فرماندار شهرستان نور:

ستاد مدیریت بحران شهرستان نور در آماده‌باش صد در صدی هستند

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۰:۲۰:۴۸
کد خبر: ۸۲۷۰۴۶
ستاد مدیریت بحران شهرستان نور در آماده‌باش صد در صدی هستند
فرماندار شهرستان نور در پی حوادث اخیر و پیش‌بینی‌ بارش برف و باران ستاد مدیریت بحران این شهرستان را در آماده‌باش کامل قرار داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران و احتمال سیل و آبگرفتگی و نیز حوادث روزهای نخستین سال جدید در استان‌های مختلف کشور به‌ویژه مازندران و گلستان، با دستور فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان نور صبح امروز جلسه این ستاد با حضور اعضا در محل دفتر فرماندار برگزار و ضمن برنامه‌ریزی و آمادگی به همه نیروها آماده‌باش داده شد.

فرماندار شهرستان نور در این جلسه با تبریک سال نو از اقدامات اساسی مقابله با بحران و سیل در سطح شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در بیشتر نقاط حادثه‌خیز مانند عباسا، بخشی از رویان، قسمت‌های از شهر نور با انجام کارهای اساسی از بحران و سیل پیشگیری شد اما آمادگی همه‌جانبه لازم و ضروری است.

علی شادمان افزود: در بخش‌های بلده و چمستان شهرستان نور به‌دلیل کوهستانی و برف‌گیر بودن، نیازمند اقدامات و آمادگی بیشتر هستیم زیرا هم‌اکنون نیز در بعضی از این مناطق شاهد ارتفاع بیش از یک متری برف هستیم و ورود سامانه سرد جدید نیز علاوه بر ماندگاری احتمال بارش برف مجدد را دارد که باید تمهیدات لازم به‌ویژه در حوزه راه‌ها صورت گیرد.

وی در ادامه به جذب کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان اشاره کرد و خواستار نظارت و کنترل در جمع‌آوری این کمک‌ها و مدیریت لازم به‌منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی توسط اشخاص و گروه‌های بدون شناسنامه شد.

فرماندار شهرستان نور با تشریح خدمات و تسهیلات سفر این شهرستان از تسهیل ترافیک، حذف گره‌های ترافیکی، رفع مشکل کمبود آب به‌ویژه در رویان، به حداقل رساندن خطرات جاده‌ای به‌ویژه در محور گلندرود و وضعیت مناسب در پسماند خبر داد و گفت: تا روز گذشته بیش از ۶۰۰ هزار نفر شب اقامت در شهرستان داشتیم و در حال حاضر وضعیت مطلوبی حاکم است.

رضا رنجکش بخشدار بلده نیز در این جلسه با اشاره به هشدارهای هواشناسی و پیش‌بینی بارش برف سنگین در بلده خواستار تأمین سوخت ساکنان دائمی و مسافران در این ایام تا مناسب شدن هوا شد.

شهریار ذوالفقاری بخشدار مرکزی نور نیز در این جلسه گفت: به همه دهیاران این بخش ابلاغ شد تا ضمن اطلاع‌رسانی آمادگی لازم برای مقابله با بحران و سیل احتمالی داشته باشند.

سلیمان ایزدی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نور نیز از آمادگی کامل راهداری برای مقابله با بحران خبرداد و افزود: ماشین‌آلات راهداری در محورهای کوهستانی مستقر هستند و هم‌اکنون نیز محورهای برف‌گیر در حال بازگشایی است و تردد امکان پذیر است اما رعایت نکات ایمنی و داشتن زنجیر چرخ، سوخت کافی و لباس گرم و نیز سلامت خودرو ضروری است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نور نیز در این جلسه از اعزام تیم‌های امدادی این جمعیت به مناطق سیل‌زده مازندران و گلستان خبر داد و بیان کرد: امدادگران این جمعیت هم‌اکنون در مناطق یادشده مشغول خدمات‌رسانی و امداد و نجات هستند.

علی‌اصغر خاکپور با اشاره به تهیه بانک جامع اطلاعاتی در بخش مرکزی نور اظهار کرد: آمادگی لازم برای مقابله با بحران وجود دارد و سالن‌های ورزشی سرپوشیده شهرستان برای اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

وی از شهروندان و گردشگران خواست تا از تردد، سکونت و نصب چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

 

نظر شما