آماده باش کامل در استان البرز /فرمانداران و بخشداران در محل خدمت حاضر باشند

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۱:۴۸:۳۶
کد خبر: ۸۲۷۰۷۷
آماده باش کامل در استان البرز /فرمانداران و بخشداران در محل خدمت حاضر باشند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از اعلام آماده باش دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: بنابر دستور استاندار البرز، همه فرمانداران و بخشداران موظف هستند با آمادگی کامل در محل خدمت خود حضور داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، مهدی مهرور با توجه به ورود سامانه بارشی از روز گذشته که تا عصر روز چهارشنبه در استان البرز ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: طبق دستور استاندار تمامی مدیران دولتی اعم از بخشداران و فرمانداران باید با آمادگی کامل در محل خدمت خود حضور داشته باشند تا در صورت بروز مشکل به رفع آن بپردازند.

وی بیان کرد: این سامانه بارشی در سراسر استان به ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی شده است و از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان انتظار می رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: این سامانه بارشی آسمان نیمه ابری تا ابری، وزش باد، رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش ها به صورت رگبار باران و رعد و برق و در بعضی از ساعات در عصر و شب بارش به صورت برف را به دنبال دارد.

مهرور با اشاره به اینکه این بارندگی و شرایط هوا اختلال در تردد محورهای منتهی به منطقه طالقان و محور کرج چالوس را به همراه دارد، یادآور شد: باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

اهمیت انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ

وی افزود: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسؤولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها از جمله الزامات است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: ضروری است مسافران با عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند.

مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، نهرها و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) ضرورت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پایان ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست و خاطرنشان کرد: مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) پیش‌بینی شود، همچنین حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی و شرکت های خدماتی همچون آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق، گاز، تلفن همراه و ثابت ، آب منطقه ای در دستور کار قرار خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز