حجت نظری در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

منتظر لایحه شهرداری برای کاهش سن مدیران در سال جدید هستیم/ درهای خانه فروغ شهریور به روی عموم گشوده می‌شود

۱۳۹۸/۰۱/۱۲ - ۰۶:۱۸:۱۹
کد خبر: ۸۲۸۹۴۴
منتظر لایحه شهرداری برای کاهش سن مدیران در سال جدید هستیم/ درهای خانه فروغ شهریور به روی عموم گشوده می‌شود
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تبریک سال 98، از برنامه های شورای پنجم در این سال خبر داد.

 حجت نظری، عضو شورای شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار برنا ضمن تبریک سال 98، احیای هویت ایرانی را در دستور کار شورای شهر پنجم دانست و ابراز امیدواری کرد از خانه های تاریخی تا انارستان‌ها و پوشش گیاهی پایتخت احیا شود.

حجت نظری در ابتدای این گفتگو با ارائه گزارش عملکرد شورا در سال گذشته گفت: ما در سال 97 بحث طرح کاهش سن مدیران شهرداری تهران را دنبال کردیم و به صورت مصوبه شورا به تصویب رسید با این حال همچنان منتظریم که شهرداری لایحه اش را در این رابطه ارائه کند و امیدواریم این لایحه به زودی به دست‌مان برسد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: امیدوارم در سال جدید ایرانی جوان‌تر، به روزتر و پویاتر داشته باشیم تا تهران را به شهری بهتر برای زندگی تبدیل کنیم. امیدواریم همه عزیزان و همکارانم در شورا و شهرداری به تسهیل مسیر کمک کنند تا شاهد اتفاقی خوب باشیم.

نظری خاطر نشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در سال 97 توانستیم رقم بزنیم ثبت ملی خانه فروغ فرخزاد است که هم ثبت شد و هم آنکه شهرداری توانست این ملک را تملک کند. امیدوارم خیلی زود نسبت به مرمت و بازسازی آن اقدام کنیم و پایان شش ماه سال 98 خانه فروغ دراختیار شهروندان قرار بگیرد تا بتوانند از این فضای فرهنگی و فاخر استفاده کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: خانه پدری فروغ حتما برای علاقمندان به شعر و شعر نو جذاب خواهد بود چرا که دوستداران وی علاقه دارند  شعر های او را در خانه ی مرحوم بخوانند و در تلاشیم بتوانیم این امکان را در اختیار شهروندان قرار بدهیم تا هویت شهر تهران را احیا کنیم.

نظری گفت: همچنین باغ وثوق الدوله که شاید برای مردم از جنبه دیگر فرهنگی خاطراتی رقم زده که مشخصا لوکیشن سریال شهرزاد بوده است نیز در سال گذشته تملک شده است. این فضاهایی که حافظه تاریخی و فرهنگی مردم با آن آشناست نیز دارای ارزش فرهنگی است و امیدواریم به زودی در اختیار مردم قرار بگیرد .

وی در خصوص فضاهای تاریخی فرهنگی تهران گفت: متاسفانه بسیاری از فضاهای تاریخی و فرهنگی ما در دوره قبل آن گونه که باید و شاید حفاظت نشده و بسیاری  از این فضاها تخریب شده است؛ در تلاشیم این فضاها را حفظ  تا هویت فرهنگی و تاریخی شهر تهران را به شهروندان تقدیم کنیم و این فضا را برای استفاده عموم آزاد بگذاریم.

نظری افزود: انتظار می رود شهروندان، ما را در برخی امور کمک کنند و یکی از آنان حفظ هویت فرهنگی و تاریخی تهران است و امیدواریم سال 98 سال احیای هویت ایران باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌های مدیریت پنجم در سال 98 بیان کرد: به دنبال این هستیم تا بتوانیم فضاهای با پوشش گیاهی را احیا کنیم. یکی از این اتفاقات احیای  انارستان های تهران است که پیگیری های لازم در حال انجام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز