رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران؛

توجه به مشارکت عمومی در حوزه سلامت مدیریت شهری در سال ۹۸

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۰۶:۰۹:۱۲
کد خبر: ۸۲۷۵۳۵
توجه به مشارکت عمومی در حوزه سلامت مدیریت شهری در سال ۹۸
ناهید خداکرمی با اشاره به برنامه‌های کمیته سلامت برای شهروندان تهران، از اجرای برخی برنامه‌های پایلوت برای سال 98 خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در خصوص رویکرد این کمیته در سال 98 گفت: در کمیته سلامت چندین برنامه خیلی خوب داریم که به صورت فراگیر انجام خواهد شد.

خداکرمی خاطرنشان کرد: نگاه ما یک نگاه دستور از بالا  و اجرا از پایین نیست بلکه نگاه ما  توجه به مشارکت عمومی است. در  حوزه سلامت روان، کمپینی راه افتاده که ان‌شاءالله برای سال 98 کلید خواهد خورد بدین ترتیب کلیپ ها و شعارهایی برای اهمیت سلامت روان منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ضمن آنکه در چند منطقه به صورت پایلوت در دبیرستان ها برنامه هایی اجرا خواهیم کرد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران عنوان کرد: بحث اصلی ما پیشگیری و توانمندسازی است یعنی اینکه مراقبت از خود را در خانواده و بیرون خواهیم داشت. بحث دیگر ما، پیشگیری از خشونت است چراکه می‌دانید خشونت و حمل سلاح های سرد در مواقعی می تواند آسیب زا باشد آن را هم در دستور کار داریم و با متخصصین حوزه در حال گفتگو هستیم.

خداکرمی با اشاره به دیگر برنامه‌های کمیته سلامت شورای شهر برای سال 98 گفت: همچنین برای بحث غذایی و تغذیه درست برنامه هایی داریم و برای این کار  لینک خوبی با وزارت بهداشت زده ایم تا همه عوامل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و محیطی موثر بر سلامت را تا جایی که می توانیم کنترل کنیم و بدین ترتیب شهروندان سالمی داشته باشیم.

وی در پایان بیان کرد: از این رو در حوزه مشارکت عمومی، خودمراقبتی و توانمند سازی فعالیت هایی انجام می‌شود.

نظر شما