رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛

تشکیل قرارگاه فرهنگی در حمایت از سیل‌زدگان

۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۱۳:۰۸:۰۶
کد خبر: ۸۳۳۰۵۶
تشکیل قرارگاه فرهنگی در حمایت از سیل‌زدگان
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از تشکیل قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان خبر داد و گفت: بعد از حادثه تلخ سیل اخیر پیرو جلسات متعدد با دستگاه‌های مختلف مقررشد این قرارگاه با تشکیل کارگروه‌های مختلف در جهت حمایت از سیل‌زدگان و ثبت نام از داوطلبان گروه‌های جهادی و مردمی اقداماتی را انجام دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سعید اوحدی با اعلام خبر تشکیل قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان گفت: رویکرد مجموعه‌های فرهنگی کشور همواره خدمت‌رسانی به مردم بوده است. پیرو جلسات برگزار شده با دستگاه‌های مختلف مقرر شد تا شورایی در این قرارگاه فرهنگی با حضور سازمان بسیج مستضعفین، نهاد نماینده ولایت فقیه در دانشگاه‌ها، وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمیته ملی المپیک، سازمان  صدا وسیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی، انجمن خیرین مدرسه ساز و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ایجاد شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: با تشکیل این شورا در قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان کارگروه‌های مختلفی در زمینه‌های فرهنگ و هنر، ورزش، خیرین و ... تشکیل شد.

وی همچنین از برپایی ۱۰ خانه فرهنگ در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متفاوت ویژه کودکان و نوجوانان در اردوگاه‌های مناطق سیل‌زده، برپایی سینماهای سیار، فعالیت‌های ورزشی، ایجاد مهد کودک،ارسال بسته‌های ویژه کودک و نوجوان و ...  از جمله مصوبات نخستین جلسه قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان بود.   

اوحدی در ادامه اظهارکرد: مقرر شد در کنار جمع‌آوری ملزومات و کمک‌های مردمی که از روزهای گذشته در تمامی فرهنگسراهای تهران آغاز شده است، ثبت نام گروه‌های داوطلب مردمی برای ارایه خدمات فرهنگی هنری در مناطق سیل‌زده  نیز صورت گیرد.

وی افزود: به همین منظور نیروهای داوطلب مردمی، گروههای جهادی، سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند از سه طریق حضور در تمامی فرهنگسراهای شهر تهران، تماس با تلفن ۱۸۳۷ از روز شنبه در ساعات اداری یا ارسال اطلاعات خود (شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه) به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۸۳۷ برای ثبت‌ نام اقدام کنند همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان ضمن ابراز همدردی با مردم سیل‌زده و حمایت شهروندان از مردم در مناطق سیل زده گفت: برای تمامی این اقدامات «پویشی» با شعار «بی قرار توام» و هشتگ #کنارتم_هموطن شکل گرفته است.

نظر شما