عضو شورای شهر تهران خبر داد:

پارک پردیسان در معرض تهدید

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۹:۳۰:۴۲
کد خبر: ۸۴۲۰۸۴
پارک پردیسان در معرض تهدید
حجت نظری در صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پوشش گیاهی پارک پردیسان در معرض تهدید است به لزوم رسیدگی شهرداری به این پارک تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورای شهر تهران با اشاره به معضلات پارک طبیعی پردیسان گفت: ساماندهی، بهسازی و بهره‌برداری از پارک پردیسان در ماه‌های آغازین فعالیت مدیریت شهری دوره پنجم، در تفاهم نامه‌ای به شهرداری تهران واگذار شده است. اما گویا شهرداری اقدام چندانی در این پارک انجام نداده و آنچه هم انجام شده خود محل اشکال است.

وی افزود: وضعیت سرویس‌های بهداشتی و امکانات اولیه در این پارک مناسب نیست و متاسفانه گویا پیمانکار فضای سبز پارک نیز توجهی به پوشش گیاهی و ارزش گیاهان بومی این پارک ندارد. احتمالا می‌دانید که بیش از 350 نوع گونه گیاهی خودرو و بومی در پارک پردیسان شناسایی شده که متوجه شدم اخیرا برخی از عوامل فضای سبز، اقدام به تخریب بخش‌هایی از این پوشش گیاهی ارزشمند کرده‌اند. 

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: پارک طبیعت پردیسان، یک منطقه بکر و دارای پوشش گیاهی منحصر به‌فرد، در محدوده مرکزی پایتخت است و لازم است که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران حساسیت بیشتری در مورد حفاظت از گونه‌های گیاهی این پارک داشته باشد. همچنین لازم است نسبت به تعمیر و افزایش سرویس‌های بهداشتی این پارک، افزایش روشنایی در برخی از نقاط پارک، اصلاح و ترمیم کف پوش معبر اصلی پارک و فراهم کردن شرایط برای حضور خانواده‌ها در این پارک اقدام شود و به طور جدی، ازبین بردن پوشش طبیعی گیاهی پارک از دستور خارج شود.

 

نظر شما