تلاش شهرداری برای تحقق اقتصاد مبتنی بر فرهنگ

ترجیح شهرداری احیای عرصه‌های تاریخی است

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۴:۳۱:۰۴
کد خبر: ۸۳۸۰۴۷
ترجیح شهرداری احیای عرصه‌های تاریخی است
همزمان با «روز معمار» نشستی با عنوان «سینما، معماری و شهر» در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد که پیروز حناچی شهردار تهران نیز یکی از مهمان‌های نشست بود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، پیروز حناچی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک روز معمار و تشکر از سینماگران برای برگزاری این نشست گفت: «این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم که همزمان با جشنواره بین‌المللی فجر و بزرگداشت روز معمار، چنین نشستی برگزار شده است و آن‌را به نوعی در راستای نگاه جدید شهرداری به فضاهای فرهنگی و هنری شهر عنوان کرد.»

پیروز حناچی در توضیح این موضوع، «اقتصاد مبتنی بر فرهنگ» را یکی از اصلی‌ترین شعارها و رویکردهای شهرداری عنوان کرد که برای تحقق آن تلاش می‌شود و افزود: «شهرداری سعی می‌کند روش اداره امور شهری را تغییر دهد و نگاه جدیدی به مدیریت شهری ایجاد نماید. «اقتصاد مبتنی بر فرهنگ» شعاری است که سال گذشته یونسکو هم به آن پرداخت و شهرهای هوشمند برای این موضوع و با این رویکرد سرمایه‌گذاری می‌کنند. حتی اگر هدف اقتصادی هم در چنین رویکردی وجود داشته باشد، اقتصاد پاک‌تری است و منافع آن به‌طور یکسان شامل حال همه مردم می‌شود.»

حناچی در مورد اختصاص مکانی برای کاخ جشنواره گفت: «اهالی حوزه سینما از ما کاخ جشنواره را مطالبه می‌کنند و می‌خواهند که این مکان در مرکز شهر نیز باشد ولی در این محدوده، عرصه‌های گسترده‌ و متناسبی نداریم، مگر مکان‌هایی که صاحب سبقه تاریخی هستند. گذرگاه‌های فراوانی در تهران هست و فقط در خیابان لاله‌زار ۱۸ سینما وجود دارد که همگی متروکه هستند. ما اخیرا تئاتر نصر را بازگشایی کرده‌ایم و امیدواریم به مکانی برای اجرای نمایش‌ها تبدیل شود. احیای این فضاها و اختصاص آن‌ها به سینما و جشنواره می‌تواند پاسخگوی این نیاز اهالی سینما باشد.»

شهردار تهران ایجاد فضاهای مناسب برای چنین فرهنگی و هنری را بخشی از وظایف شهرداری دانست و تاکید کرد: «شهرداری تهران به این وظیفه توجه دارد، چه به شکل ایجاد و احداث و چه از طریق بهسازی و مرمت فضاهای موجود. هر دوی این موارد جزو برنامه‌های شهرداری است ولی ترجیح می‌دهیم به دومی بیشتر بپردازیم چون ارزش‌های قدیمی شهر احیا می‌شود و فضاهایی با کاربردهای چندگانه خواهیم داشت که هرچند در ابتدا با چنین هدفی طراحی و ساخته نشده‌اند ولی برای این منظور قابل استفاده و مناسب هستند، خصوصا که مردم هم خاطرات جمعی از آن‌ها دارند.»

پیروز حناچی درباره همکاری شهرداری برای تبلیغات حوزه فرهنگ و هنر گفت: «اگر فعالیت‌هایی مثل همین جشنواره در مقیاس ملی باشد، شهرداری هم کاملا امکاناتش را بسیج می‌کند ولی در شرایط فعلی هم فضا محدود نیست و بعضی از بیلبوردها و فضاهای شهری متناسب با نوع فعالیت و گستردگی آن برای معرفی و تبلیغ آثار فرهنگی وو هنری قابل بهره‌برداری هستند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز