اسفند ماه سال ۹۵ تا امروز حدود ۱۲ هزار نفر از معتادان متجاهر را غربال کرده است، اظهارکرد: بیکاری در اثر اعتیاد و بی اعتمادی کارفرما، بنیه اقتصادی یک جامعه را تضعیف کرده و مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران با اشاره به تفاوت فرهنگی میان کارتن خواب ها و معتادین متجاهر، گفت: خرده فرهنگ "کارتن خوابی" در یک دهه اخیر به جمعیت کشور ایران اضافه شده است، به طوری که این خرده فرهنگ افراد معتاد را به تناسب بیشتری از جامعه عادی، پذیرش می‌کند.

ایران روی کمربند "تب کریمه کنگو"

تب کریمه کنگو بیماری آشنای فصل‌های گرم سال است که هرسال آماری از ابتلا و گاهی مرگ و میر ناشی از آن شنیده می‌شود؛ هرچند این بیماری خطرناک است، اما راهکارهای پیشگیری ساده‌ای دارد. امسال نیز مواردی از ابتلا به آن در کشور مشاهده شده است.

این بیماری  از دام به انسان توسط کنه‌ها منتقل می‌شود و علائمی شبیه به آنفلوآنزا دارد. آن طور که رئیس اداره زئونوز وزارت بهداشت در اردیبهشت گذشته گفت ایران روی کمربند این بیماری قرار گرفته است و مشاغل مرتبط با دام و مردم عادی باید با این بیماری و روش‌های پیشگیری از آن آشنا باشند.

دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری پرونده تعرض به چند دانش آموز

مرتضی نظری، رئیس  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در آن زمان  از صدور دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری پرونده تعرض به تعدادی از دانش آموزان خبر داد.

نظری تاکید کرد: فرد خاطی نیروی آزاد بوده که به عنوان معاون انضباطی جذب شده است. حکم مدیر آموزشگاه به حالت تعلیق درآمده و پرونده این مدرسه ضمن ارسال به مراجع قضایی به شورای نظارت مدارس غیردولتی نیز ارسال شده است.

طبق این خبر ؛ خانواده های یک مدرسه پسرانه در غرب تهران مدعی شده بودند که فرزندانشان از سوی ناظم مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند . با این شکایت ناظم بازداشت و مدرسه بسته شد. 

دلایل تصادف موتورسیکلت‌ها در تهران

سرهنگ مسعود جبارزاده، معاون اسبق اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در اردیبهشت گذشته  با واکاری دلایل بروز تصادفات موتورسیکلت سواران عواملی چون حذف سرویس ادارات، شکل معابر، طرح ترافیک و زوج و فرد، مسائل اقتصادی و بیکاری، نبود پیست موتورسواری و ... را در وقوع تصادفات مرگبار موتورسیکلت‌ها موثر توصیف کرد.

وی با بیان اینکه بطور میانگین در هر هفته چهار نفر در شهرتهران جان خود را در تصادفات رانندگی مربوط به موتور سیکلت از دست می دهند، گفت: برای حل مسأله تصادفات موتور، یا کاهش این آمار ابتدا باید نگاهی وسیع تر به این موضوع مهم داشت و مقوله موتورسیکلت را از جنبه های گوناگون اقتصادی و اجتماعی مورد مطالعه قرار داد

امکان درمان دختران شین آبادی  در کشور وجود ندارد

حسین احمدی نیاز، وکیل دانش آموزان حادثه آتش سوزی در شین آباد اردیبهشت ماه گذشته  خواستار تنظیم پروتکل درمانی دختران شین آبادی شد و گفت: با توجه به اینکه امکان درمان دختران سوخته شین آبادی در داخل وجود ندارد خواستار تنظیم پروتکل درمانی برای این دختران بین ایران و کشور مقصد درمانی آنها در خارج  هستیم.

وکیل دختران شین آباد از ضرورت تبیین تعهدات دولتین ایران و کشور مقصد صحبت کرد که در چه بازه زمانی این عمل‌های جراحی جواب می‌دهد و نیازمند یک سفر هستند یا چند سفر ؟ و گفت: بحث هزینه‌های درمانی و تضمین انجام تعهدات و ارائه گزارش از چگونگی عمل‌های جراحی و حق و حقوق این دختران و وکیل آنان از فرایند و روند درمانی، بخش دیگری از این پروتکل است

انتقاد از بنیاد مستضعفان در پی ساخت برج 21 طبقه در باغ "برره"

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران نسبت به ساخت برج 21 طبقه در باغ برره انتقاد کرد.

مجید فراهانی خرداد گذشته در مورد ساخت و ساز برج در باغ معروف به برره گفت: حفظ فضای سبز و باغات از جمله تاکیدات رهبری است و در همین راستا ما نیز در شورای پنجم مصوبه برج باغ را لغو کردیم.

وی با بیان اینکه این روزها خبر از ساخت برج 21 طبقه در باغ موسوم به "برره" شنیده می شود، گفت: متاسفانه بنیاد مستضعفان نیز اراده‌ای برای حفظ این باغ ندارد.

افزایش تمایل رانندگان تهرانی به استفاده از کمربند ایمنی

سرهنگ علی شریفی -رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ- خرداد 97 از کاهش ۴۷ درصدی تخلف کمربند ایمنی طی پنج سال گذشته در پایتخت خبر داد.

تسهیلات تامین اجتماعی به دارندگان مشاغل مجازی و کسب و کار خانگی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در سومین ماه سال گذشته درباره مشاغل فضای مجازی و کسب و کار خانگی نیز گفت: در این موارد سازمان تسهیلاتی ایجاد کرده که افراد با معرفی صنوف مربوطه از مزایای بیمه‌ای استفاده کنند. در همین زمینه با خانه موسیقی، تئاتر، خانه سینما و مشاغل فضای مجازی تفاهم نامه هایی منعقد شده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: بر این اساس کلیه قراردادهایی که مجری آنها شرکت‌های دانش بنیان باشند از محاسبه ضرایب حق پیمان معاف هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز