سخنگوی سازمان هلال احمر مطرح کرد :

آمادگی هلال احمر برای اسکان اضطراری بیش از ۱۰۰ هزار نفر در خوزستان

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۱:۴۴:۳۴
کد خبر: ۸۳۱۴۳۱
آمادگی هلال احمر برای اسکان اضطراری بیش از ۱۰۰ هزار نفر در خوزستان
شاهین فتحی در نشست هم اندیشی نمایندگان دفاتر سازمان ملل در ایران که ظهر امروز دوشنبه در سالن وزارت کشور برگزار شد به تشریح اقدامات و خدمات انجام شده هلال احمر در رابطه با حوادث اخیر پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سخنگوی سازمان هلال احمر با اشاره به حوادث اخیر کشور و در رابطه با عملیات انجام شده هلال احمر گفت:  عملیات های خود را از ۲۵ اسفند ماه آغاز کردیم که در حال حاضر ۲۸۰ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر استفاده می کنند و ۱۷ هزار  نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره میبرند.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور ۱۶ هزار نیروی امدادی هلال احمر در حال فعالیت هستند، بیان کرد: حدود  ۲۴ فروند بالگرد را داشتیم که ۶ فروند از ان ها به دلیل نقص فنی از دور عملیات خارج شدند.

فتحی در رابطه با بروز سیل در استان های گلستان و لرستان نیز گفت : بیش از ۱۸ هزار چادر در استان گلستان برای مردم سیل زده برپا کردیم و ۱۳ هزار نفر در این استان اسکان اضطراری داده شده اند.

سخنگوی سازمان هلال احمر خاطر نشان کرد: در لرستان هم ۳۴۰۰ روستا در دستور کار ما بوده که بیش از ۷۰۰ روستا را امداد رسانی کردیم  خصوصا در مناطق صعب العبور یا مسدود همانند پل دختر  امداد رسانی به شکل هوایی صورت گرفته  و ما بعد از عملیات نجات در بحث اسکان اضطراری در این استان بیش از ۴۶ هزار چادر را در مناطق مختلف امدادی در اختیار مردم قرار دادیم.

فتحی در پایان گفت : در حال حاضر در خوزستان ۳۰ هزار نفر در اسکان اضطراری هستند  و ما آمادگی برای اسکان اضطراری بیش از ۱۰۰ هزار نفر را داریم  در صورت بروز حادثه ای سازمان هلال احمر امادگی لازم برای انجام عملیات امداد و نجات و اسکان اضطراری را دارد.

 

نظر شما