معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خبر داد؛

افزایش ۳ هزار میلیاردی درآمد شهرداری در اسفند ۹۷/ انضباط مالی، افزایش درآمد، ایجاد منابع درآمدهای جدید و شفافیت، اولویت‌ معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۰:۱۴:۲۹
کد خبر: ۸۳۶۸۷۷
افزایش ۳ هزار میلیاردی درآمد شهرداری در اسفند ۹۷/ انضباط مالی، افزایش درآمد، ایجاد منابع درآمدهای جدید و شفافیت، اولویت‌ معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از رشد درآمد نقدی در اسفند سال 97 خبر داد و گفت: در ماه پایانی سال گذشته تهاترهای شهرداری تهران به میزان 3 هزار میلیارد تومان افزایش داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، عبدالحمید امامی در اولین نشست مشترک معاونین مالی و اقتصاد شهری مناطق 22 گانه، سازمان ها و شرکت ها در سال 98 گفت: در راستای تعاملات با دولت توانستیم در اسفند سال 97 بالغ بر 700 میلیارد تومان از سهم شهرداری تهران از مالیات ارزش افزوده و نیز ۳۳ میلیارد تومان در راستای اخذ مطالبات شهرداری تهران از سازمان برنامه و بودجه دریافت کنیم و همچنین بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان تهاتر در راستای پرداخت بدهی های شهرداری تهران نیز انجام دهیم. 

امامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اولویت های این معاونت در سال 98 بیان داشت: انضباط مالی، افزایش در آمد و ایجاد منابع در آمدهای جدید و پایدار، ارتقای سلامت اداری و ایجاد شفافیت از مهمترین اولویت های معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در سال جاری خواهد بود.

معاون شهردار تهران همچنین با بیان این موضوع که ارزیابی عملکرد مدیران باید بر اساس شایستگی های آنان باشد افزود: یکی از مواردی که در سال جاری بیش از گذشته مد نظر ما قرار دارد انتصاب افراد توانمند بر اساس شاخص و معیار شایستگی و در راستای سلامت و شفافیت خواهد بود.

امامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه عملکرد مجموعه مدیریت شهری باید منتج به افزایش امید بخشی در مردم شود گفت: مردم از مدیریت شهری انتظار ایجاد امید دارند و بایستی تلاش کنیم با همراهی دولت و حکومت، زمینه های زندگی سلامت و امید بخش را برای شهروندان فراهم کنیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر نقش معاونان مالی مناطق در تأمین منابع مالی ادامه داد: معاونان مالی به عنوان بازوان پرتوان شهرداری در مناطق، تاثیر چشم گیری در گسترش شفافیت و تامین منابع مالی دارند و امیدواریم این عزیزان بتوانند عملکرد شایسته تر از گذشته از خود نشان دهند.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: یکی دیگر از اولویت های این معاونت در سال جاری برقراری مراودات بانکی است و در راستای تحقق همین رویکرد, انتخاب هیات مدیره و مدیر عامل بانک شهر مد نظر قرار گرفت و مجمع سالانه آن نیز تا اواخر اردیبهشت ماه جاری تشکیل می شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در مدیریت هزینه های سازمان افزود: یکی دیگر از اولویت های این معاونت در سال جدید رعایت اصل صرفه جویی بوده که به عنوان یک رفتار فرهنگی می تواند با همراهی معاونان مالی و اقتصاد شهری مناطق,سازمان ها و شرکت ها, در بین سایر همکاران مجموعه های مختلف تسری پیدا کند, و البته این مهم همواره مورد تاکید شهردار تهران نیز بوده است.

معاون شهردار تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به تحقق 700 میلیار تومان اوراق مشارکت در سال گذشته گفت: تلاش داریم که این رقم را به 1350 میلیارد برای سال جاری افزایش دهیم تا از این طریق شاهد تسریع در روند ساخت مترو و بهره مندی شهروندان از آن باشیم.

امامی با اشاره به ظرفیت بالقوه مشارکت و سرمایه گذاری های بخش خصوصی بیان داشت: مناطق شهرداری تهران می بایستی بیش از گذشته بر مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی اهمیت قائل شوند و امیدواریم با برنامه ریزی و تمرکز بر این ظرفیت, منابع درآمدی پایدار برای شهر ایجاد کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز