مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خبر داد؛

آغاز طرح مقابله با عرضه حیوانات غیرمجاز

۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۱۰:۳۲:۱۲
کد خبر: ۸۳۳۰۳۳
آغاز طرح مقابله با عرضه حیوانات غیرمجاز
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از آغاز طرح مقابله با خرید و فروش حیوانات غیرمجاز در اطراف بازار پرندگان خلیج فارس با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش گروهاجتماعی خبرگزاری برنا، حمیدرضا تحصیلی در جریان طرح ساماندهی اطراف بازار پرندگان خلیج فارس و مقابله با فروش حیوانات غیرمجاز در این محدوده در محل این بازار گفت: بازار پرندگان زینتی خلیج فارس با هدف ساماندهی فروش پرندگان زینتی در سال‌های قبل احداث شد و پرنده‌فروشان از سطح شهر جمع‌آوری شدند و به این مرکز انتقال پیدا کردند اما در ضلع غربی این بازار و در حوزه اسلامشهر شبه بازاری به‌صورت غیرمجاز تشکیل شده بود که در آن انواع حیوانات غیرمجاز و سگ خرید و فروش می‌شد.

وی ادامه داد: ضلع غربی بازار در محدوده اسلامشهر است و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نظارتی بر آن نداشته است لذا این بازار به‌صورت غیرمجاز شکل گرفته است و علاوه بر تخلف فروش حیوانات غیرمجاز موجب ایجاد ترافیک در محور آزادگان می‌شود. لذا با هماهنگی نیروی انتظامی و فرمانداری اسلامشهر و همچنین نیروی انتظامی تهران بزرگ، طرح ساماندهی این محدوده در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه اظهار کرد: به‌طور قطع این طرح در هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت و تا زمانی که همه متوجه شوند که این محدوده محلی برای عرضه حیوانات غیرمجاز نیست، با حضور پلیس و عوامل شرکت‌ ساماندهی صنایع و مشاغل، طرح را اجرا خواهیم کرد.

تحصیلی در پاسخ به این سوال که چه حیواناتی در این محدوده خرید و فروش می‌شوند، گفت: متاسفانه حیوانات شکاری سگ، مار، عقاب و تمساح و ... به صورت غیرقانونی در این محدوده خرید و فروش می‌شودند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: نزدیک به ۱۰ اکیپ ساماندهی زنده‌گیری سگ‌ها با تجهیزات به همراه دامپزشک تا زمان اتمام این طرح در محل مستقر می‌شوند و با همراهی پلیس راهور و نیروی انتظامی اسلامشهر همچنین اجراییات منطقه ۱۸ از این پس از عرضه هرگونه پرنده و حیوانات غیرقانونی جلوگیری خواهد شد.

وی خطاب به شهروندان اظهار کرد: در صورت مشاهده عرضه حیوانات غیرمجاز شهروندان می‌توانند مراتب را به سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهرداری تهران و شماره ۱۱۰ پلیس اعلام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز