سطح آلودگی ملخ صحرایی در ریگان ۴ برابر شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۱۰:۳۲:۱۳
کد خبر: ۸۴۱۱۲۶
سطح آلودگی ملخ صحرایی در ریگان ۴ برابر شد
معاون تولیدات و بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: سطح آلودگی ملخ صحرایی در مراتع شهرستان ریگان به چهار برابر افزایش یافت.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ محمدرضا پورخاتون امروز در حاشیه سفر به شهرستان ریگان اظهار داشت: یکی از بحث‌های استان ردیابی ملخ صحرایی ات که تاکنون ردیابی این ملخ در دو نقطه از استان انجام و در حال کنترل است.

معاون تولیدات و بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان بیان داشت: در شهرستان ریگان سه کانون بحرانی شناسایی شده است که کانون سیف‌الدینی در 700 هکتار و کانون تک‌فرهاد 500 هکتار آلوده به ملخ صحرایی است.

وی از افزایش 300 هکتاری به یک‌هزار و 200 هکتار کانون بحرانی در این شهرستان اشاره و ابراز کرد: کار سمپاشی در شهرستان ریگان در حال انجام است و 15 دستگاه سمپاش در شهرستان ریگان کانون‌های بحرانی ملخ صحرایی را سمپاشی می‌کنند.

پورخاتون با اشاره به اینکه منطقه در حال کنترل است، گفت: تلاش کارشناسان برای کنترل و نابودی ملخ صحرایی در این شهرستان ادامه دارد و با توجه به وسعت منطقه آلوده، منطقه به چندین معین تقسیم و در هر معین یک کارشناس و دستگاه‌های سمپاشی مستقر شدند.

فرماندار ریگان با بین اینکه وضعیت شهرستان ریگان بحرانی است و این امر مشکلاتی را در این شهرستان به وجود آورده است، ابراز کرد: تمام امکانات و تجهیزات شهرستان برای کنترل ملخ صحرایی به این مناطق آلوده اعزام شده‌اند.

امین باقری بیان داشت: با توجه به اینکه این مناطق جزو مناطق صعب‌العبور است، دستگاه‌های راهسازی راه این مناطق را تسطیح کرده‌اند.

فرماندار ریگان عنوان کرد: تاکنون این ملخ صحرایی به شهرستان خسارتی وارد نکرده است اما در صورت عدم کنترل مهار ملخ صحرایی خسارات زیادی به شهرستان وارد خواهد شد و باند فرودگاه اضطرای برای سمپاشی هوایی در این شهرستان در حال انجام است.

 

نظر شما