کارشناس مسئول امور مشاوره و روانشناسی بهزیستی استان خوزستان در گفتگو با برنا:

الزام توجه به مسائل روحی و روانی سیل زدگان / امور رسیدگی به آسیب دیدگان از سیل به کندی پیش می رود

۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۰۶:۲۱:۰۱
کد خبر: ۸۳۲۹۴۳
الزام توجه به مسائل روحی و روانی سیل زدگان / امور رسیدگی به آسیب دیدگان از سیل  به کندی پیش می رود
خبرنگار اعزامی برنا به خوزستان با حضور در روستاها و شهرهای مختلف سیل زده خوزستان از نزدیک شاهد مشکلات و مسائل پیرامون افرادی که دچار این حادثه هستند، شده است و از کمبود نیروهای بهزیستی حول رفع مشکلات روانشناسی خبر داد. کارشناس مسئول امور مشاوره و روانشناسی بهزیستی استان خوزستان و کارشناس طرح محب به تشریح چگونگی رسیدگی به مسائل عاطفی و روانی سیل زدگان پرداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ توجه به پس از سیل آنهم از نگاه علم روانشناسی و دقت سازمان بهزیستی به این امر در مناطق سیل زده خوزستان بسیار کمرنگ است . با مراجعه به شهرها و روستاهای آسیب دیده از سیل؛ حضوری از کارشناسان بهزیستی دیده نمی شود و فعالیت این کارشناسان به اردوگاه های سیل زدگان منتهی شده است ؛ این در حالی است که اکثریت ساکنان مناطق سیل زده این استان حاضر به ترک خانه های خود نشده و به اردوگاه ها مراجعه نکرده اند و شاید 10 درصد این افراد را بشود در مناطق اسکان اضطراری دید.

اکثریت انسان ها پس از مواجهه با مشکلات و مصیبت های سنگین احتیاج فوری به توجه کارشناسان علم روانشناسی دارند  ؛اینکه چرا بهزیستی استان خوزستان و به طور کل سازمان بهزیستی کشور ؛ سیل زدگان خارج از اردوگاه های اقامتی را رها کرده و توجه چندانی به آنها ندارد مبحثی بود که برای رسیدن به پاسخ آن به سراغ مسئولان بهزیستی استان خوزستان رفتیم ." نیسی"-کارشناس مسئول امور مشاوره و روانشناسی بهزیستی استان خوزستان  و کارشناس طرح محب- در پاسخ به چگونگی رسیدگی به مسائل روانی حادثه دیدگان از طرف نیروهای سازمان بهزیستی به برنا گفت: با تکیه بر طرح" محب" نیروهای کافی برای حضور در تمام مناطق سیل زده داریم . طرح محب بهزیستی دقیقا  ؛ توجه به شرایط روانی و  اجتماعی  در زمان های وقوع بلایای طبیعی دارد ، بر اساس این طرح  96 تیم  در این خصوص در استان تشکیل شده است که به طور حرفه ای قادر به فعالیت تخصصی در این امر هستند ولی مشکلی که این روزها با آن مواجه هستیم نبود کاور با نشان بهزیستی است ؛ همین مشکل باعث شده است که اگر نیروهای ما به شهرها و روستاهای آسیب دیده مراجعه می کنند از سوی ساکنان به راحتی شناسایی نشوند .مختلف با نیروهای توانمند در جهت استفاده در مواقع بحرانی اقدام کرده ایم.

وی افزود: نیروهای مختلف محب که به مناطق مختلف اعزام می شوند علاوه به مشاوره آسیب دیدگان در مواقع لازم  به امور خدماتی آنها نیز می پردازند . هر تیم محب مستقر شامل یک مشاور، یک روانشناس و یک مدد کار اجتماعی است و وظیفه اصلی آنها مشاوره روانی در جهت حفظ ، توسعه و ارتقاء سلامت روان افراد و اجتماع است. یکی از وظایف آنها بازپروری و توانمند سازی و ظرفیت  سازگاری افراد در شریط بحرانی است که در مناطق مختلف به صورت متراکم حضور یافته و به آموزش با روش های مختلف می پردازند.

رئیسی در پایان در خصوص اینکه چه برنامه ای برای توجه به آسیب دیدگان از سیل که ساکن اردوگاه های اقامتی نیستند در دستور کار دارند گفت : امکانات لازم برای رسیدگی بهتر به کودکان آسیب دیده و افراد مختلف وجود ندارد. امور رسیدگی به آسیب دیدگان از سیل  به کندی پیش رفته و باید که هر چه زودتر اقدامات لازم  در جهت بهبود مسائل روحی و روانی افراد انجام گیرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز