مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد؛

خسارت سیل به ۱۱۱ مدرسه مازندران

۱۳۹۸/۰۱/۱۴ - ۱۴:۰۷:۵۳
کد خبر: ۸۲۹۷۵۳
خسارت سیل به ۱۱۱ مدرسه مازندران
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: تعداد مدارس خسارت دیده براثر سیل در مازندران به ۱۱۱ مدرسه افزایش یافت.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛‌عسکری نیکزاد  به وقوع سیلاب در ۱۲ شهر و روستای استان اشاره کرد و افزود: حدود ۱۰۸ مدرسه در ۱۰ شهرستان و منطقه استان در اثر سیل دو هفته قبل خسارت دیدند که با احتساب سه مدرسه در سیل سوادکوه، تعداد مدارس آسیب دیده به ۱۱۱ رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مدرسه خسارت دیده مربوط به شهرستان سیمرغ است، گفت: تنها مدرسه‌ای که در اثر سیل از رده آموزشی خارج و بلااستفاده شده، مدرسه الزهرا زیراب است که به تنهایی خسارت سنگینی را به آموزش و پرورش تحمیل کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به خسارت ۵۰ میلیارد ریالی ناشی از سیل به مدارس استان، افزود: مدرسه الزهرا (س) شهر زیراب، خسارت بالایی دیده و کل حیاط، سرویس‌های بهداشتی و ساختمان سرایداری به طور کامل از بین رفته و هیچ محوطه‌ای برای مدرسه باقی نمانده است.

این مسوول گفت: آب به زیر ساختمان مدرسه نفوذ کرده و هر لحظه، احتمال فروریختن آن را افزایش می‌دهد.

نیکزاد افزود: بیش از ۱۸۰ دانش آموز دوره دوم متوسطه در این دبیرستان مشغول تحصیل هستند که دستور فوری برای انتخاب مدارس جایگزین و تهیه امکانات مورد نیاز صادر شده است.

وی گفت: دو مدرسه جایگزین را بررسی شد و آموزش و پرورش سوادکوه در اسرع وقت تصمیمات خود را اعلام خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: یکی از ساختمان‌های وابسته به هنرستان شهید بهشتی زیراب نیز تا حدود زیادی خسارت دیده و امکان فروریختن این ساختمان نیز وجود دارد. در شرایط فعلی و در حالی که جریان آب همچنان شدید است، برای ترمیم و یا جلوگیری از ریزش ساختمان نمی‌توان کاری صورت داد.

نیکزاد گفت: در شهر پل سفید، نمازخانه مدرسه روستای «ازانده رودبار» کاملا تخریب شده است. بقیه قسمت‌های این مدرسه نیز در معرض خطر قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز