توکلی در گفتگو با برنا:

زمان برگزاری آزمون سراسری ۹۸ تغییر نمی کند/ تغییر در زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۵:۲۰:۴۶
کد خبر: ۸۳۳۵۷۵
زمان برگزاری آزمون سراسری ۹۸ تغییر نمی کند/ تغییر در زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته
مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام این خبر که زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته تغییر پیدا کرده است از عدم تغییر در برنامه زمان بندی کنکور سراسری سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ حسین توکلی در خصوص زمان برگزاری کنکور سراسری سال 98 گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده آزمون سراسری سال  98 در تاریخی که اعلام شده  برگزار خواهد شد.

وی افزود: این آزمون در تاریخ پنجشنبه 13 و جمعه 14 تیرماه سال 98 برگزار خواهد شد؛ از این رو داوطلبان بایستی طبق همین برنامه زمانی در آزمون شرکت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش در رابطه با جزئیات کنکور سراسری سال 98 گفت:  تعداد 1 میلیون و 118 هزار و 793 داوطلب در آزمون سراسری سال 98  ثبت نام کرده اند که از این تعداد 648 هزار و 754 نفر زن و 470 هزار و 39 نفر مرد هستند.

توکلی اضافه کرد:  این آمار نسبت به آمار سال 97 تعداد 64 هزار 575 نفر افزایش داشته است و با توجه به تعداد داوطلب و حجم کارهای اجرایی، این آزمون در تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد چرا که فرصت کافی برای آمادگی داوطلبان وجود دارد.

وی با اشاره به تغییر در زمان برگزاری آزمون  کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 98 اظهار کرد: بر اساس گزارش های سازمان هواشناسی و جاری شدن سیل در روزهای اخیر برخی استان های کشور دچار آسیب شدند.

توکلی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در این مناطق و در نظر گرفتن وضعیت موجود استان خوزستان و گزارشات وزارت کشور و سازمان هلال احمر، شورای سنجش و پذیرش دانشجو علی رغم وجود مشکلات اجرایی، زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته را تغییر داد.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: از این رو در جلسه فوق العاده امروز شنبه 24 فروردین ماه 98 تصویب شد که زمان برگزاری آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد نا پیوسته که مربوط به وزارت علوم است از پنجشنبه 5 و جمعه 6 اردیبهشت  98 به روزهای پنجشنبه 23 و جمعه 24 خرداد ماه 98 تغییر پیدا کند.

توکلی در خصوص چرایی عدم تغییر برنامه زمانی آزمون سراسری سال 98 گفت:  طبق برنامه زمان بندی که اعلام شده است باید در هفته اول شهریور ماه نتایج نهایی را اعلام کنیم؛ همان گونه که مستحضرید پس از آن که آزمون را برگزار کردیم باید به داوطلبان کارنامه بدهیم تا انتخاب رشته کنند همچنین برخی رشته ها دارای شرایط خاص هستند یا آزمون تشریحی و یا پروژه دارند که باید این آزمون ها را در تاریخ دیگری برگزار کنیم.

وی تصریح کرد:  با تاخیر صورت گرفتهدر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته، احتمالاا اوایل مهر ماه نتایج نهایی را اعلام کنیم که در این رابطه با  دانشگاه ها مکاتبه خواهیم کرد تا در جریان قرار بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز