مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد:

۶۵ عنوان ویژه برنامه‌«شهر رمضان» در پایتخت/ برپایی ۲۲ پیاده راه در شب های ماه میهمانی خدا

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۹:۰۱:۲۲
کد خبر: ۸۴۲۵۶۴
۶۵ عنوان ویژه برنامه‌«شهر رمضان» در پایتخت/ برپایی ۲۲ پیاده راه در شب های ماه میهمانی خدا
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اعلام برنامه های ماه میهمانی خدا با عنوان«شهر رمضان» ، از برپایی 22 پیاده راه‌ در 22 منطقه پایتخت در شب های ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ ابوالفضل رفیع ضمن تشریح برنامه های اجرایی پاسداشت ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه در این ماه، فضای همدلی و کمک دوستی میان مردم ایجاد می‌شود، عنوان کرد: مطالعات نشان داده که میزان جرائم و بزهکاری در این ماه کاهش پیدا می‌کند. این کاهش جرایم، گویای آن است که روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان موجب ایجاد  نوعی مصونیت و بازدارندگی در جامعه می شود.

وی در ادامه افزود: به عنوان مدیریت شهری باید حال و هوای ماه مبارک رمضان را بر شهر حاکم کنیم. در همین راستا پیام ها و آموزه های ماه مبارک رمضان با بهره گیری از فرازهای خطبه شعبانیه بر روی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر درج شده است.

به گفته رفیع، مدیریت شهری در راستای مأموریت ها و وظایف فرهنگی خود و همچنین بر اساس نیاز شهروندان، اجرای برنامه های متنوعی را در قالب 65 عنوان برنامه طی ماه مبارک رمضان ( برابر با 1 تا 16 رمضان 1440 هجری قمری) با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت های موجود، در دستور کار قرار داده است.

وی عنوان برنامه‌های این ماه مبارک، را «شهر رمضان» اعلام کرد و گفت: باید در ایام رمضان نشاط معنوی، افزایش حس همدردی برای رسیدگی به نیازمندان، ترویج اذان گویی، انس با قرآن و همچنین اهمیت به مساجد را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: یک هفته قبل از شروع ماه مبارک رمضان، رسیدگی به ایمنی مساجد توسط سازمان آتش نشانی انجام شده است. همچنین هماهنگی لازم برای غبارروبی، عطرافشانی، تعمیرات ضروری، رمپ معلولین و شستشوی فرش‌های 122 مسجد محوری و شاخص در نواحی شهر تهران صورت گرفته است.

 

جشن بزرگ رمضان همزمان با نیمه ماه مبارک

وی با بیان اینکه محافل انس با قرآن ویژه بانوان در این ایام برگزار خواهد شد، گفت: در شب میلاد امام حسن (ع) 22 جشن بزرگ در 22 منطقه تهران برگزار خواهد شد تا شادی و نشاط معنوی را در فضای شهری تهران حاکم کنیم. در این جشن برنامه‌های قرآنی، تجلیل از برگزیدگان قرآنی نیز انجام خواهد شد.

رفیع، افطاری ساده را از دیگر از برنامه‌هایی نام برد که در پردیس‌های فرهنگی منتخب شهر با استفاده از ظرفیت خیرین انجام خواهد شد.

رفیع در ادامه افزود: جشن بزرگ روزه اولی‌ها، ویژه دختران روزه اولی همراه با اهدای بسته فرهنگی در مساجد و مراکز فرهنگی صورت خواهد گرفت. جلسات خانگی قرآن همراه با بسته‌های قرآنی یکی دیگر از برنامه‌ها است که معرفی و تبلیغ جلسات با استفاده از پرتابل‌های در اختیار شهرداری اطلاع رسانی خواهد شد. چاووشی و منقبت خوانی ماه مبارک رمضان توسط گروه های موسیقی اقوام به سبک و سیاق سنتی و مذهبی نیز برای این ایام پیش بینی شده است.

 

استقرار پردیس فرهنگی «شهر رمضان» در مساجد و مراکز فرهنگی شاخص پایتخت

وی از پردیس فرهنگی «شهر رمضان» مساجد و مراکز فرهنگی شاخص و منتخب مناطق 22گانه خبر داد و خاطرنشان کرد: در پردیس فرهنگی «شهر رمضان» نیز فعالیت‌هایی از قبیل استقرار مهد قرآنی جهت نگهداری از کودکان حین برنامه‌های فرهنگی مذهبی، ارائه و فروش محصولات فرهنگی به نفع سیل زدگان همراه با جمع آوری کمک‌های مردمی و آماده سازی و بهسازی فضا و حریم مساجد انجام خواهد شد.

وی در مورد مراسم عید فطر، گفت: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در جوار محل برگزاری نماز عید فطر، اهداء بسته فرهنگی ویژه نوجوانان و اهداء شاخه گل به نمازگزاران از جمله برنامه‌های این مناسبت خواهد بود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه برپایی پیاده راه های فرهنگی و هنری در راستای احیای حیات شبانه شهر صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: 22 پیاده راه شامل سکوی هنر، سکوی رونق تولید، سکوی سلامت، سکوی کودک و نوجوان، سکوی کودک و نوجوان، سکوی ورزش، بازی و سرگرمی و سکوی تغذیه سالم بعد از افطار تا نیمه شب با حال و هوای ماه رمضان در شهر تهران برپا خواهد شد.

به گفته رفیع، این پیاده‌ راه‌ها در بوستان قیطریه، بوستان نهج البلاغه، بوستان ملت، بوستان پلیس، بوستان جوانمردان، بوستان لاله، باغ موزه قصر، بوستان فدک، بوستان المهدی، روبروی موزه هفت چنار (بریانک)، بوستان دانشجو، بوستان هرندی، فلکه دوم نیروی هوایی، بوستان سمیه، بوستان پامچال، بازار دوم بازی آباد، خیابان شهید ابدام، بوستان قائم، بوستان ولایت، جوار حرم عبدالعظیم حسنی، بوستان نرگس و دریاچه شهدای خلیج فارس میزبان شهروندان است.

 

برپایی نمایشگاه استارت آپ های قرآنی در برج میلاد

وی از برپایی نمایشگاه استارت آپ های قرآنی در برج میلاد خبر داد و  افزود:  برپایی استیج در گذرگاه میلاد با رویکرد اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی، ، برپایی ورک شاپ آثار هنری قرآنی، برپایی غرفه های مختلف درحوزه شیرینی، بازی و سرگرمی با رویکرد نشاط اجتماعی، برپایی غرفه‌های سوغات، صنایع دستی و عفاف و حجاب با رویکرد آشنایی مردم با سوغات و صنایع دستی استان‌ها، برپایی نماز جماعت، استیج با موضوعات دینی و مذهبی و فرهنگی، استقرار کانترهای تبلیغاتی در فضای جشنواره با هدف معرفی محصولات ایرانی، بازدید ایتام از برج و دلفیناریوم به همراه شام با کمک و حمایت خیرین، برپایی شب شعر در رثای بانوی گرامی اسلام حضرت خدیجه (س) با حضور شاعران آئینی، استهلال ماه با همکاری ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری طبق روال گذشته، برپایی آئین سنتی گلاب گیری، برپایی جشن ولادت امام حسن (ع) در استیج میدانی و رصد اجرام آسمانی برای علاقه مندان از دیگر برنامه‌های اجرایی برج میلاد به شمار می رود.

 

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زنان سیل زده در ماه مبارک رمضان

رفیع در مورد برنامه‌های ویژه بانوان، عنوان کرد: ویژه برنامه "دختران روزه اولی"، نشست زنان کار آفرین به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) و نمایشگاه دستاوردهای زنان سیل زده با هدف ایجاد روحیه مجدد کارایی و ارتقای حس توانمندی و خود باوری نیز برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در مورد برنامه‌های آموزشی و سلامت اظهار کرد: فعالیت ایستگاه‌های ثابت و سیار اهدای خون، کمپین «تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیرپلاستیکی» و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع تغذیه سالم جزو دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان است.

وی در خصوص برنامه‌های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی بیان کرد: اهدای سبد خواروبار ویژه تکریم خانواده‌های در معرض آسیب و آسیب دیده، اختصاص 5 میلیون ریال به صورت سبد، کالا یا بن شهروندی برای 111 خانواده، آماده سازی و غباروبی نمازخانه های مراکز تحت پوشش، برگزاری برنامه‌های تلاوت قرآن ویژه مددجویان و پرسنل، تهیه سبد کالا ویژه کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب، دیدار با کارگران از کار افتاده با حضور شهردار منطقه، ارائه محصولات و تولیدات کسب و کارهای محلی و مشاغل خانگی و همچنین نشستن‌های با موضوع انتقال تجربیات و مشاوره جهت راه اندازی کسب و کار از جمله برنامه‌های این سازمان است.

 

رقابت بانوان در مسابقات ورزشی جام رمضان

رفیع، جشنواره تفریحی ورزشی، مسابقات جام رمضان ( بانوان)، ایستگاه های فعالیت بدنی در مناطق 22 گانه هر منطقه حداقل 5 ایستگاه صبحگاهی ویژه سالمندان و طلاب حوزه علمیه، همایش ایروبیک، کارگاه‌های آموزشی – ورزشی، ایستگاه‌های فعالیت بدنی شامل برپایی ایستگاه‌های فعالیت بدنی بعد از افطار در بوستان‌های سطح شهر و مسابقات ورزشی جام رمضان( آقایان) را از جمله برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری تهران برشمرد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه بستر مناسب جهت بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان از فضایل ماه مبارک رمضان، توسعه و ترویج سبک زندگی و معارف دینی (با تأکید بر مفاهیم خطبه شعبانیه )، فراگیری صبغه معنوی در شهر با تأکید بر انس با قرآن، مسجد و شعائر اسلامی (اذان)، افزایش حس همدردی و توجه ویژه به هم میهنان آسیب دیده در حوادث ناگوار سیل، گسترش فضای ابتهاج و نشاط معنوی در شهر و نکوداشت آیین های اسلامی و ایرانی با مشارکت حداکثری شهروندان از جمله اهداف برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان به شمار می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز