عضو مجمع جوانان استان لرستان در گفتگو با برنا :

تخلیه ۹۰ درصد خانه های ساحلی لرستان/ مردم آب منازل را تخلیه می کنند ولی باز پر می شود/ احتمال ریزش دیوارهای منازل / بچه های کوچک وحشت‌زده اند

۱۳۹۸/۰۱/۱۲ - ۱۵:۴۷:۳۸
کد خبر: ۸۲۹۱۷۲
تخلیه ۹۰ درصد خانه های ساحلی لرستان/ مردم آب منازل را تخلیه می کنند ولی باز پر می شود/ احتمال ریزش دیوارهای منازل / بچه های کوچک وحشت‌زده اند
بارندگی و طغیان رودخانه در خرم آباد سبب بروز مشکلاتی شده است و وضعیت بحرانی در این استان با توجه به ادامه بارندگی ها وجود دارد. عضو مجمع جوانان استان لرستان از آخرین وضعیت این استان در مواجهه با سیل اخیر خبر می دهد.

یاسر ابدال پور، عضو مجمع جوانان استان لرستان، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با اشاره به وضعیت بحرانی در استان لرستان، از تخلیه بسیاری از خانه های این استان و لزوم کمک رسانی تجهیزات مقابله با سیل به مردم لرستان خبر داد.

عضو مجمع جوانان استان لرستان در خصوص آخرین وضعیت این استان در سیل اخیر گفت: همان گونه که در اخبار اعلام شده رودخانه وسط شهر سر ریز که وسط شهر به سمت پایین و همچنین روستاهای پایین را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: آب به برخی از پاساژها و معابر خرم آباد نفوذ کرده است و در حال حاضر افراد با کف کش در حال تخلیه آب هستند اما متاسفانه با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر سیل تا ساعات پایانی باز هم در این راه ها سیل نفوذ می کند.

ابدال پور اظهار کرد: حدود 90 درصد خانه های ساحلی تا پایین شهر تخلیه شده و شب گذشته نیز آب به این خانه ها وارد شده است. آتش نشانی و نیروهای امدادی نیزفعالیت هایی می کنند ولی این سیل که از بالا می‌آید جوابگو نیست و تنها می توان برا مقابله با آن منازل و مغازه ها تخلیه کرد.

عضو مجمع جوانان استان لرستان در خصوص شرایط موجود در استان لرستان بیان کرد: جاده های معمولان و پل دختر بسته است. کوهدشت هم امروز بسته شده است. همچنین سمت بروجرد رانش زمین داشته ایم و جاده خراب شده است. سمت آزادراه کوه و تونل تخریب شده  و عده ای از مردم در تونل گیر کرده اند همچنین به شهرهای پایینی دسترسی به جاده وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه لرستان اوضاع خوبی ندارد افزود: بیشتر تجهیزات امداد رسانی مانند لودر، بیل و چیزهایی که جلو سیلاب را بگیرد مورد نیاز است و همچنین نیاز است تا به کسانی که در جاده هستند امداد رسانی انجام شود.

ابدال پور با تاکید بر اینکه باید آب خانه ها تخلیه شود، گفت: آب برخی از خانه خالی شده و مجدد پر شده است و نمی توان در حال حاضر کاری کرد. اقلام زندگی افراد و خانه ها نابود شده است. امکان ریزش دیوارهای منازل وجود دارد.

عضو مجمع جوانان استان لرستان با اشاره به فعالیت های این مجمع در حوادث اخیر در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: منتظر هستیم نیاز به امداد رسانی به شهرهای پایین و روستاهای خرم آباد اعلام شود تا انجام بدهیم.

وی در پایان در خصوص وضعیت مردم در این استان گفت: خیلی از مردم در شهر نیستند و بچه های کوچک بیشتر وحشت زده هستند. دیروز بچه ای چهار ساله در خرم آباد را آب برده است و علی رغم تلاش های مادرش نتوانسته بود نجات پیدا کند

نظر شما