تاکید بر نقش سمن ها در افزایش امید و نشاط در جامعه

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۱:۰۸:۲۸
کد خبر: ۸۴۲۶۶۰
تاکید بر نقش سمن ها در افزایش امید و نشاط در جامعه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت : سازمان‌های مردم‌نهاد در شرایط کنونی باید در ایجاد روحیه امیدواری و نشاط در جامعه اثرگذار باشند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، علیار راستگو در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال استان در حوزه فرهنگ با اشاره به فعالیت 267 سمن در حوزه فرهنگی استان، خاطرنشان کرد: سمن‌ها به دلیل اینکه در چارچوب‌های مرسوم اداری قرار ندارند می‌توانند اثرگذارتر از نهادهای دولتی و عمومی فعالیت کنند و پل ارتباطی بین مردم و مجموعه حاکمیت باشند.

وی گفت: سمن‌ها نقش مهمی در بسترسازی عمومی در سطح جامعه دارند و در سال‌های گذشته بسیاری از وظایف دستگاه‌های دولتی در این حوزه را بر عهده گرفته‌اند.

راستگو با اشاره به توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران، اظهار داشت: برخلاف هیاهوی تبلیغاتی آمریکا، مقاومت ملت ایران این بار هم جواب خواهد داد و دشمنان به اهداف خود نخواهند رسید.

وی افزود: در این شرایط که دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم، ایجاد یأس و ناامیدی در بین قشر جوان و ایجاد نارضایتی در عرصه اقتصادی است همه باید دست به دست هم دهیم و روحیه نشاط و امیدواری را در جامعه تقویت کنیم.

راستگو تاکید کرد: باید ساز و کار ارتباط با نسل جوان را کنیم و زمینه‌های ایجاد نشاط سازگار با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در جامعه فراهم کنیم.

در این نشست نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه فرهنگی نیز به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

لزوم بازتعریف جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد در روند توسعه و پیشرفت جامعه ، حذف نگاه‌های سیاسی و امنیتی به فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد ، به رسمیت شناختن سازمان‌های مردم‌نهاد در ادارات دولتی ، سپردن بخشی از فعالیت‌های نهادهای دولتی و عمومی به سازمان‌های مردم‌نهاد ، استفاده از نظرات و پیشنهادهای سازمان‌های مردم‌نهاد در روند تصمیم‌گیری‌ها ، فراهم کردن امکان استفاده سازمان‌های مردم‌نهاد از امکانات دستگاه‌های اجرایی ، همکاری دستگاه‌ها برای استفاده سازمان‌های مردم‌نهاد از اطلاعات آماری و ضرورت کاهش زمان صدور مجوز به سازمان‌های مردم‌نهاد مهم‌ترین مطالب مطرح شده در این نشست بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز