دو عضو فراکسیون زنان در گفتگو با برنا مطرح کردند؛

دستور رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی ویژه به لایحه منع خشونت علیه زنان/ با تاکید بر سن رشد به سمت خط زدن کودک همسری می‌رویم

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۵:۴۴:۲۴
کد خبر: ۸۳۴۴۹۳
دستور رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی ویژه به لایحه منع خشونت علیه زنان/ با تاکید بر سن رشد به سمت خط زدن کودک همسری می‌رویم
آقاپورعلیشاهی گفت: در دیدار با آقای رئیسی ایشان اعلام آمادگی کامل برای حمایت از این طرح کردند و ابراز داشتند این طرح جزو اولویت‌هایشان است و خارج از نوبت آن را در کمیسیون تخصصی مطرح خواهند کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدت زیادی است که لایحه منع خشونت علیه زنان در بلاتکلیفی قرار دارد. هر چند ماه یکبار اعلام می‌شود که این لایحه در آستانه تصویب و اجراست ولی همچنان این مهم رخ نداده است. مهم خواندن تصویب این لایحه از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند در کاهش رفتارهای خشونت‌آمیز نسبت به زنان اثرگذار باشد. به تصویب نرسیدن این لایحه و تلاش برای دور شدن جامعه از شکل‌گیری کودک همسری دو طرح و لایحه‌ای بود که از سوی مجلس و زنان مجلس در سال گذشته به شدت پیگیری شد ولی همچنان نتیجه‌ای حاصل نشده است.

تلاش دوباره برای خط زدن کودک همسری

اولادقباد، رئیس فراکسیون زنان، در رابطه با آخرین وضعیت  لایحه امنیت زنان به خبرنگار برنا گفت: در دیدار فراکسیون زنان به رئیس قوه قضائیه همه اعضا تاکید بر تسریع در تصویب این لایحه داشتند و رئیس قوه قضائیه نظر مثبت در به نتیجه رسیدن تصویب این لایحه را ابراز کردند.

رئیس فراکسیون زنان در رابطه با سرنوشت طرح کودک همسری نیز چنین گفت: طرح کودک همسری از سوی کمیسیون قضایی رد شد اما پیگیری دوباره مطرح شدن این طرح در مجلس هستیم ولی هنوز اتفاق تازه‌ای در این خصوص شکل نگرفته است.

حمایت رئیس قوه قضائیه برای تصویب لایحه منع خشونت علیه زنان

 و اما معصومه آقاپورعلیشاهی، نایب رئیس اول فراکسیون زنان، نیز در رابطه با لایحه کودک همسری گفت: در رابطه با لایحه کودک همسری بسیار تلاش کردیم اما متاسفانه در کمسیون قضایی رای نیاورد و ما همچنان در حال تلاش هستیم که این طرح را به عنوان پیشنهاد مطرح کنیم و مجددا  وارد صحن شود. این بار سعی داریم که روشی را در پیش بگیریم که ضمن رای آوردن در صحن مجلس از سوی شورای نگهبان هم به تایید برسد.

آقاپورعلیشاهی با تاکید بر سن رشد افزود: یکی از موارد و نکات بسیار مهم در این رابطه این است که ما بحث رشد جسمی و عقلانی  را مطرح کنیم که مغایرتی با  فرهنگی عرفی و مذهبی کشور نداشته باشد و بشود که در صحن مجددا  مطرح  شود.

وی در خصوص لایحه امنیت زنان نیز خبر داد: خوشبختانه تعدادی از ماده‌های این لایحه در صحن تصویب شده و تکمیل این لایحه هم توسط خانم ابتکار در هیات دولت انجام می‌شود.

نایب رئیس اول فراکسیون زنان در رابطه با دیدار با رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد و در پایان گفت: در دیدار با آقای رئیسی ایشان اعلام آمادگی کامل برای حمایت از این طرح کردند و ابراز داشتند که این طرح جز اولویت‌هایشان است و خارج از نوبت این طرح را در کمیته تخصصی دفتر قضائی مطرح خواهند کرد تا ان‌شاءالله در مجلس دهم به به تصویب برسد.

نظر شما
پرونده ویژه