علیخانی از نقش دوگانه تاکسی های اینترنتی در پایتخت به برنا می گوید:

کاهش ترافیک و افزایش آلودگی هوا؛ آورده تاکسی های اینترنتی

۱۳۹۸/۰۱/۰۹ - ۰۷:۱۴:۰۷
کد خبر: ۸۲۸۰۸۳
کاهش ترافیک و افزایش آلودگی هوا؛ آورده تاکسی های اینترنتی
سالیان سال است که ساکنین اطراف تهران برای امرار معاش به پایتخت می آیند و از طریق تاکسیرانی توانسته اند درآمد خوبی داشته باشند از این رو به نظر بسیاری از متخصصین، خودرو های با پلاک شهرستان یکی از عوامل در افزایش آلودگی هوا هستند که این روزها با پیوستن به تاکسی های اینترنتی بدان دامن زده اند. به نظر می رسد آلودگی هوای تهران با حضور خودروهای با پلاک شهرستان چند برابر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه خبرنگار اجتماعی برنا؛ حضور خودرو های با پلاک شهرستان در تاکسی های اینترنتی این روزها سبب نگرانی هایی شده است و این نگرانی ها زمانی دو چندان خواهد شد که عدم ارائه مجوز تاکسی های اینترنتی همچنان در هاله ای از ابهام است.

محمد علیخانی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل با اشاره به حضور جدی تاکسی های اینترنتی در سطح پایتخت از کاهش ترافیک و افزایش آلودگی هوا از سوی این تاکسی های اینترنتی خبر داد.

وی در این رابطه به خبرنگار برنا  گفت: نمی توانیم ماشین های پلاک شهرستان را از پلاک تهران تفکیک کنیم اما در محدوده طرح پیش بینی هایی برای ماشین های پلاک شهرستانی شده است.

علیخانی افزود: معاینه فنی برای ما اهمیت دارد که عمده پلاک های شهرستانی از این منظر مشکلاتی دارند و این روزها در  تاکسی های اینترنتی حضور دارند.

وی ادامه داد: تا زمانی که مجوز شهرداری نداشته باشند، شاهد حضور ماشین های فرسوده در این سیستم خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: چرا که طبق قانون حمل بار و مسافر در شهرها با شهرداری است. اگر تاکسی های اینترنتی مجوز بگیرند، باید یکسری شرایط مانند معاینه فنی، عدم فرسوده بودن و... را داشته باشند و بدین ترتیب ماشین های پلاک شهرستانی هم سامان دهی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه  یکی از عواملی که نظم شهری تهران را به هم می زند تاکسی های اینترنتی هستند، گفت: مخالف تاکسی های اینترنتی نیستم. تاکسی های اینترنتی به حمل مسافر در تهران کمک کرده است. این تاکسی ها از نرم افزارهای ترافیکی استفاده می کنند و بدین ترتیب با استفاده از راههای فرعی به کاهش ترافیک تهران کمک می کنند اما در کنار این ها سبب برخی مشکلات مانند افزایش آلودگی هوا به دلیل استفاده از خودروهای بدون معاینه فنی شده اند.

علیخانی افزود: درست است که نرم افزارهای ترافیکی محصول کشورهای بیگانه هستند اما این واقعیت انکار ناپذیر است که در ترافیک تهران نقش مثبتی داشته است.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد: مردم با استفاده از نرم افزارهای ترافیکی مسیرشان را انتخاب کرده که باعث شده از مسیرهایی بروند که به ترافیک دامن نزنند.

وی با اشاره به اینکه تاکسی های اینترنتی با استفاده از نرم افزارهای ترافیکی به ترافیک پایتخت دامن نزده اند، گفت: به دلیل اینکه خودروهای تاکسی های اینترنتی شرایط لازم را ندارد و قدیمی و فرسوده هستند باعث افزایش آلودگی شده اند.

علیخانی با اشاره به آمار حضور تاکسی های اینترنتی در پایتخت بیان کرد: حدود 200 هزار تاکسی تنها متعلق به یکی از خودروهای اینترنتی است و این آمار چندین برابر تاکسی رانی ماست که اگر اینها ضوابط خودرو دارای معاینه و غیر فرسوده را داشته باشند در کاهش آلودگی هوا نقش موثری خواهند داشت.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: نداشتن مجوز این تاکسی های اینترنتی سبب ایجاد مشکلاتی شده است. معتقدم  چنان چه این شرکت ها مجوز لازم را بگیرند و در چارچوب همان ضوابط، خودروهایی که تاکسیرانی اعلام کرده رفتار کنند این تعداد خودرو می توانند برخی مشکلات را حل و نداشتن شرایط سبب می شود نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز