علیرضا آقایی در گفتگو با برنا:

لزوم تعیین تکلیف شورای شهر برای باز پس گرفتن املاک شهرداری/ کاهش رشوه‌گیری در شهرداری

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۶:۲۰:۰۶
کد خبر: ۸۳۰۵۱۱
لزوم تعیین تکلیف شورای شهر برای باز پس گرفتن املاک شهرداری/ کاهش رشوه‌گیری در شهرداری
حدود 2000 ملک متعلق به شهرداری تهران در قالب های مختلف حق بهره برداری، در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار داده شده و افراد مختلفی از اعضای شورای شهر تا مدیران شهری در خصوص تعیین تکلیف این املاک مطالبی عنوان کردند این در حالی است که به گفته علیرضا آقایی وضعیت این املاک باید از سوی شورای شهر تهران تعیین تکلیف شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ املاک زیادی تحت عناوین مختلف در مدیریت‌های سابق به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده است که بنا به گفته زرین نگین تاجی، معاون سابق مالی و اداری شهرداری تهران، تعداد این املاک به 2000 می‌رسد که بعضا قانونی نیست. با همه حرف‌هایی که در رابطه با لزوم پس گرفتن این املاک وجود دارد، بررسی تخلفاتی است که از سوی برخی کارکنان شهرداری در این رابطه صورت گرفته است نیز اهمیت دارد که بدین منظور به سراغ علیرضا آقایی، سرپرست اداره کل دفتر هماهنگی و نظارت بر هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شهرداری تهران، رفتیم.

علیرضا آقایی، سرپرست اداره کل دفتر هماهنگی و نظارت بر هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شهرداری تهران در این رابطه گفت: پس گرفتن املاک به عهده  تخلفات اداری نیست. براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص املاکی که طبق تبصره 6 ماده 55 واگذار شده است و به صورت حق بهره‌برداری است شهرداری تهران مکلف به بررسی است تا نسبت به احصا مواردی که مجوز از شورای شهر در دوره گذشته ندارد، اقدام و  به شورا شهر تهران گزارش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها به طور مرتب به شورای شهر ارسال می‌شود تا در طول زمان بررسی و پالایش صورت می‌گیرد و گزارشی به کمیسیون ها داده می‌شود.

آقایی افزود: اجازه بهره‌برداری از املاک را باید شورای اسلامی شهر صادر کند که مشخص کند آیا ملکی لازم است در اختیار فرد حقیقی یا حقوقی قرار بگیرد و یا آن که باید باز پس گرفته شود.

سرپرست اداره کل دفتر هماهنگی و نظارت بر هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شهرداری تهران در خصوص وضعیت تخلفاتی که از سوی کارمندان شهرداری صورت گرفته، خاطرنشان کرد: مجموعه هیات رسیدگی وظیفه بررسی تخلفات اداری کارکنان شهرداری را بر عهده دارد و آن دسته از کارکنانی که رابطه کارمندی دارند و تابع قانون کار نیستند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان تخلفاتی مانند رشوه در شهرداری تهران و در سال گذشته به ثبت رسیده است، بیان کرد: در مورد اینکه میزان رشوه‌ها چگونه بوده پیمایش‌های زیادی صورت گرفته است. بر اساس آخرین آمار، این امر میزان نزولی و کاهشی داشته است.

آقایی در خصوص راستی آزمایی این آمارها اظهار کرد:  این آمار از سوی سایر دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به ما ارتباطی ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز