ایرانه خانوم ما ؛

هفت تنان؛ موزه سنگ های تاریخی شیراز

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۰۸:۵۷:۰۳
کد خبر: ۸۲۷۰۰۷
هفت تنان؛ موزه سنگ های تاریخی شیراز
عید که می آید دل هوس سفر می کند . دل به جاده زدن و رفتن به جاهای نرفته یا رفتن به مناطقی که رفته ایم و تجدید خاطره . نقطه به نقطه ایران ؛ زیباست و دیدنی و ما در این روزهای عید ؛ هرروز یک نقطه جذاب و قابل توجه برای گردشگری را به شما معرفی می کنیم .امروز هفت تنان؛ موزه سنگ های تاریخی شیراز.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ هفت تنان یکی از قدیمی ترین اماکن تاریخی شیراز است. دفن هفت عارف نامی در این مکان، دلیل نام گذاری آن بدین اسم محسوب می شود.

 این باغ در  سده های پیش از عهد زندیه ایجاد  شده اما  عمارت آن از بناهای دوره کریم خان زند است. باغ هفت تنان در بن کوه چهل مقام و در شمال آرامگاه حافظ قرار گرفته و مردم شیراز به این مکان دلبستگی خاص دارند و گاه در طلب باران و استجابت دعا بدین مکان روی می­آوردند.

سقف عمارت این مجموعه که اکنون از آن به عنوان موزه سنگ های تاریخی شیراز بر روی دو ستون یکپارچه قرار گرفته که بر بالای طاق آن، پنج مجلس به صورت نقاشی روی گچ خودنمایی می کنند

.درویشی با تبرزین و کشکول، موسی در حال شبانی، شیخ صنعان و دختر ترسا، ابراهیم خلیل و  درویش جوان این پنج مجلس هستند.در این مکان همچنین سنگ هایی مربوط به قرن­های سوم تا یازدهم به نمایش گذاشته شده که با خطوط کوفی، توقیع، نسخ، نستعلیق دیوانی و ثلث و.... تزئین شده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز