محمد حسینی در گفتگو با برنا پاسخ داد؛

سرنوشت مالکانی که سیل حتی زمین خانه‌هایشان را برده است چه می‌شود؟

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۵:۳۴:۱۵
کد خبر: ۸۳۹۹۸۳
سرنوشت مالکانی که سیل حتی زمین خانه‌هایشان را برده است چه می‌شود؟
روزهای ابتدایی سال 98 درگیر سیل در اقصی نقاط کشور بودیم که نتیجه آن تخریب‌خانه‌ها و از بین رفتن زمین‌های کشاورزی در برخی مناطق آسیب دیده شد و بدین ترتیب تمام زندگی‌شان به بستر رودخانه‌هایی تبدیل شده که دیگر نمی‌توان در آن اقدامی برای بازگشت به گذشته انجام داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیلی که در یک ماه اخیر تمام کشور را فرا گرفت منجر به این شد تا خانه‌های بسیاری از افراد تخریب شود و اموال‌شان را از دست بدهند اما در این میان افرادی نیز بودند که نه تنها اموال و خانه‌هایشان را از دست دادند بلکه زمین ملک‌شان هم در حال حاضر تبدیل به بستر رودخانه شده است. اینکه سرنوشت این افراد که زمین‌هایشان را هم آب فرا گرفته چه می‌شود و نحوه پرداخت خسارت به این افراد چگونه خواهد بود محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اینگونه به برنا گفت که  در ادامه می خوانید:

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره رسیدگی به وضعیت این افراد سیل‌زده که زمین خانه‌هایشان را نیز سیل برده و آب فرا گرفته است گفت: در رابطه با خانه‌هایی که در بستر یا حریم رودخانه‌ها ساخته شدند باید گفت اکثرا غیرقانونی است و خدمات ساخت و بازسازی در جای دیگری به این افراد ارائه خواهد شد. دولت در چارچوب قوانین و بر اساس اقدامات انجام شده حدود 8هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات بودجه سال 98 به امر جبران خسارت به افراد سیل‌زده اختصاص داده تا بتواند هر چه سریع‌تر بازسازی‌های لازم را انجام دهد.

این مقام مسئول در رابطه همکاری بانک مرکزی با مردم مناطق سیل‌زده نیز عنوان کرد: بانک مرکزی برای ساخت وساز وام‌هایی را در اختیار بنیاد مسکن برای سیل‌زدگان قرار داده تا بتوانند در کنار کمک‌های مردمی نسبت به تکمیل و خرید خانه‌های جدید اقدام به عمل آید و در موضوع چگونگی پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان برآوردهایی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از خانه‌های خسارت دیده، بیمه بودند و خسارت‌هایشان از طریق بیمه پراخت می‌شود بیان داشت: طرحی را به  مجلس ارائه دادیم تا بتوانیم مجوزهای  لازم را اخذ کنیم و همچنین منابع جدید را احصا کنیم تا دولت بتواند سریع‌تر خسارت‌های وارده به منازل مسکونی و بخش کشاورزی و تاسیسات دولتی را جبران کند که اقدامات موثری در این راستا انجام دهد.

حسینی در پایان ضمن تشکر از همکاری مردم گفت: مردم در این مدت کمک‌های شایسته‌ای در قالب کمک‌های مردمی  ارسال کرده‌اند که امید است با مدیریت خوبی که اعمال می‌شود هر چه سریع‌تر رسیدگی‌های لازم به مردم سیل‌زده صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز