رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) :

مقام معظم رهبری ۱۰۰۰۰ بسته لوازم خانگی به سیل زدگان لرستان هدیه دادند

۱۳۹۸/۰۱/۱۴ - ۱۳:۲۶:۳۴
کد خبر: ۸۲۹۷۳۵
مقام معظم رهبری ۱۰۰۰۰ بسته لوازم خانگی به سیل زدگان لرستان هدیه دادند
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: ۱۰ هزار بسته لوازم‌خانگی که شامل یخچال، گاز، وسایل ظرف و ظروف، فرش و موکت است به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به سیل‌زدگان لرستان اهدا می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد مخبر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفت استان درگیر سیل، هفت قرارگاه ایجاد کردیم که یکی از این قرارگاه‌ها در لرستان بود تاکنون حدود دو هزار و 500 تخته پتو، 34 هزار بسته نان، 65 هزار کنسرو، 32 هزار بطری آب، 10 هزار بسته خرما و 10 هزار و 500 پرس غذای گرم توزیع‌شده و مرتباً ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: تجهیزاتی مانند بیل، چکمه، بادگیر و غیره که نیاز بوده است ارسال‌شده، دو درمانگاه سیار را اعزام  کردیم که در حال حاضر در استان مستقر هستند و برای 20 هزار نفر بیمار دارو تهیه‌کرده‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عنوان کرد: امروز چندین تصمیم مهم گرفته شد؛ حجم خانه‌هایی که اساس منزلشان از بین رفته است در پل‌دختر، معمولان و جاهای دیگر استان، حجم بسیار بالایی بود که به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری  تصمیم گرفته شد 10 هزار بسته لوازم‌خانگی که شامل یخچال، گاز، وسایل ظرف و ظروف، فرش و موکت است در اولین فرصتی که بتوانیم تهیه کنیم به استان ارسال خواهیم کرد.

وی بیان کرد: 15 هزار بسته لوازم‌التحریر به‌سرعت تهیه خواهیم کرد و در استان به دانش‌آموزانی که دچار مشکل شدند به‌عنوان هدیه حضرت آقا تقدیم می‌شود.

مخبر تصریح کرد: مشکلی که داریم این‌که 500 ایستگاه پمپاژ در سطح این شهرها از بین رفته یا دچار مشکل شده که قرار شد به این 500 تا سه میلیون تومان بلاعوض و هفت میلیون تومان وام قرض‌الحسنه داده شود که این نیز انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیارد تومان در اختیار نماینده ولی‌فقیه قرار داده شد که به‌صورت موردی بتوانند پرداخت کنند؛ کار بسیار مهم دیگر که شکل گرفت ایجاد سه هزار شغل با مدل بنیاد برکت است که به‌محض اینکه شرایط عادی شود تیم‌های بنیاد برکت اینجا مستقر می‌شود و این سه هزار شغل را با اسم و کد ملی به مردم استان معرفی کنیم.

نظر شما