فراهانی در جمع شورایاران منطقه یک مطرح کرد:

لزوم هدایت سرمایه گذاری اقتصادی از بخش ساخت و ساز به حوزه گردشگری/ زنگ خطر افزایش ساخت و ساز در منطقه یک به صدا در آمده است

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۲:۵۶:۰۶
کد خبر: ۸۳۶۷۶۳
لزوم هدایت سرمایه گذاری اقتصادی از بخش ساخت و ساز به حوزه گردشگری/ زنگ خطر افزایش ساخت و ساز در منطقه یک به صدا در آمده است
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با حضور در جمع شورایاران و مدیران شهری منطقه یک با اشاره به وضعیت منطقه یک شهرداری تهران و ضمن تاکید بر مطالباتی چون رفع ترافیک به لزوم حضور موثر شهروندان در انتخابات شورایاری ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی برنا؛ مجید فراهانی طی نشستی که با حضور سید حمید موسوی؛ شهردار منطقه یک و شورایاران این منطقه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد گذشته گفت: در ابتدا از متولیان امری که در امر مقابله با سیل در تهران تلاش فراوان کردند، تشکر می کنم. تلاش های زیادی اوایل اسفند در منطقه یک انجام شد تا با سیل مقابله شود در غیر این صورت شاهد مشکلات جدی در سطح منطقه یک و سایر مناطق بودیم.

مجید فراهانی افزود: در جلسه ای با حضور آقای حناچی؛ شهردار تهران بودیم آماری از دبی آب ارائه شد و طی مقایسه این دبی با دبی سال 66 که منجر به سیل شد با وجود اینکه نزدیک 35 درصد دبی آب بالاتر بود اما تمهیداتی که انجام شد و شاهد مشکلات گذشته نبودیم که از زحمات همه مدیران منطقه تشکر می کنم.

وی ادامه داد: بر اساس آماری که وجود دارد منطقه یک سرآمد سایر مناطق برای جمع آوری کمک های مردمی در بحث سیل است که لازم است از شهروندان این منطقه تشکر کنم

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد:  شهرداری تهران معین بخشی از مناطق سیل زده بوده و وزیر کشور بارها از شهرداری تهران برای اقداماتی که انجام داده تشکر کرد چرا که شهرداری تهران جز اولین گروه هایی بود که به منطقه وارد شد و به لحاظ انعطافی که در زمینه خدمت رسانی و خدمات شهری داشت در همان روزهای اول که روزهای طلایی خدمت رسانی است توانست در منطقه حضور پیدا کند و به طور موثر اقدامات لازم را انجام دهد.

فراهانی تاکید کرد: منطقه یک جز با اهمیت ترین مناطق تهران با وسعت 5651 هکتار و 7 و نیم درصد شهر تهران را در بر گرفته است و جمعیتی حدود 480 هزار نفر در آن زندگی می کنند که نزدیک شش درصد جمعیت کل تهران است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اظهار کرد: اگر ساختمان هایی که در حال ساخت در این منطقه است را در نظر بگیریم این جمعیت به 600 هزار نفر افزایش خواهد یافت و این امر زنگ خطری است که به صدا در آمده است.

وی افزود: این روزها مهم ترین مشکل این منطقه ترافیک است و علی رغم این مسئله ساخت و ساز با بیشترین حجم نسبت به سایر مناطق رو به رو است.

فراهانی در تشریح ویژگی های منطقه یک گفت: منطقه یک در برخی نواحی دارای بافت روستایی است که بهتر است نام باغ شهر روی آن ها بگذاریم.

عضو شورای شهر تهران با اظهار تاسف برای ساخت و ساز در این منطقه عنوان کرد: ویژگی های آب و هوایی سبب شده که منطقه یک را آماج ساخت و ساز قرار دهد تا هجوم سرمایه گذاران در این منطقه شاهد هستیم این در صورتی است که در سایر مناطق شاهد رکود ساخت و ساز هستیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: در چشم انداز توسعه منطقه باید به بحث های فرهنگی و تاریخی برسیم و جمعیت را در منطقه تثبیت کنیم. از سویی ساخت و سازهای با کیفیت را در اولویت قرار بدهیم.

فراهانی گفت: مهم ترین اولویت تهران ترافیک است بنابراین توسعه حمل و نقل عمومی را باید در دستور داشته باشیم. اگر اهالی منطقه بیشترین سهم درآمدزایی را در تهران دارند شایسته نیست خودشان در تنگنای ترافیک باشند.

وی ادامه داد: تاسیس ایستگاه های مترو می تواند کمک حال این منطقه باشد. همچنین طرح توسعه مترو به لواسان وجود داشته که شهرداری در گذشته تعهد به انجام داشته است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به تخریب باغات طی سالیان گذشته گفت: باید از شهرسازی برای تخریب باغات در غالب برج جلوگیری به عمل بیاید چرا که معتقد به باغ شهر هستیم و جز افتخارات شورای پنجم این است که مصوبه برج باغ را لغو کرد.

فراهانی بیان کرد: بیش از سه هزار باغ در سطح تهران به برج تبدیل شد و چیزی نمانده بود 2000 باغ باقی مانده در شهر تهران به همان سرنوشت منتهی شود. لغو مصوبه برج باغ اگر چه ما را از بخشی درآمدهای شهرسازی محروم کرد اما به جهت حفظ هویت شهری و بافت های با ارزش اهمیت ویژه ای دارد. باید کمک کنیم تا سرانه های منطقه بهبود یابد. علی رغم این که این منطقه جز مناطق برخوردار است اما در بسیاری از سرانه های فضای سبز مشکل داریم.

وی تاکید کرد: مسیل ها و قنات هایی در منطقه وجود دارد که در راستای حفظ پتانسیل طبیعی موجود باید مورد توجه قرار بگیرد و از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها  جلوگیری به عمل آید.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر اجازه بدهیم این ساخت و ساز ها ایجاد شود با بحران در زمان بارش ها مواجه می شدیم.

فراهانی با تاکید بر اینکه منطقه یک منطقه ای تفرجگاهی است اذعان کرد: منطقه یک تفرجگاه های طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد و باید با حفظ گردشگری سازگار با طبیعت تفرجگاه ها را توسعه ببخشیم تا از این امر استفاده شود و بنظر می رسد با هدایت سرمایه گذاری اقتصادی از بخش ساخت و ساز  به سمت حوزه گردشگری، این منطقه می تواند  مشکلات خود را حل کند و به منطقه ای توانمند تبدیل شود تا تامین مناطق تفرجگاهی را توسعه بدهد و پیشتاز در سایر مناطق باشد.

وی عنوان کرد: باید به سمت محله محوری حرکت کنیم و در کف خیابان ببینیم مشکلات مردم چیست و بعضا خیلی از این مشکلات با اقدامات کوچک قابل حل خواهد بود. احصا مشکلات و تجمیع و اولویت بندی باید صورت بگیرد و در سال 98 مشکلات محلات باید رفع شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم توسعه سرمایه گذاری در پایتخت گفت: امروز مسئله جذب سرمایه گذار برای کاهش مشکلات محلی و منطقه ای به صورت الزام درآمده است و شهرداری موفق شده سرمایه گذار جذب کند. به میزانی که از تصدی گری دور بشویم و مشارکت مردم و سرمایه گذار را در دستور کار قرار بدهیم توانسته ایم با دست هایی که به کمک ما آمده اند در عین حالی که سرمایه گذاران سود می کنند مردم هم رضایت خواهند داشت و شهراری هم پروژه های خود را جلو می برد.

وی تاکید کرد: منطقه یک سرآمد سایر مناطق برای سرمایه گذاری است و باید در این خصوص فعالیت هایی صورت بگیرد.

فراهانی با اشاره به لزوم مشارکت شورایاران عنوان کرد: امیدواریم مشارکت خوبی در انتخابات شورایاری صورت بگیرد. یکی از مهمترین فعالیت ها در جذب مشارکت ها، مشارکت در انتخابات پیش رو شورایاری ها است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: متاسفانه در گذشته یکی از مشکلات این بوده که مشارکت مردم در شورایاری ها کم بوده است. شورایاران با 200 رای برای محله انتخاب می شده اند در صورتی که آن محله 50 هزار نفر جمعیت داشت و با این میزان اقبال شورایاری نمی تواند مشکلات را پشتیبانی کند و مردم هم مشارکت کمی خواهند داشت.

وی با اشاره به انتخابات شورایاری ها گفت: باید ببینیم چگونه می توانیم از ریش سفیدان محله در انتخابات شورایاری ها چرا که مردم فرد را می شناسند و به فرد احترام می گذارند و اگر این افراد رابرای شرکت در انتخابات شورایاری ها راضی کنیم مردم هم مشارکتشان افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما