سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران خبر داد :

مفقودی ۱۸ کوهنورد در ارتفاعات توچال

۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۱۷:۵۵:۳۶
کد خبر: ۸۳۳۱۹۴
مفقودی ۱۸ کوهنورد در ارتفاعات توچال
جلال ملکی با اعلام این خبر که صبح امروز 18 نفر در ارتفاعات توچال مفقود شده بودند، از تلاش تیم آتش نشانی برای یافتن آنان خبر داد و حال عمومی همه این کوهنوردان را خوب اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: ساعت 10:06 دقیقه امروز جمعه 23 فروردین ماه حادثه گم شدن در ارتفاعات توچال اعلام می شود که سریعا گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران که در روزهای تعطیلی هر هفته در طول سال در ایستگاه 5 توچال مستقر هستند به محل حادثه اعزام می شوند.

وی افزود: پس از اعزام این همکاران آتش نشان مطلع می شویم ، دو گروه در دو مسیر مختلف پس از صعود به قله در حال برگشت به سمت ایستگاه 7 تله کابین به دلیل مه غلیظ مسیر را گم کردند که آتش نشانان  سریعا تحت دو گروه عملیاتی تقسیم  می شوند.

ملکی تصریح کرد:  با توجه به تجربه آتش نشانان، این دو گروه به سمت این دو مسیر حرکت می کنند و پس از مدتی تلاش  هر دو گروه رادر دو مسیر مجزا که یکی به سمت شکرآب  و گروه دیگر به سمت قله آهار در حال حرکت  و از مسیر کاملا منحرف شده بودند در مه غلیظ پیدا کرده و به مسیر اصلی و ایستگاه 7 تله کابین توچال بردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در خصوص جزئیات این حادثه بیان کرد: 18 نفر هر دو گروه را شامل شده بودند که این 17 مرد و 1 خانم در وضعیت عمومی خوبی به سر می برند.

 ملکی ادامه داد: فقط سه نفر دچار سرمازدگی شدند که با اقدامات ایمنی اولیه رو به بهبود هستند و به ایستگاه های پایین تر منتقل شدند. 

وی با اشاره به لزوم رعایت ایمنی در هنگام صعود به قله خاطر نشان شد: از شهروندان خواهش می کنم در روزهای پایانی هفته و در هر زمان  می خواهند به کوهستان بروند از مسیرهای اصلی خارج نشوند و هر زمانی که احساس می کنند مسیر را گم کرده اند و یا مشکلی دارند سریعا مراتب را به 125 اطلاع بدهند.

 سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در پایان گفت: حضور آتش نشانان در روزهای پایانی هفته در ایستگاه 5 به همین علت است که هنگام بروز حادثه زمان را از دست ندهند و در کوتاه ترین زمان اقدامات صورت بگیرد. 

گفتنی است این اقدام در ساعت 13:5 دقیقه به پایان رسید و آتش نشانان به کمپ خود بازگشتند.

03687d84-b58d-4a81-87ad-d7c0c0197244

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز