تلفات ۱۲ رأس دام و هزار قطعه طیور در مناطق سیل‌زده خوزستان

۱۳۹۸/۰۱/۱۴ - ۱۶:۲۹:۱۹
کد خبر: ۸۲۹۷۹۷
تلفات ۱۲ رأس دام و هزار قطعه طیور در مناطق سیل‌زده خوزستان
مدیرکل دامپزشکی خوزستان از تلف شدن و دفن بهداشتی ۱۲ رأس دام و هزار قطعه طیور در مناطق سیل‌زده خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مصطفی کنارکوهی با اشاره به درمان دام‌های آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده خوزستان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تا 14 فروردین‌ماه 20 هزار قطعه طیور و 820 رأس دام سبک و سنگین در مناطق سیل‌زده استان درمان شدند.

وی افزود: تاکنون 12 رأس دام و یک هزار قطعه طیور در مناطق سیل‌زده تلف‌شده که توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی خوزستان دفن بهداشتی شدند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در گفتگو با تسنیم ادامه داد: انتقال انواع دام‌های سبک و سنگین از مناطق پرخطر به مناطق امن‌تر به شکل روزانه و مستمر به‌ ویژه در شهرستان‌های هویزه، باوی، شوشتر، اهواز، دشت آزادگان و دزفول در حال انجام است.

کنارکوهی عنوان کرد: کمپ‌هایی در مناطق امن جهت اسکان دام‌ها با پیشنهاد دامپزشکی تشکیل‌شده که در این کمپ‌ها خدماتی مانند انجام واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی، شاربن علامتی، آنتروتوکسمی و همچنین سم‌پاشی علیه انگل‌های خارجی و انجام درمان‌های حمایتی به شکل رایگان با اولویت دام‌های مستقر در کمپ ارائه می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی با شرکت‌های پخش دارویی استان جهت تحویل فوری واکسن‌های بهادار و دارو به ادارات دامپزشکی متقاضی، گفت: اداره کل دامپزشکی خوزستان با مشارکت فعال تمام ادارات دامپزشکی در ستادهای بحران شهرستان‌ها و تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی سیلاب در فضای مجازی و مشارکت فعال روابط عمومی اداره کل در آن کمیته جهت انعکاس فعالیت‌های دامپزشکی تلاش دارد تا میزان آسیب‌های سیلاب به دام و طیور در معرض سیل را به حداقل برساند.

 

نظر شما