کاظمی مطرح کرد ؛

پلدختر منتظر کمک دولت

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۹:۵۶:۵۵
کد خبر: ۸۳۷۳۴۹
پلدختر منتظر کمک دولت
نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پایان سیل، گل‌و‌لای معابر و منازل بیرون ریخته شده و نیروهای جهادی همچنان مشغول کار هستند. با پایان پاکسازی لازم است هر چه زودتر کمک‌های دولتی آغاز شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ؛ نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پایان سیل، گل‌و‌لای معابر و منازل بیرون ریخته شده و نیروهای جهادی همچنان مشغول کار هستند. با پایان پاکسازی لازم است هر چه زودتر کمک‌های دولتی آغاز شود.

سیدحمیدرضا کاظمی  درباره ارزیابی سفر اخیر رییس‌جمهور به مناطق سیل‌زده استان لرستان گفت: ایشان به شهرستان و شهر پل‌دختر سفر کرده و از یکی از روستاهای سیل‌زده در استان لرستان نیز بازدید کردند.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور در جمع مردم سیل‌زده این روستا با قول کمک‌های گسترده دولت از خانواده‌های آسیب‌دیده خواستند تا نگران منزل و خسارت وارده نباشند. حالا مردم منتظر هستند که ببینند ایشان سازمان‌های مسئول را چگونه سازماندهی کرده و چه کمک‌هایی را ارائه خواهند کرد تا آنها بتوانند به زندگی عادی خود برگردند.

نماینده شهرستان پلدختر در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون کمک مالی به مردم سیل‌زده این شهرستان صورت گرفته است یا خیر،‌ گفت: تاکنون هیچ کمک مالی در اختیار مردم قرار نگرفته است.

وی در خصوص دستورات رئیس‌جمهور در خصوص روند بازسازی هم گفت: ایشان در همین سفر به قرارگاه سازندگی تحت مدیریت وزیر کشور دستور داد تا سریع‌تر در شهرها و روستاها جانمایی صورت بگیرد تا مسکن مردم در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

کاظمی در خصوص آخرین وضعیت این منطقه هم گفت: گل‌و‌لای معابر و منازل بیرون ریخته شده و نیروهای جهادی همچنان مشغول کار هستند. با پایان پاکسازی لازم است هر چه زودتر کمک‌های دولتی آغاز شود تا آنهایی که خانه‌هایشان نیاز به تعمیر دارد، تعمیرات را آغاز کرده و وسایل خانه تهیه کنند و آنهایی که خانه خود را کاملا از دست داده‌اند با جانمایی درست به ساخت خانه خود اقدام کنند.

وی افزود: بخش کشاورزی استان هم بالای هزار میلیارد تومان آسیب دیده که وزیر جهاد کشاروزی با سفر به استان قول همکاری دادند و اکنون هم کارشناسان این وزارتخانه در حال ارزیابی خسارات کشاورزان هستند. با توجه به اینکه پلدختر گرمسیری بوده و اکنون فصل کشاورزی است؛ انتظار می‌رود که با تسریع در امور، کشاورزان بتوانند کار در بخش‌های سالم زمین خود را آغاز کنند.

 

نظر شما