مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:

برپایی ۲۲ «جشن مهدوی» در پایتخت/ اجرای «نمایش موعود» همزمان با نیمه شعبان در چهارراه ولیعصر (عج)

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۴:۱۷:۰۹
کد خبر: ۸۳۵۴۴۲
برپایی ۲۲ «جشن مهدوی» در پایتخت/ اجرای «نمایش موعود» همزمان با نیمه شعبان در چهارراه ولیعصر (عج)
مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از اجرای 14 عنوان برنامه کلی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و گفت: این برنامه ها در قالب جشن، نمایش میدانی، جشنواره عکس، مسابقه، محفل شعر و ... در میدان ولیعصر، چهارراه ولیعصر، سرای محلات و سایر مراکز فرهنگی مذهبی شهر تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ؛ بابوالفضل رفیع، ضمن اعلام این خبر، نیمه شعبان را فرصتی برای شهر دانست که بار سنگین ملال و آزردگی را برای دقایقی هم که شده بر زمین فرو گذارده و نفسی تازه کند و افزود: در این روزها که شهر، بیش از پیش نیازمند شادی و نشاط اجتماعی است، نیمه شعبان برای مدیریت شهری فرصت مناسبی است که با برنامه ریزی و اجرای فعالیت های نشاط افزار و درخور، در کنار تمامی گروه های اجتماعی و مردمی که به صورت خودجوش، در روز نیمه شعبان به اجرای برنامه می پردازند، نقش خود را ایفا نماید.

وی از برپایی 22 جشن مهدوی در شهر تهران خبر داد و گفت: مراسم جشن بزرگ میلاد حضرت مهدی (عج) به همت مناطق 22 گانه با حضور هنرمندان و تولید کنندگان صنایع فرهنگی  از30 فروردین الی 1 اردیبهشت در یک نقطه منتخب در هر منطقه برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین ایستگاه های نذر چای و شیرینی با فضاسازی به سبک نوستالژی دهه 60 و تأکید بر جمع آوری کمک های شهروندان به مناطق سیل زده کشور در جوار محل برگزاری جشن مهدوی از سوی مناطق 22 گانه برپا می شود.

 

 برگزاری مسابقه بزرگ عکس «جلوه مهدوی»

وی، جلوه مهدوی را از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: همشهریان می توانند در مسابقه بزرگ عکس «جلوه مهدوی»، با ارسال عکسهای خود را در محورهایی چون عکس از نقاشی کودکان با موضوع امام زمان (عج)، عکس سلفی از برنامه های نیمه شعبان و عکس از حضور پرشور مردم در کمک به هموطنان در مناطق سیل زده از  29فروردین الی 1 اردیبهشت در این مسابقه شرکت کنند.

رفیع، از اجرای نمایش موعود همزمان با روز نیمه شعبان خبر داد و گفت: نمایش تلفیقی با اجرای 10 بازیگر فرم و یک نقال همراه با گروه موسیقی با موضوعاتی چون روایت قصه ازدواج امام حسن عسگری (ع) و ... روز اول اریبهشت همزمان با سالروز ولادت صاحب الزمان (عج) در چهارراه ولیعصر پذیرای علاقه مندان است.

 

 برپایی محفل شعر نغمه عاشقی

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری برنامه نغمه عاشقی گفت: محفل شعر مهدوی همراه با اجرای برنامه های متنوع تئاتر، استند آپ کمدی، موسیقی و همچنین تجلیل از فعالان حوزه مهدویت همراه با مراسم گلریزان به نفع هم میهنان عزیز در مناطق سیل زده با حضور نمایندگاه سازمان هلال احمر روز 31 فروردین به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در سالن ایوان شمس برپا می شود.

رفیع، تهیه و توزیع لوح فشرده «به امید دیدار« با موضوع شناخت سیره حضرت صاحب الزمان (عج) در محل برپایی جشن های مهدوی، اهدای گل و همچنین اهدای دعای فرج بین شهروندان توسط گروه هشت نفره از آقایان با تابلوهایی دارای محتوای مقدمات امر فرج، همزمان با روز نیمه شعبان در میدان ولیعصر (عج) را از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگی شهرداری تهران برشمرد.

 

 اجرای مسابقه بهترین آذین بندی مردمی در محلات

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از تدارک مسابقه بهترین آذین بندی مردمی در محلات خبر داد و افزود: به مناسبت نیمه شعبان بهترین آذین بندی مردمی در محلات از سوی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران انتخاب و به 12 آذین بندی برتر در خیابان ها یا کوچه ها در محلات 352 گانه جوایزی اهدا می شود.

به گفته رفیع، برگزاری نشست های معرفتی در حوزه مهدویت با عنوان «حلقه های مهدوی» ، برپایی جشن انتظار در راستای حمایت و کمک به برپایی مراسم جشن نیمه شعبان در مراکز مذهبی و فرهنگی مناطق 22 گانه وراه اندازی پویش کتابخوانی مهدوی با معرفی و خوانش کتاب های شاخص مرتبط با مهدویت در سرای محله ها از دیگر برنامه های اجرایی مناطق 22 گانه به شمار می رود.

وی، ایجاد و تقویت فضای امید، نشاط و مشارکت در سطح جامعه با محوریت انتظار فرج حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، نکوداشت آیین های اسلامی و ایرانی با مشارکت حداکثری شهروندان، توسعه و ترویج معارف دینی در بین نسل نوجوان و جوان، افزایش حس همدردی و توجه ویژه به هم میهنان آسیب دیده در حوادث ناگوار سیل را از اهداف برگزاری برنامه های بزرگداشت نیمه شعبان برشمرد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به رویکردهای این برنامه ها اذعان داشت: تلاش داریم در اجرای برنامه های خلاقانه، مبتکرانه و اثربخش، ضمن استفاده از ظرفیت و توانمندی تشکل های مردم نهاد در اجرای برنامه ها به ویژه در خصوص جمع آوری هدایا و کمک های مردمی جهت کمک به هموطنان در مناطق سیل زده کشور به محوریت خانواده ها با نگاه ویژه به بانوان و کودکان در برنامه ها، شعار رونق تولید و نقش مساجد در برنامه های مشارکتی سطح محلات توجه ویژه داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز