معاون وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با برنا مطرح کرد ،

الزام تشکیل کمیته نظارت بر اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان /کشور دچار رکود در بروز رسانی مدیریت شده‌ / مردم به جوانان رأی دهند / راه اندازی شبکه بازار برای اشتغال جوانان

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۲۳:۰۰:۱۳
کد خبر: ۸۲۷۰۰۰
الزام تشکیل کمیته نظارت بر اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان /کشور دچار رکود در بروز رسانی مدیریت شده‌ / مردم به جوانان رأی دهند / راه اندازی شبکه بازار برای اشتغال جوانان
تندگویان گفت : جوانان تنها به رونق انتخابات کمک نکنند. امیدوارم مردم نیز در انتخاب های خود تغییری دهند و جوانان را انتخاب کنند چرا که جوانان در پیگیری مطالبات آنها فعال تر هستند. اگر مردم می خواهند، شهر آنها توسعه پیدا کند باید از بین جوانان انتخاب کنند؛ اگر مجلس آینده ما جوان باشد، به دولت نیز فشار خواهد آورد تا جوانگرایی در آن صورت بگیرد؛ بنابر این یک تحول عظیم در کشور خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ؛‌ کشور ایران برای توسعه و بالندگی نیاز به اقدامات ریسکی دارد و این جوانان هستند که با روحیه ریسک پذیری می توانند چنین غیرممکنی را ممکن کنند.

اعتماد به جوانان و سپردن وظایف در حد معاونت حتی بالاتر از آن تا جایی که آنها بتوانند بخت خود را در نمایندگی مجلس هم امتحان کنند می تواند باعث یک پرش شگفت در توسعه اقتصادی، سیاسی،اجتماعی و فرهنگی شود و باید از این مهم غافل نبود که قانون منع بکارگیری بازنشستگان یک گام بزرگ در این راستا است.

همزمان با این اقدامات که در آینده ثمرات آن لمس خواهد شد نباید از مشکلات فعلی جوانان نیز غافل ماند مشکلاتی که بسیار شرایط را پیچیده کرده و اگر به آنها رسیدگی نشود پشیمانی بزرگی در پی خواهد داشت.

یک قانون ایده آل

محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان که یکی از مطرح ترین طرح های به تصویب رسیده سال گذشته بود و سرانجام اجرای آن  چنین مطرح کرد: ابتدا از مجلس و نمایندگان تشکر می‌کنم؛ قانون منع بکارگیری بازنشستگان جزو کمترین قوانینی بود که با اکثریت آرا رأی آورد؛ اما موضوع که باید به آن پرداخت، نحوه اجرا و عملیاتی شدن آن در دولت است ما نیازمند تشکیل یک کمیته مشخص جهت پیگیری آن از سوی قانون گذار هستیم .

وی ادامه داد: دولت بر خود، نظارت نمی‌کند و تنها می‌تواند گزارش عملکرد اجرای قانون را به قانون گذار بدهد. علی‌رغم اینکه مجلس مدعی است کارگروهی برای نظارت به وجود آمده، در این بخش هنوز اقدام مناسبی انجام نشده است.

دستور آگاهانه رهبر معظم انقلاب

تندگویان در ادامه با تاکید بر اینکه ؛ رهبری نیز در بیاناتشان دستور داده اند تغییراتی در این قانون به وجود بیاید که هنوز خروجی اجرای این دستور را هم  ندیده ایم بیان داشت : پیگیری  قانون‌مند و مشخصی نسبت به عملیاتی شدن این قانون انجام نشده است.

هدف چیست؟

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به هدف قانون گذاران از تصویب این قانون در راستای بکارگیری جوانان در مدیریت‌های اجرایی کشور اظهار کرد: بحث کلی جامعه برای تصویب این قانون درباره مدیرانی بود که سال‌ها در سمت‌های مختلف مشغول به کار بودند. هیچ کس منکر خدمات و زحمات این مدیران نیست، اما هم اکنون نیاز به تغییر نگرش و رویکرد در کشور ما کاملا مشهود است؛ نیاز به یک تحول توام با جوشش مشخص، با یک نوع انگیزش در کشور ما کاملا مشخص  است و هیچ کس، جز جوانان، نمی‌توانند این کار را انجام دهد.

نیاز به ریسک در کشور

وی با گفتن از اینکه جوان نترس و شجاع است؛ ایده دارد و اهل ریسک است گفت :  هم اکنون، کشور ما در خیلی از موضوعات نیاز به ریسک دارد، به خصوص  در بخش‌های اقتصادی و موضوعات فرهنگی که دچار چالش‌های فراوانی شده‌ایم. از یک دوره‌‌ای به بعد، ما دچار رکود در بروز رسانی مدیریت کشور شده‌ایم و مدیریت کشور دست آدم‌های خاص باقی مانده است که دیگر ایده جدیدی در تخصص خود ندارند؛  نیاز است یک نگاه جدید روی کار بیاید با  دسترسی به علم جدید ، که تنها جوانان این ویژگی ها را دارند.

معاون امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در بعضی از نهاد ها قانون منع بکارگیری بازنشستگان انجام شده است  افزود: تغییر شهردارها، استاندارها و بخشی از فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها، در برخی از وزارت‌خانه‌ها و حتی معاونین وزرا را شاهد بودیم، اما تعداد محدودی جوان جایگزین آن بازنشستگان شدند و بیشتر کسانی که جایگزین شدند، خود نیز در آستانه بازنشستگی هستند و این مسئله کمکی به تحولی که مدنظر قانون‌‌گذار است، نمی‌کند.

او ادامه داد: حرف نهایی من این است که باید یک جایگاه مشخصی به عنوان نهاد پیگیری کننده مطالبات و انجام قانون تشکیل شود که فراتر از دولت باشد؛ من به عنوان معاون امور جوانان در وزارت‌خانه ورزش و جوانان، نمی‌توانم به سایر دستگاه‌های اجرایی تکلیف کرده یا گزارشی از آنها بخواهم؛ بنابر این حتما باید نهادی وجود داشته باشد که فراتر از ما است. ما حاضر هستیم در پایش این نهاد کمک کنیم.

جوانان با استعداد ایرانی

تندگویان با گفتن از اینکه ما معتقد هستیم که در همه وزارت‌خانه‌ها و نهادها جوان مستعد وجود دارد که هم اکنون مشغول کار هستند و باید ارتقای شغلی پیدا کنند تشریح کرد: نیازی به تزریق نیرواز بیرون ساختار ها نداریم؛ این کار تغییر زیادی را در ساختار تعداد نفرات دولت و نهاد ها به وجود نمی‌آورد اما یک تحول شگفت را در حوزه مدیریت به وجود می‌آورد.

کاهش 20 سال سن معاونت

 وی با اشاره به وزارت ورزش و جوانان به ویژه تغییر مدیریتی در معاونت جوانان اذعان کرد: تقریبا تمام مدیرکل‌های وزارت ورزش و جوانان  دهه شصتی هستند؛ روزی  که بنده به عنوان معاون جوانان انتخاب شدم ، در کل کشور حتی یک معاون جوان خانم نداشته‌ایم، اما امروز 5 استان ما معاون جوان خانم دارد؛ سن معاونت 20 سال کاهش پیدا کرده است؛ این کار ما الگو برای همه وزارت‌خانه‌ها است؛ معتقد هستم که اگر وزرا به سمت تغییر معاونین در سطح معاونین جوان بروند به خود کمک کرده اند.

او ادامه داد: زمانی که شما یک معاون جوان را انتخاب می‌کنید، او نیز با جوانان کار خواهد کرد که ثمره آن حتما مثبت خواهد بود.

2 وزیر جوانگرا

تندگویان با اشاره به شریعتمداری و زنگنه که ثابت کردند به جوانگرایی اعتقاد دارند افزود: آقای شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حد معاونین، روسای هلدینگ‌ها و شرکت‌ها جوانگرایی کردند و بیژن زنگنه وزیر نفت نیز مدیر یکی از قدرتمند ترین شرکت‌ خود را جوان برگزید و در حوزه قراردادی که با وزارت نفت با توتال بست نیز شاهد آن بودیم که میانگین سن تیمی که باید قرارداد را می‌بست زیر چهل سال بود.

وی افزود: برخی از وزارت‌خانه‌های دیگر نیز جوانگرایی را رعایت کردند؛ در وزارت کشور شاهد بودیم که در استان‌ها بسیاری از فرمانداران، بخشداران جوان شدند و بکارگیری زنان خیلی پررنگ‌تر شده است. امیدواریم در آینده نزدیک استاندار زن جوان نیز در کشور داشته باشیم.

اعتماد به زنان

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به انتصاب  مدیر کل خانم در استان گیلان از سوی وزیر ورزش اظهار داشت : این فرهنگی است که باید در وجود مدیران و وزرا نهادینه شود. نیازی به قانون نیست و این یک نوع درک است که من مدیر باید از جوانان استفاده کنم؛ در حال حاضر  شاید به 30 درصد از آن چیزی که خواسته جوانان در زمینه انتصاب بود، رسیده‌ایم و بخشی از کنار گذاشتن بازنشستگان عملیاتی نشده است و نهادی وجود ندارد تا در اقدام و عملیات این قانون  را رصد و پایش کند.

ایجاد اشتغال برای جوانان

محمد مهدی تندگویان در خصوص اینکه در حال حاضر آمار بیکاری جوانان به خصوص جوانان تحصیلکرده کشور بالا رفته است و این بخاطر نبود بستر کافی برای اشتغال آنها است با تاکید بر اینکه وظیفه وزارت ورزش و جوانان تولید اشتغال نیست بیان داشت :  اما ساماندهی موضوع اشتغال جوانان و خیلی از موضوعات دیگر در کشور وظیفه ما است؛ ما دو اقدام مشخص در حوزه اشتغال مستقیم انجام داده‌ایم. دستاوردهای ما نیز معلوم و کاملا قابل پایش است.

وی با بیان اینکه در حوزه تشکلات شاهد رشد کمی بوده‌ایم ادامه داد: تشکل های ما سال به سال و ماه به ماه رو به افزایش است، به دولت تعهد داده ایم که به تعداد مشخصی تشکل جوانان در کشور برسیم؛ امیدوارم با این رشد آمار تشکل ها  به این عدد رسیده وبه وعده خود عمل کرده باشیم .

تندگویان ادامه داد: شبکه‌سازی‌های تخصصی را که مشخصا اشتغال ایجاد می‌کند، شروع کرده‌ایم؛ برای مثال شبکه ملی گردشگری جوانان را راه اندازی کرده و امیدواریم که سازمان میراث فرهنگی و سازمان‌های دیگری که باید همکاری کنند درهم‌افزایی این موضوع و دادن مجوزهای خاص به جوانان، کمک کنند تا فضای کار جوانان رونق پیدا کند.

دخالت هرگز!

وی با بیان این موضوع که وزارت ورزش و جوانان قصد دخالت در امور سایر وزارت خانه ها ندارد تصریح کرد: ما باید به یکدیگر کمک کرده تا مشکل اشتغال  جوانان برطرف شود؛ ما شبکه کارآفرینان و استارتاپی را به وجود آورده‌ایم. هر سه شبکه‌ای که  امسال ایجاد کرده‌ایم، موفق بوده و در مسیر حرکت این شبکه ها  سعی کرده‌ایم که مرکزگریز باشیم؛ یعنی دبیرخانه هر شبکه‌ای را به یک استان منتقل کرده ایم.

او در همین رابطه افزود: در دو ماه گذشته، شبکه گروه‌های جهادی‌ را به وجود آورده‌ و در استان سیستان و بلوچستان آن را فعال کرده‌ایم‌.

شبکه گردشگری

تندگویان درخصوص شبکه گردشگری بیان کرد: ارتباط تمام تشکل‌های حوزه گردشگری به یکدیگر، شبکه‌ای را در کشور به وجود آورده که گردشگر پذیر است و تنظیم بازار داخلی و گردشگری را انجام می‌دهد. برگزاری جشنواره‌ها و مراسم‌های بومی، محلی  و... برعهده این شبکه است و در کنار آن به بوم‌گردی‌هایی که مختص جوانان است رونق می‌دهد.

وی با گفتن اینکه شبکه گردشگری اشتغال مستقیم ایجاد کرده است تشریح کرد: شبکه کارآفرینی در استان زنجان یک سایت ایجاد کرده و دبیرخانه‌‌اش نیز در آنجا تاسیس شده است؛ جوانان بعد از ورود به سایت، آموزش دیده و در همان سایت، شرکت ثبت می‌‌کنند؛ زمانی که شرکت توانمند شد با یک ارزش اسمی مشخص از مجموعه ما خارج می‌شود. شرکتی را داشته ایم که در عرض چهار ماه که در سایت فعال بودبا ارزش اسمی 6 یا 7 میلیارد تومان خروج پیدا کرده است.

دوره های شبکه کارآفرینی

معاون امور جوانان با اشاره به برگزاری سه دوره شبکه کار آفرینی در حوزه کسب و کار اذعان داشت : در دوره آخر به حوزه کسب و کار روستایی پرداختیم که این مسئله دستاورد بزرگی است؛ برای امسال   نیز در معاونت جوانان قصد داریم تا شبکه بازار جوانان را به وجود بیاوریم؛ این شبکه مکمل شبکه کارآفرین و سایر شبکه ها خواهد شد. یعنی جوانان ما در سراسر کشور هرچیز قابل عرضه‌ای که داشته باشند، اعم از کالا، خدمات، پژوهش و هر موضوعی که  قابل ارائه است، می‌توانند به شبکه بازار ما مراجعه کنند.

او خبر داد:شبکه بازار را در یک استان پایلوت کرده‌ و مشکلات را رصد کرده‌ایم؛ در هفته جوان نیز از آن رونمایی خواهیم کرد و تمام شبکه های ما به صورت مضاعف کارآمد می‌شوند.

مشکلات اصلی اشتغال

تندگویان در خصوص مشکل اصلی ایجاد آمار قابل توجه بیکاری جوانان  تشریح کرد: همه چیز اقتصادی نیست، و مشکل اقتصاد را باید دولت کمک کند اما نیاز است در بحث اشتغال ایمن برای جوانان پیشرو باشیم، و جوان مطمئن باشد که اشتغال برای او وجود دارد؛ بنابر این ما نیاز به آمایش تسهیلات در کشور داریم؛ تا بدانیم این کشور به چند مهندس، دکتر و مدیر نیاز دارد. تا یک جوان در استان خود بداند که در چه حوزه ای باید به تحصیل بپردازد.

وی افزود: وزارت‌خانه های مختلف ادعا می کنند که این آمایش انجام شده است؛ اما در عمل شاهد این موضوع نیستیم، امروز تعداد فارغ التحصیلان رشته های غیرمرتبط با اشتغال بسیار زیاد است. که همین مسئله یکی از مشکلات ما در حوزه اشتغال است.

عدم اجرای پنجره واحد خدمت!

محمد مهدی تندگویان با اشاره به  "پنجره واحد خدمت" و عدم اجرای آن  بیان داشت : چند سال پیش "پنجره واحد خدمت" به استان ها ابلاغ شده است  اما شاهد اجرای آن نیستیم .موضوع به این صورت است که وقتی یک جوان برای اشتغال در یک استان مراجعه می‌‌کند فقط به یک پایشگاه باید مراجعه  کند یعنی اگر از محیط زیست، ارشاد و از هر نهادی برای فعالیت‌های خود مجوز می‌خواهد تنها با یک درگاه در ارتباط باشد.انتظار من این است که در سال 98  "پنجره واحد خدمت" به وجود بیاید تا  جوانان بتوانند به آن مراجعه کنند و با تسهیلات و اعتباراتی که به آنها می‌دهیم، به راحتی بتوانند مجوز بگیرند و کار خود را آغاز کنند.

ازدواج جوانان

ازدواج برای جوانان تبدیل به یک آرزو شده است؛ وام ازدواج چاره کار نیست .هزینه ها آنقدر بالا رفته است که اگر جوان هزینه های شب عروسی را نیز تامین کند ، در هزینه های زندگی خواهد ماند؛ هزینه های  کرایه خانه تا خورد و خوراک بار سنگینی بر روی دوش یک جوان است که با توجه به شرایط کار در کشور هر روز بیشتر ازدواج و تشکیل خانواده برای جوانان رویا می شودو از سوی دیگر آسیب ازدواج های سفید رو به افزایش است .

محمد مهدی تندگویان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تسهیل ازدواج جوانان مطرح کرد: در این دولت ما از وام 3 میلیون تومانی به وام 30 میلیون تومان برای هر نفر  رسیده ایم؛ افرادی که 7 سال در نوبت برای دریافت وام بودند امروز در یک ماه وام خود را دریافت می‌کنند؛ دولت در حد خود سعی کرده است؛ سال گذشته  15 هزار میلیارد تومان برای وام ازدواج پرداخت شد. یعنی نزدیک به یک میلیون نفر ازدواج کردند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره کاهش میل جوانان به ازدواج و افزایش میل به ازدواج های سفید مطرح کرد: بخشی از کاهش میل جوانان به ازدواج بحث فرهنگی و مدل اعتقادات و باورها است؛ نگرش نسل ما با نسل جدیدبسیار متفاوت بود، جوان امروز دوست دارد وقتی زیر یک سقف می رود همه چیز برایش فراهم باشد ولی نسل ما اینگونه نبود ؛ با کمترین امکانات شروع می کردیم و زندگی را با هم می ساختیم .

او با بیان زندگی سختی که در ابتدای ازدواج آن را تجربه کرده است و با حداقل حقوق زندگی را سپری می‌کرده‌اند ولی با همدلی و عشق  زندگی ساختند  بیان کرد: جوانان امروز فرهنگ ساده زیستی را از دست داده‌اند؛ امیدوارم تحول فرهنگی ایجاد شود و باورهای اشتباه در خصوص نحوه آغاز زندگی مشترک تغییر یابد و جوانان به سمت زندگی را در کنار هم ساختن بروند نه از ابتدا همه چیز را مهیا خواستن .

نقد صدا و سیما

تندگویان با اشاره به سریال های تلویزیونی گفت : زمانی که صدا و سیما مدام در سریال‌ها و فیلم‌ها الگویی را نشان می‌دهد که همه چیز از همان اول زندگی برای یک جوان در زمان شروع زندگی مشترک فراهم است  ،جوان را دچار یک بحران هویتی می کند . وقتی جوان وضعیت زندگی و درآمد و توان خود برای آغاز زندگی مشترک را  با فضای سریال ها مقایسه می کند اینگونه تصور می کند که نمی شود زندگی زناشویی را با میزان درآمدی که دارد آغاز کند و دچار بحران هویتی می شود .

معاون وزیر ورزش و جوانان با گفتن اینکه در سراسر کشور دفتر مشاوره ازدواج داریم اظهار کرد: تقریبا 70 درصد مراجعین ما کسانی هستند که مجرد بوده و هنوز وارد زندگی نشده‌اند. این پیام خوبی است که جوانان ما یاد گرفته‌اند، قبل از ازدواج مشاوره کنند؛ ما نیز از این مسئله استقبال می‌کنیم. اما مسئله ای که وجود دارد این است که خیلی از این افراد هنوز به خانواده های خود از تصمیم برای ازدواج، چیزی نگفته اند؛ این نشان می‌دهد، پیوندهای خانواده از بین رفته است. در قدیم جوانان، اول از همه خانواده را مطلع می‌‌کردند و خانواده‌ها نیز کمک می‌کردند تا زندگی آنها شروع شود  اما امروز، آخرین افرادی که متوجه می‌شوند، اعضای خانواده هستند.

معضل ازدواج های سفید

محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره علل کشیده شدن  جوانان به سمت ازدواج های سفید مطرح کرد: این مسئله ای فرهنگی است، نگرش جوانان به هویت خود تغییر کرده و جوانان به دلیل اینکه نمی خواهند زیر بار یک تعهد رسمی بروند، ترجیح می دهند که زندگی بدون تعهد داشته باشد؛ متأسفانه این سبک زندگی فراگیر شده است و نقش خانواده نیز کمرنگ شده و دیگر ارتباط خوبی بین والدین و فرزندان را شاهد نیستیم.

مشکل اساسی آموزش و پرورش

او با اشاره به مشکل اساسی که در نظام آموزش و پرورش ما وجود دارد اظهار کرد: آموزش و پرورش  12 سال به دانش آموز بار علمی تزریق می‌کند؛ اما جایگاه تعهد و وظیفه و خانواده و رفتارهای اجتماعی در این سیستم مشخص نیست.بخش پرورشی مدارس ما عملکرد قابل توجه ای ندارند. آموزش مهارت های زندگی در آموزش و پرورش ما دیده نمی شود .

گرایش به اعتیاد بین جوانان

 

فضای تخلیه انرژی برای جوانان در بستر جامعه موجود نیست ، این مسئله در کنار مشکلاتی همچون بیکاری ، باعث شده  تا جوانان زیادی به سمت مواد مخدر روی بیاورند .

 

معاون وزیر ورزش و جوانان در این خصوص گفت : به جوانان توصیه می کنم که به سمت حضور در تشکل ها بروند؛ هم اکنون 2200 تشکل فعال جوانان در سطح کشور داریم، این تشکل ها یک جامعه آماری 500-600 نفر در ایران هستند و شاید به یک میلیون نفر نیز رسیده باشند، جوانان هر چقدر به سمت پایگاه های اجتماعی و مردمی میل پیدا کنند و به مردم خدمت کنند به خود نیز برای تخلیه انرژی کمک خواهند کرد.  توصیه  و خواهش من از جوانان این است که به سمت این تشکل ها بیایند تا بتوانیم به آنها کمک کنیم و در کنار آنها باشیم؛ بستری که ما آماده کرده ایم از مالیات معاف است و مشکل بیمه نیز ندارد، زمینه فعالیت در این تشکل ها اصلا محدود نیست و می توانند با حضور در فضای تشکل ها همه زندگی با انگیزه تری داشته باشند و هم از بیکاری دور شوند و در ادامه از آسیب هایی که می تواند زندگی آنها را نابود کند عبور می کنند و صدمه نمی بینند.

مجمع ملی جوانان سمن های کشور

سازمان های مردم نهاد بخشی از جامعه مدنی ما هستند که به استعلای جامعه برای تبدیل شدن به یک آرمان شهر کمک می‌کنند؛ هرچه سازمان های مردم نهاد در یک جامعه فعال تر شوند آن جامعه بهتر می‌تواند با آسیب های اجتماعی که امکان ظهور و بروز دارد برخورد کند؛ حال وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از متولیان سازماندهی این تشکل ها می‌تواند کمک زیادی بکند.

مجمع ملی جوانان سمن های کشور با برگزاری یک انتخابات تشکیل شد، مجمعی که برای شروع به کار آن جوانان 20 سال صبر کردند . این روزها نقدهایی بر این مجمع وجود دارد؛ منتقدانی مدعی هستند این مجمع بیشتر از اینکه فضای اجتماعی ؛ فرهنگی ؛ اقتصادی داشته باشد فضایی سیاسی به خود گرفته است و از اصل راه خود دور شده است .

محمد مهدی تندگویان درباره اهداف  شکل گیری مجمع ملی جوانان سمن های کشور  مطرح کرد: 20 سال بود که مصوبه تشکیل مجمع ملی تصویب شده بود تا این نهاد مردمی شکل بگیرد؛ در این سالها هیچ کسی جرأت نکرده بود تا این کار را تمام کند، بنده اولین کاری که باید به سرانجام می‌رساندم پیگیری این مصوبه بود که اتفاق افتاد و توانستیم در دوسال پیاپی به انتخابات برسیم و آرزوی 20 ساله جوانان محقق شد.

وی ادامه داد: مجمع ملی جوانان بهمن ماه شکل گرفته است و در این مدت کوتاه نمی‌توان از آنها انتظارات زیادی داشت؛ جلسه های مجمع ملی جوانان به صورت مرتب تشکیل می شود؛ این مجمع یک نهاد کاملا غیر دولتی و عمومی است و ما دخالتی در موضوع اداره و تصمیمات آنها نداریم چرا که جوانان باید یاد بگیرند تا به این استقلال رسیده و یک پایگاه غیردولتی را اداره کنند تا با تغییر دولت ها از بین نرود.

او با بیان اینکه تقریبا تمام کارگروه های تخصصی این مجمع شکل گرفته است افزود: اتفاق خوبی که شکل گرفته است، استان به استان، خود جوانان میزبان مجمع می شوند و ما در آن هیچ دخالتی به لحاظ بودجه و عملکرد نداریم؛ آنها سفرهای استانی انجام می دهند و مشکلات استان ها را رصد می کنند. انشالله امسال  با درخواست آنها و حمایت و پیگیری ما و با کمک مجلس بتوانیم به عنوان یک پایگاه غیردولتی جوانان که ملی کار کرده و انتخابات کشوری برگزاری می‌کند، ردیف اعتبار بودجه مستقلی را برای آنها بگیریم.

حضور جوانان در انتخابات

 به روزهای انتخابات نزدیک می شویم ؛  میزان حضور جوانان در انتخابات های پیش را چگونه برآورد می کنید ؟ این سوال آخر ما از معاون وزیر ورزش و جوانان بود که چنین پاسخ داد :  توصیه من به جوانان این است که مشارکت آنها به صورت عملیاتی برای کاندیدا شدن باشد، جوانان تنها به رونق انتخابات کمک نکنند؛ برای اولین بار است که در مجلس فراکسیون جوانان شکل گرفته و امیدوارم این مسئله گسترده تر شده و تمام نمایندگان ما جوان شوند.

او با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته به بیش از 25 استان سفر کرده ام اظهار کرد: استانداری هایی که نماینده جوان انتخاب کرده بودند موفق بودند؛ امیدوارم مردم در انتخاب های خود تغییری دهند و جوانان را انتخاب کنند چرا که جوانان در پیگیری مطالبات آنها فعال تر هستند. جوانی که نماینده می‌شود، ایده داشته و گفتمان او نیز به روز است چرا از مشکلات مطلع است و برای استان خود حرف های جدیدی دارد.

تندگویان افزود: اگر مردم می خواهند، شهر آنها توسعه پیدا کرده و به روز باشد باید از بین جوانان و کسانی که تخصص، اعتماد محلی و اصالت خانوادگی دارند افرادی را انتخاب کنند؛ اگر مجلس آینده ما جوان باشد، به دولت نیز فشار خواهد آورد  تا جوانگرایی در آن صورت بگیرد؛ بنابر این یک تحول عظیم در کشور خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز