اهواز در تهدید جدی آب روخانه‌های دز و کارون است

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۹:۳۴:۱۴
کد خبر: ۸۳۰۷۲۴
اهواز در تهدید جدی آب روخانه‌های دز و کارون است
نماینده مردم شوشتر گفت: رودخانه کارون و دز بعد از شوشتر به هم می‌رسند و با یک دبی بالا و خطرناک وارد اهواز می‌شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ؛ سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر  با اشاره به سیل اخیر در استان خوزستان سیل، گفت: طی ۱۰ روز گذشته سیل وارد منطقه شعیبیه شوشتر شد و ۳۶ روستا را آب گرفته و تمام مزارع زیر آب است.

وی افزود: طی تلاش‌های صورت گرفته توسط نیرو‌های امدادی ساکنین این مناطق تخلیه و به کمپ‌ها و منازل اقوامشان منتقل شده‌اند، خوشبختانه تاکنون تلفات انسانی و حتی تلفات دامی نداشته‌ایم و وسایل ارزشمند همچون ماشین و تراکتور از خانه‌های این مناطق تخلیه شده است.

نماینده مردم شوشتر علت سیل در این منطقه را تخلیه آب سد دز دانست و تصریح کرد: تخلیه آب دز شعیبیه را فرا گرفته و بارندگی در شوشتر و اطراف آن تاثیری در ایجاد سیل نداشته است و دبی آب بالا رفته و موجب تخریب سیل بند‌ها شده و روستا‌های مجاور را آب فرا گرفته است.

سهراب گیلانی با اشاره به امکان وقوع سیل در اهواز به باشگاه خبرنگاران گفت: رودخانه کارون و دز بعد از شوشتر به هم می‌رسند و با یک دبی بالا وارد اهواز می‌شوند، حجم ورودی آب این شهر را تهدید می‌کند، سد کرخه، مناطق سوسنگرد، بستان، حمیدیه، هویزه و رفیع را تهدید می‌کند و بسیاری از این مناطق تخلیه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز