مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خبر داد:

تشکیل کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده لرستان

۱۳۹۸/۰۲/۰۶ - ۱۰:۲۳:۵۴
کد خبر: ۸۳۸۵۰۹
تشکیل کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده لرستان
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: با حضور یک‌صد نفر از اساتید برجسته استان تهران، کلاس‌های جبرانی و تقویتی کنکور برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان برگزار شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، رضا زینی‌وند مقدم با ابراز تاسف از وقوع سیل در لرستان از انجام برنامه‌ریزی برای جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان خبر داد و افزود: به همین منظور آموزش و پرورش لرستان تلاش کرد با برگزاری کلاس‌های جبرانی، عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

وی با بیان اینکه بیشتر مدارس آسیب دیده از سیل لرستان از ۲۴ فروردین دایر شده است، تصریح کرد: روند عادی آموزش در این مدارس برقرار است و با حضور یک‌صد نفر از اساتید برجسته استان تهران، کلاس‌های جبرانی و تقویتی کنکور برای پایه دوازدهم برگزار شده و با ارزیابی‌های انجام شده، دانش‌آموزان حاضر در این کلاس‌ها و اردوی علمی ـ آموزشی شهرستان پلدختر، از این روند اعلام رضایت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه این دوره به مدت ۳۰ تا ۴۵ روز برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل‌زده اجرا خواهد شد، به برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم مناطق سیل‌زده در سه مرحله خرداد، تیر و شهریور اشاره کرد و افزود: نمره قبولی دانش‌آموزان در هر مرحله از این آزمون‌ها به‌عنوان نمره خرداد تلقی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر این‌که اولیای دانش‌آموزان نگران وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان نباشند چراکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این عقب‌افتادگی تحصیلی جبران می‌شود، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و پیگیری‌های مقام عالی وزارت آموزش و پرورش با وزارت علوم، به‌دنبال اختصاص سهمیه مناطق سیل‌زده برای کنکور ۹۸ هستیم.

زینی‌وندمقدم به تحصیل در مدارس شبانه‌روزی در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم که خانه آن‌ها در سیل ویران شده، زمینه حضور در مجتمع تجمیعی شبانه‌روزی و استفاده بهینه از اردوی علمی - آموزشی که با حضور اساتید مجرب، نخبه و علمی شهر تهران در حال برگزاری است، فراهم شده است.

 وی با اشاره به استقرار و استمرار همه کلاس‌های سایر مقاطع تحصیلی در مناطق سیل‌زده شهرستان پلدختر و بخش معمولان، تصریح کرد: با توجه به تفویض اختیار وزارت‌خانه به اداره‌کل، آزمون پایه‌های مختلف تحصیلی نیز در فرصت زمانی یکم خرداد تا ۳۱ تیرماه با فراغ بال با هماهنگی مدیران مناطق سیل‌زده با لحاظ کردن شرایط خاص این مناطق برگزار خواهد شد و لذا هیچ جای نگرانی برای دانش‌آموزان و اولیای آنان وجود ندارد.

نظر شما