گزارش خبرگزاری برنا از وضعیت محیط نمایشگاه کتاب و میزان موفقیت در رسیدن به هدف؛

نمایشگاه کتاب یا سیزده به در!

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۶:۰۲:۲۰
کد خبر: ۸۳۹۰۰۱
نمایشگاه کتاب یا سیزده به در!
سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در حال برگزاری است و دغدغه همیشگی این است که صف‌های غذا و غرفه‌های غذاخوری طولانی‌تر از غرفه‌های کتاب است و در برخی دوره‌هایی عنوان شد که فروش مواد غذایی در این نمایشگاه بیش از عرضه کتاب است اما گره کار کجاست؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صف‌های طولانی دریافت غذا در نمایشگاه کتاب در محوطه این مجموعه کاملا مشهود است؛ ساماندهی غرفه‌های غذا و چرایی اقبال مردمی به این غرفه‌ها در مقایسه با غرفه‌های کتاب از جمله پرسش‌هایی است که هر ساله مورد توجه قرار می گیرد.  ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: مسئله مهم در نمایشگاه‌ها برآورده کردن همه نیازهای مراجعین و بازدید کننده‌هاست که بخش مهمی از آن به مسائل بهداشتی از جمله سرویس‌های بهداشتی و تغذیه مربوط است.

وی افزود: بسیاری از بازدید کنندگان از راه های دور می‌آیند و قصد دارند مدت طولانی را در نمایشگاه باشند؛ بنابراین باید به مسائل بهداشتی توجه ویژه نشان داد.

خداکرمی ادامه داد: بارها شاهد بودیم صف‌های طولانی برای غذا ایجاد شده و انتقاد می‌شود جای نشستن برای سرو وجود ندارد؛ به نظر می‌رسد بهترین حالت این است که در این مجموعه‌ها غذاهای آماده و سرد، که بهداشتی است، توزیع شود تا نیاز به اینکه محلی برای نشستن و خرج زمان برای غذا خوردن نباشد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران عنوان کرد: نظمی در غذا خوردن میان بازدید کنندگان از نظر زمانی نیست. یک نفر ممکن است زودتر یا دیرتر غذا بخورد اما شاید ساماندهی غرفه‌ها به شیوه‌ای که کمتر باعث ازدحام شود و پراکندگی مناسبی داشته بتواند کمک کننده باشد که ان‌شاءالله در نمایشگاه آتی ساماندهی غرفه‌ها انجام شود.

خداکرمی با اشاره به توزیع غذاهای مختلف در نمایشگاه کتاب بیان کرد: نیاز  است تعداد یا نوع غرفه‌های غذا تغییر کند و یا غرفه‌هایی که اقبال بیشتری دارند وسعت بیشتری داشته که کمک کننده باشد؛ نمی‌شود غذا توزیع نشود اما در مورد نوع غذا باید نظارت وجود داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا فروش غذا در نمایشگاه کتاب رقم بالایی به خود اختصاص می‌دهد؟ گفت: به خاطر محدودیت تفریحات در کشور ما این واقعیت است که غذا خوردن در بیرون جزو تفریحات مردم شده و بخشی از نمایشگاه کتاب را جزو تفریحات خود می‌دانند؛ این مسئله نیاز به کار فرهنگی دارد تا غرفه‌های جایگزین غذا را می‌توانیم داشته باشیم. مانند غرفه‌های نویسندگان و غرفه‌های کتابخوانی و... که می‌تواند نشان بدهد مردم اگر می‌خواهند وقت بگذرانند علاوه بر خرید کتاب بتوانند به نحو احسن وقت گذرانی داشته باشند.

856

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز