نماینده ولی فقیه لرستان در نشست ستاد بحران این استان تاکید کرد:

حضور رییس جمهوری در لرستان مایه آرامش است

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۰۹:۴۱:۴۹
کد خبر: ۸۳۶۱۸۸
حضور رییس جمهوری در لرستان مایه آرامش است
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: حضور رییس جمهوری در این شرایط در لرستان مایه آرامش و دلگرمی مردم و مسئولان خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز شنبه در نشست ستاد بحران استان که با حضور دکتر حسن روحانی در فرودگاه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر دستگاه های دولتی، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و طلاب نیز خدمات ارزشمندی در مناطق سیلزده انجام دادند که می توان از این ظرفیت برای حل مشکلات جامعه استفاده کرد.

وی ادامه داد: تدبیر مقام معظم رهبری برای جبران خسارت سیل امیدبخش است و پیگیری و تماس های مجدانه رییس جمهور نیز باعث دلگرمی مردم شده بود.

آیت الله میرعمادی خطاب به دکتر روحانی اضافه کرد: خسارات رخ داده و گزارش ها به شما ارایه شده و ما انتظار داریم شما دستور دهید دستگاه ها اجرایی برنامه های بازسازی و جبران خسارت را به صورت مشخص ارایه دهند.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه زمانبندی در بخش های مختلف تعریف شود لذا دستور رییس جمهوری در این ارتباط اطمینانی به مردم بوده چرا که اکنون معیشت و زندگی مردم دچار دغدغه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مشکل اصلی مردم استان بیکاری است و ما انتظار نداریم در این شرایط کشور کارخانه جدید ایجاد کنید ولی زمینه مشارکت مردم در ایجاد فرصتی شغلی را فراهم کنید.

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: لرستان ظرفیت های بسیاری دارد دولت می تواند در زمینه هدایت سرمایه گذاران کمک کند و یار و یاور مردم استان باشد.

وی افزود: شاخص های استان در زمینه های مختلف در مقایسه با استانها مناسب نیست انتظار داریم لااقل به حد میانگین کشور برسانید زمین های آبی و تخصیص آب به میانگین برسد و یک سد بزرگ احداث شود که برای استانهای دیگر هم رفع خطر می کند.

بر اساس این گزارش، دکتر روحانی که در سفر به لرستان وزرای کشور، راه وشهرسازی، اطلاعات، نیرو، جهادکشاورزی و رئیس دفتر رییس جمهوری وی را همراهی می کنند پس از ورود به فرودگاه خرم آباد در نشست ستاد بحران استان لرستان شرکت کرد.

رییس جمهوری سپس برای بررسی مشکلات مناطق سیلزده به شهرستان پلدختر عزیمت خواهد کرد.

در جریان سیل اخیر معاون اول رییس جمهوری، چند تن از وزرا از جمله وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ورزش و جوانان ، بهداشت و درمان ، جهادکشاورزی ، نیرو ، آموزش و پرورش ، راه و شهرسازی و 35 تن از مقام های کشوری و لشکری از مناطق سیلزده لرستان بازدید کرده اند.

سیل 12 فروردین در لرستان علاوه بر برجای گذاشتن حدود 40هزار میلیارد ریال خسارت جان 15 نفر را نیز گرفت.

نظر شما