در جلسه مدیریت بحران مطرح شد

نیاز مبرم سیل‌زدگان گنبدی به لوازم خانگی/ مصالح و پروانه ساختمان رایگان به سیل‌زدگان اعطا شود

۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۱:۲۲:۰۲
کد خبر: ۸۲۷۳۹۴
نیاز مبرم سیل‌زدگان گنبدی به لوازم خانگی/ مصالح و پروانه ساختمان رایگان به سیل‌زدگان اعطا شود
شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گنبدکاووس از نیاز مبرم مردم سیل‌زده این شهرستان به لوازم خانگی خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ، دهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گنبدکاووس در سال جاری با محوریت تداوم خدمت رسانی به سیل زدگان و هدایت کمک‌های مردمی به سمت نیازهای اصلی مردم با حضور فرماندار ویژه و مدیران ارشد شهرستان گنبدکاووس پیش از ظهر امروز در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اتمام فروکش سیلاب در سطح شهرستان و فرا رسیدن زمان پاکسازی و ایجاد شرایط بازگشت مردم به زندگی عادی، اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین اولویت پرداختن به موضوع بازسازی منازل مسکونی مردم است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه لوازم خانگی و مصالح ساختمانی برای بازسازی و تعمیر منازل مسکونی نیاز اصلی سیل‌زدگان در گنبدکاووس است، افزود: از عموم مردم و خیرین تقاضا داریم تا کمک‌ها و هدایای خود را در این حوزه متمرکز کنند تا نیاز واقعی و اصلی مردم را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آسیب وارده به برخی روستاها و برخی منازل شهری بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: مدیران امدادی باید کمک‌های سایر استان‌ها و شهرستان‌ها که به گنبدکاووس می‌رسد را به گونه‌ای مدیریت و هدایت کنند که هر چه سریع‌تر بتوانیم مردم را به خانه‌های خود با ایمنی و شرایط زندگی عادی برگردانیم.

فرماندار ویژه گنبدکاووس بر لزوم پیشقدم شدن شهرداری و شورای شهر برای کمک به مردم تاکید کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری در صورت امکان صدور مجوز پروانه ساختمان و استعلامات بازسازی این اماکن را رایگان کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به تداوم امدادرسانی به مردم سیل‌زده این شهرستان در مراحل مختلف، ادامه داد: هم اکنون نیروهای ما در حوزه بهداشتی و ارائه دارو، پاکسازی معابر و منازل، تهیه و توزیع غذا و بسته‌های غذایی خشک و گرم مشغول فعالیت هستند.

اصغر نودهی با بیان اینکه تمام تلاش خود را تا آخرین لحظه برای کمک به مردم انجام خواهیم داد، تصریح کرد: طی اطلاعیه‌های متعدد نیازمندی های اصلی مردم سیل‌زده را به اطلاع مردم سراسر استان و کشور رسانده‌ایم تا بتوانیم با مدیریت نوع کمک‌ها و دریافت کمک‌های اصلی مردم سرعت پیشرفت کار را افزایش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز در جلسه مدیریت بحران شهرستان با تاکید بر اینکه شورای شهر مصوبات خوبی را برای کمک شهرداری به مردم مصوب کرده است، اضافه کرد: شهرداری در حال حاضر با تمامی امکانات و تجهیزات امدادی، لجستیکی و توان نیروی انسانی مشغول به کار در مناطق سیل زده است.

بابک پاکدل با اشاره به اینکه بالغ بر پنج تیم برآورد خسارت با همکاری و همراهی شهرداری گنبدکاووس مشغول برآورد خسارت‌های وارد شده به منازل مسکونی هستند، گفت: در تلاش هستیم تا هرچه زودتر خشارات وارد شده به مردم را پرداخت کنیم تا مشکلات حاصل در این حوزه کاهش پیدا کرده و مردم کمی از لحاظ روانی آرامتر شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز