مریدی :

اقدام کنترلی رانش زمین بسیار هزینه بر است

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۹:۵۶:۲۳
کد خبر: ۸۴۱۶۱۶
اقدام کنترلی رانش زمین بسیار هزینه بر است
مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اقدام کنترلی رانش زمین بسیار هزینه بر است و در برخی از مواقع هم امکان پذیر نیست.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، علی مریدی مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست درباره رانش زمین و فرونشست آن پس از وقوع سیل در مناطق سیل زده اظهار کرد: در مناطقی که ناپایداری‌های ژئوتکنیکی وجود دارد، خاک اشباع می‌شود و در اثر اشباع خاک، رانش زمین  صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رانش زمین یکی از پدیده‌های خطرناک است، افزود: خسارات ناشی از رانش زمین با سیل قابل مقایسه نیست، چرا که مناطقی که پتانسیل این رویداد را دارند، در خطر بلعیده شدن قرار می‌گیرند.

مریدی گفت: با رانش زمین ممکن است یک ساختمان و یا یک روستا دفن شود و به همراه خاک شروع به حرکت کند.

وی بیان کرد: پتانسیل رانش زمین به گونه‌ای است که در زمان‌های سیلاب بسیار بیشتر و خطرناک تر می‌شود که باید قبل از وقوع هر حادثه‌ای پیش بینی‌ها و مدیریت‌ صحیح صورت گیرد.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اقدام کنترلی رانش زمین بسیار هزینه بر است، گفت: شاید هم امکان نداشته باشد که بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

وی افزود: رانش زمین با فرونشست زمین متفاوت است، چرا که فرونشست زمین بر اثر اقدامات و فعالیت‌های انسانی رخ می‌دهد و نسبت به رانش زمین خسارات کمتری نیز به همراه دارد.

 

نظر شما