محمد علیخانی با انتقاد از برگزاری نمایشگاه پر مخاطب کتاب در مصلی:

اراده ای برای حل مشکلات وجود ندارد / لزوم اجرا مصوبات در خصوص برگزاری نمایشگاه ها/ وقت مردم در محاسبات لحاظ نمی شود

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۵:۳۷:۱۰
کد خبر: ۸۳۸۷۸۷
اراده ای برای حل مشکلات وجود ندارد / لزوم اجرا مصوبات در خصوص برگزاری نمایشگاه ها/ وقت مردم در محاسبات لحاظ نمی شود
برگزاری نمایشگاه پر مخاطب در قلب پایتخت ممنوع است ؛با این وجود هیچ ارگانی به مصوبات شورای شهر و مصوبات هیئت دولت اهمیتی نمی دهد و ما همچنان شاهد ترافیک در مرکز شهر به دلیل برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  بر خلاف مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری تهران، که تا سال 1400 معتبر است، نمایشگاه کتاب به جای «شهر آفتاب» در مصلای تهران برگزار شد؛ با وجود همه تمهیدات ترافیکی که از سوی پلیس راهور اعمال شده بود باز هم شاهد بروز ترافیک شدید در محدوده برگزاری نمایشگاه کتاب بودیم.

برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در تهران ممنوع است. در گذشته مصوباتی درباره ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در تهران وجود داشت و  شهرداری تهران در سال های گذشته با توجه به معضلاتی چون آلودگی هوا و ترافیک تصمیم گرفت نمایشگاهی را در حومه تهران راه‌اندازی کند با این وجود هر ارگانی برخلاف مصوبات موجود، نمایشگاه‌های خود را در هر مرکزی که صلاح می‌داند برگزار می‌کند و این امر سبب شده مشکلات و دردسرهای بزرگی برای شهروندان ایجاد شود. در این رابطه نیز اعضای شورای شهر تهران واکنش نشان دادند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به نبود هماهنگی برای برگزاری رویدادهای بزرگ گفت: ریشه همه مشکلات در نبود مدیریت واحد یا مدیریت یکپارچه شهری است. هر دستگاهی برای خود تصمیم می‌گیرد؛ شورا مصوبه می‌دهد، دیگری اجرا نمی‌کند.

وی افزود: متاسفانه در خود شهرداری مدیریت یکپارچه وجود ندارد. ما هرگز به مدیریت یکپارچه دست پیدا نخواهیم کرد.

علیخانی تصریح کرد: وقتی در شهرداری نمی‌توانیم مدیریت یکپارچه داشته باشیم انتظار داریم در تهران با این همه دستگاه‌های عریض و طویل دولتی و... بتوانیم مدیریت یکپارچه داشته باشیم؟ این امکان پذیر نیست.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ریشه همه این مشکلات در نبود مدیریت یکپارچه است، گفت: تجربه ثابت کرده برخی مشکلات هیچ‌وقت درست نخواهد شد. در کشور ما با توجه به سیستم و نوع مدیریت و کشورداری و شهرداری هیچ‌وقت قادر به حل این مسائل پیش پا افتاده حتی برگزاری یک نمایشگاه پرمخاطب در خارج شهر، که مصوبه دارد، نیست و نمی‌توانیم اجرا کنیم.

وی با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در قلب پایتخت تصریح کرد: وزارت بازرگانی تصمیم می‌گیرد در نمایشگاه بین‌المللی سئول، رویدادی را برگزار کند و هر زمان دلش بخواهد این کار را انجام می‌دهد. همچنین دستگاه‌های دیگر هر کاری بخواهند انجام می‌دهند؛ با این سیستم اگر بگوییم مشکل حل شود مشخص است که هیچ معضلی برطرف نخواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: وظیفه شورا و مجلس وضع قوانین و نظارت بر اجراست. بیش از این اختیاری نداریم تا کاری انجام بدهیم. حتی در مسائل شهری وقتی مدیری تخلف می‌کند حداکثر می‌توانیم تذکر بدهیم و اظهار نظر کنیم. اراده‌ای که این مشکلات حل شود وجود ندارد. این مشکلات از نظر خیلی افراد مشکلات پیش پا افتاده است.

علیخانی با اشاره به ترافیک نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: کشور ما آنقدر مشکل دارد که اگر بخواهیم راجع به نمایشگاه کتاب حرف بزنیم سایرین می‌گویند این مسائل مهم نیست اما قطره قطره جمع می‌شود؛ این مشکلات قطره قطره جمع می‌شود و به یکباره آسیب وارد می‌کند؛ در حال حاضر این آسیب وارد می‌شود منتهی چشمان‌مان را به روی این مشکلات بسته‌ایم.

وی بیان کرد: مصوبه‌ای که وجود دارد باید اجرا شود؛ اصل این کار اشتباه است که نمایشگاه در مصلی برگزار شود؛ مصلی مربوط به مسائل دینی و عبادی است؛ نمی‌گویم کار فرهنگی انجام نشود اما برگزاری نمایشگاه پرمخاطب و امری که شهر و خیابان‌های اطراف را تحت تاثیر قرار بدهد، مشکل است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در مرکز پایتخت از منظر ترافیکی و تخصصی مشکل دارد وگرنه جایگاه مصلی، دانشگاه تهران و... مشخص است.

علیخانی اظهار کرد: سالیان پیش نمایشگاه سئول در چمران ساخته شد این نمایشگاه در آن زمان جواب می‌داد ولی در حال حاضر پاسخگو نیست و برای مردم و پلیس و ساکنین اطراف ایجاد زحمت کرده و مردم را درگیر می‌کند؛ خسارتی که ما از ناحیه ترافیک داریم بیش از منفعت این گونه فعالیت‌هاست چراکه میلیون‌ها لیتر سوخت دود می‌شود و آلودگی هوا ایجاد می‌کند.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: وقت مردم که هرگز ارزشی نداشته و در محاسبات لحاظ نمی‌شود چراکه همه چیز مادی نگریسته می‌شود؛ اصلا اهمیت نمی‌دهند مردم چندین ساعت در ترافیک گرفتار می‌شوند و تبعاتی است که وجود دارد؛ همه می‌گویند این کار بد است اما وقتش که می‌رسد همه به خوبی انجام می‌دهند و هیچ چیز تغییر نمی‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز