مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

۱۷۴ روستا در خوزستان تخلیه شد/ آبگرفتگی کیلومتر ۵۰ جاده اهواز - شوش

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۲۳:۰۶:۰۴
کد خبر: ۸۳۰۷۵۳
۱۷۴ روستا در خوزستان تخلیه شد/ آبگرفتگی کیلومتر ۵۰ جاده اهواز - شوش
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: تاکنون حدود ۱۷۴ روستا در استان خوزستان در حاشیه رودخانه‌های دز، کرخه و کارون به‌صورت جزئی و کلی تخلیه شدند و حدود ۳۰ هزار نفر در ۴۳ اردوگاه اسکان اضطراری یافتند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ؛ کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به جابه‌جایی برخی روستاها و مناطق در معرض خطر، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۷۴ روستا در استان خوزستان در حاشیه رودخانه‌های دز، کرخه و کارون به‌صورت جزئی و یا کلی تخلیه شدند.

وی با اشاره به اسکان اضطراری حدود ۳۰ هزار نفر در ۴۳ اردوگاه اسکان اضطراری ، افزود: اهالی روستاهای تخلیه شده در اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه، دزفول، اندیمشک، دشت آزادگان، شادگان، شوش، شوشتر و هویزه در حسینیه‌ها، مصلی‌ها، مدارس و دانشگاه فرهنگیان توسط هلال‌احمر، سپاه و ارتش اسکان داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به تشکیل شورای مدیریت بحران استان با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، عنوان کرد: در خصوص تخلیه اقشار آسیب‌پذیر در شهرهای حمیدیه، سوسنگرد، بستان و رفیع هشدارهای لازم داده شد؛ همچنین روستاهای در خطر آب‌گرفتگی برای انجام تمهیدات لازم و یا تخلیه ساکنین به فرمانداران اعلام شد.

وی گفت: امروز یک شکستگی دیواره سیل‌بند رودخانه کارون در شهر ویس را شاهد بودیم که با اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات و همراهی مردم این شکاف بسته شد.

حاجی‌زاده با بیان این‌که کلیه راه‌های اصلی استان خوزستان باز است، اظهار کرد: یک مشکل ترافیکی در کیلومتر ۵۰ جاده اهواز به شوش به دلیل ورود آب رودخانه کرخه به جاده ایجاد شده که با تلاش تمام نیروها در حال مرتفع شدن است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این‌که آب سراسر شهرهای استان خوزستان مشکلی ندارد، عنوان کرد: در شهر گوریه به دلیل آب‌گرفتگی، تأسیسات آب قطع است که در حال حاضر شهر گوریه توسط آب بسته‌بندی و ۵ تانکر سیار در حال آب‌رسانی است.

وی افزود: برق تعداد ۳۰ مجتمع آب روستایی خوزستان که دچار آب‌گرفتگی شده بودند و ۱۷۲ روستا را تحت پوشش خود دارند به دلیل حفظ ایمنی قطع شد.

 

نظر شما