مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد؛

«حقوق» بازنشستگان کشوری امسال دو بار افزایش می‌یابد/ افزایش حقوق بازنشستگان پلکانی است

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۷:۰۰
کد خبر: ۸۳۶۲۳۴
«حقوق» بازنشستگان کشوری امسال دو بار افزایش می‌یابد/ افزایش حقوق بازنشستگان پلکانی است
میعاد صالحی از افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، میعاد صالحی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان در سال جاری خبر داد. صالحی چندی پیش، در جریان تعطیلات نوروزی توسط وزیر کار، رفاع و تعاون اجتماعی به سمت مدیرعاملی صندوق بازنشستگی منصوب شد. این انتصاب با انتقادات و جنجال های بسیاری همراه بود. با این حال او به تازگی در بخشی از گفتگویی که با خبرگزاری دانشجویان ایران داشته است از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داده است؛ خبری مهم که در صورت عملی شدن آن کمک بسیار بزرگی به جامعه وسیع بازنشستگان کشور خواهد کرد. 

میعاد صالحی  درباره پرداخت حقوق بازنشستگان در سال جاری و افزایش دریافتی آنها، گفته است: از آنجا که فروردین ماه، ماه اول سال است، به طور معمول ممکن است پرداخت ها با مشکلاتی روبرو شده و کمی دیرتر صورت بگیرد، اما با تلاش پرسنل صندوق و حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه، این حقوق‌ها در روزهای گذشته به حساب بازنشستگان واریز شد.

وی در ادامه‌ گفته است: مبنای پرداخت ما حقوق اسفند ماه به علاوه ۴۰۰ هزار تومان افزایش مصوبه مجلس شورای اسلامی بود که روزهای گذشته واریز شد.

صالحی درباره افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان نیز معتقد است: با توجه به این که احکام حقوقی سال ۹۸ هنوز صادر نشده است، تلاش می‌کنیم که در اولین فرصت بتوانیم این کار را صورت داده و پرداختی را بر مبنای آن انجام دهیم، بنابراین چون هنوز احکامی صادر نشده بود و با توجه به وضعیت و شرایط اقتصادی کشور برای این که بازنشستگان کمی از تنگنا خارج شوند، در کنار حقوق‌ها، ۴۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب برای آنها واریز شد.

صالحی ادامه‌ داد: البته این پرداخت در دو مرحله و در فاصله چند ساعت انجام شد، زیرا حجم عملیات بانکی مربوطه بسیار سنگین است.

وی با تاکید بر این که پیگیر صدور احکام جدید بر اساس مصوبات دولت و نیز قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در اولین فرصت ممکن هستیم، درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان پلکانی است و علاوه بر این ۴۰۰ هزار تومان ثابت، درصدی به آن اضافه خواهد شد که منتظر هستیم سازمان برنامه جزئیات آن را قطعی کند تا بر مبنای آن حقوق قطعی بازنشستگان واریز شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز دیگر مطالبه مهم جامعه بازنشستگان کشور است. میعاد صالحی همچنین در این باره گفته است: همسان‌سازی حقوق، مطالبه جدی و به حق بازنشستگان است و یک عقب ماندگی جدی در این زمینه داریم و لازم است گام‌های عملیاتی در جهت جبران آن برداریم. در این خصوص به زودی گزارشی از اقدامات انجام شده را به بازنشستگان ارائه خواهم داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز