رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با برنا :

پایانه های تاکسیرانی تهران هوشمند می شوند/ نبود استانداردهای لازم در بیشتر پایانه های تاکسی شهر

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۰۶:۰۱:۱۸
کد خبر: ۸۳۸۶۱۵
پایانه های تاکسیرانی تهران هوشمند می شوند/ نبود استانداردهای لازم در بیشتر پایانه های تاکسی شهر
پایانه های تاکسیرانی باید دارای استاندارد های خاصی باشد؛ این در حالی است که در بسیاری از این ایستگاه های تاکسی پایتخت محیط مناسبی برای مسافرین و رانندگان در نظر نگرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ پایانه های تاکسیرانی باید استانداردهای لازم را لحاظ کند تا شرایط مناسبی برای رانندگان و مسافرین گرفته شود؛ این در حالی است که برخی پایانه های پر مسافر تاکسیرانی حداقل استانداردهای مورد نیاز از جمله نصب سقف برای مقابله با سرما و گرما و باران و برف را لحاظ نمی کنند. در این راستا رئیس سازمان تاکسیرانی با تائید عدم رعایت استانداردهای لازم در پایانه های تاکسی به لزوم ورود مناطق به این امر تاکید کرد.

علیرضا قنادان در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اینکه شرایط پایانه های تاکسیرانی مطلوب نیست، گفت: سازمان تاکسیرانی شهر تهران در نظر دارد تا به سمت هوشمندسازی در پایانه های تاکسیرانی حرکت کند  به عنوان مثال استارت آپ هایی باید در کنار ما قرار بگیرند و کمک کنند تا رزرو ماشین الکترونیکی انجام شود و یکسری امکانات رفاهی در پایانه ها در نظر بگیرند.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: در حال انتخاب مجری برای انجام هوشمند سازی پایانه های تاکسیرانی هستیم تا بدین ترتیب سقف پایانه ها را به سلول خورشیدی مجهز و حتی نور و سرمایش و گرمایش را باید از طریق انرژی خورشیدی تامین کنیم.

وی اضافه کرد: هوشمند سازی در دستور کار سازمان سرمایه گذاری است. طرح پیشنهادی از سوی ماست و برای فراخوان در حال انجام است. سطحی از هوشمند سازی برای دوربین های کنترل ترافیک تعریف خواهد شد تا مشخص کند چه زمانی تاکسی می آید و می رود.

قنادان در پاسخ به این سوال که برخی پایانه ها از کمترین استانداردهای لازم برخوردار نیستند، افزود: به طور خاص آریا شهر که پایانه ایستگاه سازمان آب در آن قرار دارد می توان عنوان کرد که پایانه غیر استانداردی است و به دلیل عدم مناسب بودن پایانه، شکایت زیادی از آن شده است.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران در رابطه با دلیل عدم ورود به رفع مشکلات پایانه های تاکسیرانی مطرح کرد: زمین موجود در برخی ایستگاه های تاکسی در طرح است و بنا ست تا طرحی برایش اجرا شود.

قنادان گفت: متاسفانه در حال حاضر برخی پروژه های عمرانی متوقف شده و ما چندین بار روند پروژه ها راپیگیری کردیم. متاسفانه این پروژه ها زمان برده است این در حالی است که برخی پایانه ها فضای مناسبی ندارد و شهروندان و تاکسی رانان زیر آفتاب و باران قرار دارند و سقفی برای آنان در نظر گرفته نشده است.

وی اظهار کرد: به صورت عمومی عرض می کنم که بودجه اصلاح پایانه ها، ساخت و نگهداری در اختیار مناطق شهرداری است. سازمان تاکسیرانی، عملیات تاکسیرانی را انجام می دهد و سایر مسائل را خود مناطق دنبال می کنند.

قنادان با اشاره به مشکلات سایر پایانه های تاکسی در مناطق مختلف پایتخت گفت: چندین پایانه بزرگ داریم که شرایط مناسبی همچون سقف برای آنان در نظر گرفته نشده است. یکی از آن ها پایانه رسالت است.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: صحبتی کردیم که به صورت موقتی فضایی و سرپناهی برای این پایانه ها ایجاد شود. با توجه به اینکه پروژه های عمرانی ممکن است زمان بر باشد باید به صورت موقتی سر پناهی ایجاد شود ولی حساسیت هایی وجود دارد. چرا که اگر سازه موقتی نصب کنند با باد و یا سایر موارد ممکن است روی کسی بیفتد و خسارت جانی و مالی داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز