یحیی مدبری در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

آنچه سیل در چرخه زندگی اجتماعی و اقتصادی ایرانیان رقم خواهد زد

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۵:۴۰:۰۷
کد خبر: ۸۳۳۴۳۱
آنچه سیل در چرخه زندگی اجتماعی و اقتصادی ایرانیان رقم خواهد زد
سیل در سه استان کشور همچنان در مرز بحران است و از بین رفتن زمین های کشاورزی به این معضل دامن می‌زند. این در حالی است که با از این رفتن مزارع در سیلاب پیش بینی‌هایی برای افزایش قیمت محصولات کشاورزی و تاثیرات مستقیم آن بر چرخه زندگی تمام اقشار جامعه ایرانی مطرح می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از بین رفتن زمین‌های کشاورزی در سیل اخیر ممکن است به بحرانی برای سراسر کشور تبدیل شود چراکه افزایش برخی محصولات کشاورزی در شرایط تحریم خود عاملی است که به مردم فشار وارد می کند. در این راستا خبرنگار برنا به سراغ یکی از کارشناسان حوزه اقتصادی رفت و در خصوص احتمال افزایش قیمت محصولات کشاورزی گفتگو کرد.

یحیی مدبری، کارشناس مالی و مشاور اقتصادی، در رابطه با از بین رفتن بسیاری از مزارع و محصولات دامی طی وقوع سیل در برخی استان های کشور به خبرنگار برنا گفت: با توجه به اینکه شرایط در وضعیت فوق‌العاده است قطعا دولت بودجه‌ای را به مجلس ارائه خواهد داد تا واردات انجام شود.

وی اضافه کرد: در آینده بسیار نزدیک، جای  خالی برخی از محصولات را احساس خواهیم کرد؛ اما برای اینکه این اتفاق رخ ندهد صد درصد ما نیازمند به واردات هستیم که قطعا هر وزارتخانه مخصوصا وزارت کشاورزی باید همکاری لازم را انجام دهد اما تا کنون و طبق اعلام مسئولین کمبودی احساس نشده است‌.

مدبری در رابطه با افزایش قیمت محصولات از بین رفته در حادثه سیلاب بیان کرد: با توجه به اینکه سیل در مناطق حاصل خیزی چون خوزستان و گلستان رخ داده خواه ناخواه افزایش قیمت جزئی خواهیم داشت که این اتفاق کوتاه مدت است.

این کارشناس مالی و مشاور اقتصادی ادامه داد: اما اگر در این رابطه برنامه ریزی نداشته باشیم، با توجه به تحریم ها ممکن است این اتفاق پایدار باشد و در این شرایط برگشت به فضای قبل هم غیر ممکن است.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت مردان و نظام برای جلوگیری از بروز بحران  تلاش کنند و گام بردارند زیرا مردم ما در این یکسال به اندازه کافی تحت فشار اقتصادی بوده اند و لازم است که حتما حداقل به قیمت های اقلام ضروری نظارت کافی صورت بگیرد تا دچار خلا و مشکل خاصی نشویم.

این کارشناس مالی در پایان خاطرنشان شد: جدیت در سیستم دولتی مهم ترین گام است که به مردم بفهمانیم درگیر زندگی و مسائل اقتصادی آن ها هستیم. ان شاءالله که مدیریت این اتفاق با برنامه ریزی های دولت و مسئولین به نحو احسن صورت بگیرد تا بیش از این به مردم‌ فشار وارد نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز