اعزام پرستاران سلامت روان، سلامت جامعه و سلامت سالمندی به اردوگاه‌های سیل‌زدگان اهواز

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۶:۰۶:۲۳
کد خبر: ۸۳۱۶۲۲
اعزام پرستاران سلامت روان، سلامت جامعه و سلامت سالمندی به اردوگاه‌های سیل‌زدگان اهواز
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: با هماهنگی‌های انجام شده پرستار سلامت روان، سلامت جامعه و سلامت سالمندی جهت خدمت رسانی به اردوگاه‌های اهواز اعزام می‌شوند و تصمیمات خوبی در زمینه نیازهای سیل زدگان گرفته شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر مریم حضرتی در بازدید از اردوگاه سیل زدگان اهواز اظهار داشت: مردم در مرحله اول به خوبی اسکان داده شده اند و تدارک لازم در این زمینه با تلاش گروه های مختلف دیده شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به شرایط جوی و گرم شدن سریع هوا، بالا آمدن فاضلاب ها در استان، حضور جمعیت در اردوگاه ها، خطر رشد بیماری‌های عفونی مختلف از جمله عفونت‌های گوارشی، پوستی و همچنین وجود افراد پرخطر از جمله سالمندان،کودکان، مادران باردار و بیماران در بین کسانی که اسکان داده شده‌اند، افزود: این مساله حساسیت کار را بیشتر می کند و با بررسی های انجام شده ضرورت دارد گروه پرستاری سلامت جامعه ، سلامت روان و سلامت سالمندی جهت ارائه خدمات به اردوگاه ها اعزام شوند.

وی افزود: البته با هماهنگی هایی که با دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده این نیروها به منطقه اعزام می شوند و در صورت نیاز از دانشگاه های دیگر نیز نیروهای داوطلب به منطقه اعزام خواهند شد. علاوه برآن، مقرر  شد که یک گروه 25 نفره از پرستاران بحران به منطقه اعزام شوند.

بنابر اعلام وبدا، حضرتی در ادامه بیان کرد: با هماهنگی های انجام شده، توزیع مواد غذایی در سه وعده برای سیل زدگان برنامه ریزی شده است، ولی با توجه به اینکه افرادی مثل زنان باردار، زنان شیرده وکودکان زیر 3 سال نیاز به میان وعده دارند، مقرر شد شیر و خرما نیز به عنوان میان وعده در اختیار آنها قرار گیرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پایان گفت: خدمات بسیار ارزشمندی برای سیل زدگان انجام شده و از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی اهواز و همکاران پرتلاش‌مان جهت کمک به هموطنان سیل زده قدردانی می کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز