گزارش خبرنگار اعزامی برنا از خوزستان؛

شرایط سخت امدادرسانی در خوزستان/ افزایش تدریجی سطح آب و خطر گسترش سیلاب

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۰۶:۱۹:۱۴
کد خبر: ۸۳۲۲۲۵
شرایط سخت امدادرسانی در خوزستان/ افزایش تدریجی سطح آب و  خطر گسترش سیلاب
خبرنگار برنا از امدادرسانی جمعیت هلال احمر خوزستان در روز سه شنبه گزارش داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صبح سه شنبه وقتی هلیکوپترهای پایگاه هوایی هلال احمر اهواز از آشیانه بیرون آمده و آماده امدادرسانی به مردم سیل زده مناطق سیلابی استان خوزستان شده بودند، ما به همراه عکاس خود در پایگاه حاضر بودیم. در کنار بالگردهای امدادی 20 فروند قایق امدادی آلمانی نیز در کنار یکدیگر پارک شده و ملوانان در حال نصب موتورهای آنها بودند.

نم نم بارانی که خبر از فاجعه نمی داد و صرفا نگرانی پایین آمدن دید خلبانان را ایجاد می کرد در فضا حاکم بود.

حوالی ظهر موتور نخستین بالگرد بعد از بارگیری روشن شد و نگاه ها به سوی او چرخید. آب معدنی و غذای گرم محموله های ارسالی از اهواز به مناطق سیل زده استان خوزستان بود. امدادگران با عجله اما بدون بی نظمی بارگیری را یکی یکی انجام دادند .این در حالی اتفاق افتاد که عملیات دریایی این پایگاه با استفاده از 20 فروند قایق امدادی آلمانی که توسط صلیب سرخ به جمعیت هلال احمر ایران تحویل داده شده بود اتفاق افتاد.

شهر سوسنگرد و شوشتر ؛ روستاهای الباجی و علی جهب و ... مقاصد روز سه شنبه امدادگران جمعیت هلال احمر خوزستان بود.

عملیات های امدادرسانی به مردم سیل زده خوزستان اما این روزها به سختی صورت می گیرد. بر اساس مشاهدات خبرنگار برنا، مناطقی که هدف این عملیات ها قرار می گیرند توسط سیلاب محاصره شده اند و بالگردهای هلال احمر به سختی می توانند در این مناطق فرود بیایند. از طرفی نیز ساکنین این مناطق به دلیل عصبانیتی که نسبت به وضعیت موجود منطقه خود دارند گاهی با امدادگران درگیر شده و باعث سخت تر شدن امدادرسانی می شوند.

با این همه اما امدادرسانی به مناطق سیل زده خوزستان صورت گرفت و طی این عملیات ها غذای گرم و آب معدنی به دست خانواده های درگیر سیلاب که امکانی برای تهیه غذا و آب سالم ندارند رسید.

امدادرسانی هوایی ظهر سه شنبه به پایان رسید و بالگردها به آشیانه پایگاه هوایی هلال احمر اهواز بازگشتند این در حالی است که افزایش تدریجی سطح آب در مناطق مختلف خطر گسترش سیلاب را به همراه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز