سازمان آب و برق خوزستان منتشر کرد:

روستاهای حاشیه کرخه در معرض سیلاب

۱۳۹۸/۰۱/۰۸ - ۲۰:۰۵:۰۳
کد خبر: ۸۲۸۱۵۶
روستاهای حاشیه کرخه در معرض سیلاب
سازمان آب و برق خوزستان شامگاه پنجشنبه طی 2 اطلاعیه اسامی سه شهر و 51 روستای حاشیه رودخانه های دز و کرخه که در معرض وقوع سیلاب هستند را اعلام کرد و خواستار آمادگی دستگاه های اجرایی برای تخلیه آنها شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ در اطلاعیه های شماره 6 و 7 سیلاب سازمان آب و برق خوزستان آمده است: از آنجایی که 18 روستای حاشیه رودخانه دز همچنین شهرهای بستان و سوسنگرد و رفیع و 33 روستای کرخه تحت تاثیر سیلاب قرار خواهند گرفت، لذا لازم است دستگاه های ذیربط و مسئول در اسرع وقت برای حفاظت از شهروندان و روستاها و تاسیسات در معرض خطر آبگرفتگی حاشیه رودخانه اقدامات و تمهیدات لازم را به عمل آورند. 

براساس این اطلاعیه روستاهای در معرض خطر سیلاب در حوضه رودخانه کرخه شامل دوار، سید عدنان، سید جمال الدین، سید موسی، سید عدنان، حاج قدیم، احمد بن حسن در شهرستان شوش؛ حویش یک و 2، آلبوعید 2، حلاف یک در شهرستان حمیدیه، قدرت آباد، میهن آباد، میان آباد، دفار، میهن آباد 3، فنیخی، عبیات کوچک، رمیم، مچریه، ابورفوش، کسر، محیره، آلبوحافظ، کرشیه، آلبوعفری، آلبوعفری شمالی و مالکیه در شهرستان دشت آزادگان؛ هبچه، گبان، دغاغله، عمه و بیت کوار هستند. 

همچنین روستاهای در معرض خطر سیلاب در حوضه رودخانه دز شامل دهول، زیدان، بنه مجید، عیلیه، شعیب نبی، یذاب و شیخ حسین در شهرستان شوشتر؛ کاظم حیدر، خلیفه حیدر، بیت غایب، بیت یدی، بیت محارب، بیت یباره و زبید دبات در شهرستان شوش؛ و سید نبی، سید حریر، سید یدیم و سید سلمان در شهرستان اهواز هستند. 

سازمان آب و برق خوزستان همچنین امروز اطلاعیه آمادگی برای تخلیه 18 روستای حاشیه رودخانه کارون را صادر کرد. 

حجم فعلی آب در مخزن سد کرخه 5.1 میلیارد مترمکعب، سد دز 2.4 میلیارد مترمکعب، سد گتوند علیا (کارون) 4.1 میلیارد مترمکعب و سد مارون 1.8 میلیارد مترمکعب است. هواشناسی بارش باران در هفته آینده را پیش بینی کرده است. 

سازمان آب و برق خوزستان هشدار داده است که خروجی سد کرخه از حدود 600 مترمکعب برثانیه فعلی ممکن است به یک هزار مترمکعب برثانیه و خروجی سد دز از یک هزار و 300 مترمکعب برثانیه فعلی به بیش از 2 هزار مترمکعب برثانیه برسد. 

احتمال افزایش دبی کارون در مقطع اهواز نیز تا 2 هزار و 500 مترمکعب برثانیه پیش بینی شده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز