سردبیر موسسه همشهری در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

تعدیل نیرو در موسسه همشهری طی ماه های آینده/ استخدام ۲۰ نیرو متخصص برای بخش آگهی‌ها/ از خبرنگاران برابر تعدیل‌ها حمایت خواهد شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۰۶:۰۱:۱۵
کد خبر: ۸۳۷۶۱۰
تعدیل نیرو در موسسه همشهری طی ماه های آینده/ استخدام ۲۰ نیرو متخصص برای بخش آگهی‌ها/ از خبرنگاران برابر تعدیل‌ها حمایت خواهد شد
تعدیل در موسسه همشهری منجر به واکنش برخی اعضای شورای شهر تهران شده و این در حالی است که خبرهایی مبنی بر به کارگیری و استخدام تعدادی نیرو در این موسسه منتشر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تعدیل نیرو طی ماه‌های گذشته در موسسه همشهری باعث واکنش بسیاری از متولیان شهری شده است. تعدیل‌هایی که در ماه های آینده ادامه خواهد داشت؛ این در صورتی است که صبح روز گذشته خبری مبنی بر استخدام تعدادی نیرو در این موسسه منتشر شد و این سوال مطرح است که در صورت مازاد نیرو چرا استخدام نیروها ادامه دارد؟

شهریار شمس مستوفی، سردبیر روزنامه همشهری، در رابطه با تعدیل‌های صورت گرفته طی ماه‌های گذشته در موسسه همشهری و تعدیل‌های پیش رو، به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: تعدیل‌های صورت گرفته به دلیل وجود دو عامل نیروی مازاد و ناکار آمد بوده که البته  بخش عمده‌ای از تعدیل‌هایی که در همشهری اتفاق افتاده به دلیل نیروهای مازاد بوده و  بخش کمتری از افراد تعدیل شده، نیروهای ناکارآمد تشخیص داده شده بودند.

وی در رابطه با اخراج برخی کارکنان همشهری بیان کرد: بحث اخراج نیست. همشهری 1300 نیرو داشته و با توجه به وضعیت اقتصادی امکان ادامه این روند وجود ندارد. تعدادی از نیروهایی که قراردادهایشان تمام شده دیگر قرار دادهایشان تمدید نشد.

شمس مستوفی در رابطه با تعداد تعدیل‌هایی که طی ماه‌های آینده نیز در این موسسه مطبوعاتی رخ خواهد داد، گفت: تعداد تعدیل‌های آینده به طور دقیق مشخص نیست اما حتما با توجه به شرایط موجود تعدیل‌های دیگری هم  در موسسه انجام خواهد گرفت.

وی در خصوص خبری مبنی بر به اینکه با توجه به تعدیل نیرو تحت عنوان نیروی مازاد از سوی دیگر به تعداد قابل توجهی نیرو به این موسسه مطبوعاتی اضافه شده و در حال افزوده شدن است چنین توضیح داد: سازمان آگهی‌ها در گذشته یک شرکت خصوصی تحت اختیار پیمانکار بود اما پیمانکار پس از 6 سال قرار دادش تمدید نشد. موسسه همشهری قصد دارد مجدد سازمان آگهی‌ها راه اندازی کند، در همین راستا حدود 20 نیرو که توانایی حضور در سازمان آگهی‌ها را داشتند و در موسسه مشغول بودند به این قسمت منتقل شدند و تعدادی نیرو یعنی حدود 20 نفر از بیرون مجموعه نیز برای این حوزه تخصصی بناست جذب شوند.

شهریار شمس مستوفی، که دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز است، در ادامه در پاسخ به رویکرد انجمن صنفی نسبت به این نوع تعدیل خبرنگاران گفت: به هیچ عنوان در حوزه روزنامه‌نگاری تعدیل را راهکار نمی‌دانم و تنها تعداد 15 تا 18 تن از همکارانی که در همشهری قرار دادشان تمدید نشد، خبرنگار بودند در آن زمان 105 نفر تعدیل شدند که تنها 15 نفر از این تعداد خبرنگار بودند.

وی اضافه کرد: با همکاری شورای شهر و شهرداری تهران، کاریابی در بخش‌های مختلف شهرداری برای خبرنگارانی که تعدیل شده‌اند انجام خواهد شد. در این رابطه نیز انجمن صنفی بیانیه داده که در این بیانیه با تعدیل نیرو مخالفت شده است و اعلام آمادگی کرده‌ایم که هر گونه حمایتی انجام بدهیم و حتی مذاکراتی صورت گرفته است.

شمس مستوفی  با اشاره به تعدیل‌هایی که بناست در موسسه همشهری طی ماه‌های آینده صورت بگیرد تصریح کرد: مدیرعامل موسسه همشهری تاکید دارند اگر بناست تعدیل نیرو صورت بگیرد باید در حوزه خبرنگار و روزنامه‌نگاری به صورت حداقلی تعدیل داشته باشیم.

وی در پایان گفت: بر اساس فرم های ارزیابی و خواسته‌های سیستم این تعدیل‌ها صورت می‌گیرد؛ در این راستا در حوزه پشتیبانی حتما تعدیل وجود خواهد داشت اما در حوزه تحریریه با کمترین تعداد انجام خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز