محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان در جمع سمنهای جوانان شهر کاشان:

صدای جوانان بودن رسالت سمن هاست/ در موضوع سیل یک سوم کارها را سمن‌های جوانان مدیریت می‌کنند

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۲:۴۷:۵۰
کد خبر: ۸۳۵۳۸۳
صدای جوانان بودن رسالت سمن هاست/ در موضوع سیل یک سوم کارها را سمن‌های جوانان مدیریت می‌کنند
معاون امور جوانان گفت: صدای جوانان بودن رسالت سمنهاست و سمنهای جوانان باید مشاور دولت باشند و در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم مشکلات را با کمک هم حل کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،محمد مهدی تندگویان -معاون وزیر ورزش و جوانان در جمع جوانان شهر کاشان با بیان اینکه اعیاد شعبانیه, روز و هفته جوان را به همه جوانان کشور  تبریک می گویم و امیدوارم امسال تعییر مثبتی در حوزه جوانان بوجود آید بیان داشت : مشکلات جوانان و مسائل کشور زیاد است و همه ما دو سال است که گرفتار جنگ اقتصادی هستیم و این موضوع مشکلات زیادی را برای جوانان و مردم ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد : ولی تاریخ ایران ثابت کرده در همه مشکلات از انقلاب و جنگ گرفته تا بحران های زلزله و سیل جوانان پای کار آمدند و مشکلات را حل مدیریت و حل کرده اند.

تندگویان با گفتن این مهم که سمن ها نمایندگان یک پایگاه اجتماعی هستند که باید خواسته ها, حرف ها و مطالبات جوانان را بشنوند و برای آنها برنامه ریزی کنند افزود : سمنها یاور دولت هستند که باید با استفاده از ظرفیت های مردمی برای کمک جوانان به دولت عمل کنند.سمنها در موضوعات مختلف  بدون هیچ حمایتی کار های بزرگی در کشور انجام داده اند .  به طور مثال سمنهای ما در موضوع احیای دریاچه ارومیه و تغییر بافت کشاورزی ارومیه کارهای بزرگی انجام داده اند به طوری که ارومیه الان زعفران و پسته به خارج کشور صادر می کند و این جایگاه واقعی سمنها است.

تندگویان ادامه داد : تغییر در مدل تعامل سمن ها با دولت در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه مجمع ملی سمنها شکل گرفت و الان کار های خود را آغاز کرده است.  یکی از وظایفی که سمنها دارند این است که جوانان را به سمت کارهای مردمی و ایجاد تشکل های مردمی هدایت کنند تا ما هم بتوانیم فعالیت های آنها را رصد و حمایت کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان چنین بیان داشت : شبکه سازی سمن ها را ما ایجاد کرده و میکنیم و درکنار آن سمنها باید بخشی از اعتبارات و زیرساخت ها را با کمک شهرستان خود و ظرفیت هایی که دارند به وجود آورند. کمک صد در صدی دولت به تشکل های مردمی غلط است و پایگاه مردمی سمنها به آن اعتبار می دهد که دولت این کار را تسهیل می کند.حمایت از طرح های جوانان را از سال گذشته با مشارکت صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت آغاز کردیم که سمنها از این ظرفیت می توانند استفاده کنند تا هم کسب و کار خود را توسعه دهند و هم اشتغالزایی داشته باشند و به کشور کمک کنند.

تندگویان گفت : صدای جوانان بودن رسالت سمنهاست و سمنهای جوانان باید مشاور دولت باشند و در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم مشکلات را با کمک هم حل کنیم.پتانسیل خوبی در استان اصفهان  در حوزه جوانان وجود دارد که امیدوارم با افتتاح خانه جوانان در کاشان جوانان زیادی به تشکلهای مردمی جذب شوند. امیدوارم سمنهای جوانان بتوانند خود را به خوبی معرفی کنند. یکی از مشکلات بزرگ سمنها نا آشنایی جوانان با ماهیت آنهاست. سمنها معافیتهای دولتی دارند که باید به خوبی برای جوانان اطلاع رسانی شود تا بتوانند از این فضای آزمایشی استفاده کنند و جذب بازار کار شوند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه سخنانش افزود :  در موضوع سیل می توانیم ادعا کنیم که حداقل یک سوم مسائل را در این موضوع تشکلهای جوانان مدیریت می کنند.

 برون سپاری کارهای دولتی و واگذاری آن به سمنهای جوانان رویکرد ماست که باید در ستادهای استانی ساماندهی امور جوانان آن را به تصویب برسانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز