مهمترین اخبار اجتماعی هفته؛

سیل از شهری به شهری دیگر همچنان خروشان/ دیه زن و مرد یکسان است/ ملخ‌ها حمله کردند/ زمان کنکور تغییر نمی‌کند

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۵:۲۰:۱۲
کد خبر: ۸۳۵۵۲۰
سیل از شهری به شهری دیگر همچنان خروشان/ دیه زن و مرد یکسان است/ ملخ‌ها حمله کردند/ زمان کنکور تغییر نمی‌کند
در این گزارش می‌خوانید که در هفت روز گذشته در دنیای اخبار اجتماعی رسانه‌ها چه گذشت و چه خبرهایی در صدر مهمترین‌ها قرار گرفتند.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

سیل همچنان می‌خروشد

سیل‌های نقاط مختلف کشور در هفته گذشته بیش از دیگر رخدادهای پیش آمده صدر اخبار حوادث را از آن خود کرده‌اند. گلستان، خراسان، لرستان، کرمان، فارس و خوزستان معابر سیلاب‌هایی بودند که مردم را با مشکلات جدی و حاد روبرو کرد. سال جدید با خبر سیل آغاز شد و این سیلاب‌ها هم بر میزان نگرانی‌ها نسبت به آینده کشور را بیش از پیش کردند. با این حال باید دید پایان قصه سیل‌های گسترده کشور ما به کدام پایان خواهد انجامید.

هلال‌احمر: با هتاکان به لباس امدادگران برخورد کنید

دبیرکل جمعیت هلال گفت: لباس هلال احمر لباس مقدس داوطلبی با اهداف بشردوستانه است، اگر کسی از آن سوءاستفاده کند باید با او برخورد کرد.

زمان برگزاری کنکور تغییر نمی‌کند

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر این که برنامه‌ای برای تغییر زمان برگزاری کنکور ۹۸ نداریم گفت: این آزمون در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: برنامه‌ای برای تعویق زمان برگزاری آزمون سراسری ۹۸ در وزارت علوم وجود ندارد گفت: این آزمون در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

هجوم ملخ‌ها به جنوب کشور ارتباطی با سیل ندارد

همزمان با بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در استان‌های جنوبی کشور، ملخ‌های صحرایی به برخی استان‌ها از جمله خوزستان، بوشهر، فارس و کرمان حمله کرده‌اند.

هر چند برخی شایعات مبنی بر ارتباط ورود ملخ‌های صحرایی به کشور پس از بارش‌های اخیر وجود دارد اما معاون دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری می‌گوید: ملخ‌های صحرایی هر ساله در بازه زمانی مشخصی به برخی نقاط کشور حمله می‌کنند و هیچ ارتباطی به سیل ندارند.

دریاچه ارومیه سیرآب شد

مقایسه وضعیت دریاچه ارومیه در ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ با ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که این دریاچه از بحران خارج شده است.

تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان تا دو ماه آینده

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لایحه حمایت از محیط بانان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و ان‌شاءالله تا دو ماه آینده لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس تصویب خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با تصویب این لایحه از محیط زیست خودمان بهتر محافظت کنیم.

صدور تلفنی کارت سلامت، کلاهبرداری است

مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت هیچ گونه بازاریابی تلفنی نداشته و تماس‌های تلفنی با محتوای صدور کارت هوشمند یا بیمه تکمیلی سلامت، کلاهبرداری بوده و به هیچ عنوان مورد تایید سازمان بیمه سلامت نیست.

۲۱ نظرماجرای گوسفند‌های دم‌دراز وارداتی                           

چند روزی است تصاویری از گوسفندهای وارداتی دم‌دار به تصاویری از بازی سگ و گوسفند ضمیمه شده و با این توضیح که گوسفندهای وارداتی، حاصل آمیزش گوسفند و سگ هستند در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص گفت: تاکنون ۹۲هزار راس دام طی سه مرحله با کشتی از رومانی به بنادر ایران وارد و پس از معاینه در کشتارگاه‌هایی تحت نظارت سازمان دامپزشکی ذبح شده‌اند. این واردات به کاهش قیمت گوشت منجر شده و با وارد کردن سری جدیدی از گوسفندهای رومانیایی ادامه خواهد  داشت.

افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها منوط به مجوز دولت

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده بخشنامه‌ای دارد که افزایش نرخ تاکسی‌ها تنها باید با موافقت دولت و فرمانداری باشد، گفت: شهردار تهران این مسئله را باید در هیأت دولت مطرح کند.

دعوت سیدحسن نصرالله برای کمک به سیل‌زدگان

سیدحسن نصرالله طی پیامی مردم کشور خود را برای کمک به سیل زدگان ایرانی دعوت کرد. در همین راستا جوانان لبنانی در تلاش برای جمع نمودن کمک های مردمی هستند.

آیت‌الله صانعی: دیه زن و مرد برابر است

اعتمادآنلاین پرسش‌هایی مشترک از مراجع تقلید، درباره امکان برابر شدن دیه زن و مرد مطرح کرد، موضوعی که آیت‌الله یوسف صانعی در مورد آن معتقد است دیه زن و مرد یکسان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز