یک چهارم خیران مدرسه ساز کشور را زنان تشکیل می دهند

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۸:۳۸:۵۶
کد خبر: ۸۳۸۴۰۶
یک چهارم خیران مدرسه ساز کشور را زنان تشکیل می دهند
رییس شورای بانوان مدرسه ساز کشور گفت: پنج هزار و 131 بانوی مدرسه ساز در کشور فعالیت دارند که یک چهارم کل خیران مدرسه ساز کشور را شامل می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خدیجه نیزاری روز پنجشنبه در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز قزوین افزود:20 هزار و 544مرد و چهار هزار و 11 شخص حقوقی نیز همیار مدرسه سازی هستند. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر در مجموع بیش از 30 هزار خیر مدرسه ساز در کشور فعال هستند که از یک تا سیصد مدرسه را احداث کرده اند. 

وی گفت: گرچه تعداد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور به نسبت مردان کمتر است اما ویژگی زنان در این است که می توانند خیران آینده را بسازند. 

نیزاری افزود: بانوان با توجه به تاثیرگذاری بالای خود در خانواده، نقش مهمی در تشویق پدران، همسران و برادران خود به کار خیر به‌ویژه مدرسه‌سازی دارند و از این حیث شایسته تکریم هستند. 

وی، مدرسه سازی ها را حرکتی در مسیر رسیدن به عبودیت خداوند دانست و گفت: هدف خداوند از خلقت انسان برای تحقق همین بندگی بود که تنها با نماز و سایر عبادات واجب میسر نمی شود بلکه مدرسه سازی و فعالیت های خیریه نیز وسیله ای برای رساندن ما به عبودیت هستند. 

وی اظهار داشت : سهم بانوان قزوینی در این حوزه یک سوم کل خیران مدرسه ساز این استان است و این نشان می دهد قزوین استانی فرهنگ دوست و مترقی در خصوص حضور بانوان در فعالیت های اجتماعی و خیریه است. 

نظر شما