گزارشی از ثبت ها و معاملات غیر متعارف در سایتی که اقتصاد و سلامت جامعه را نشانه گرفته است؛

بار مشروب ؛ ماهواره؛ قبر ؛ دارو ... می خرند و می فروشند / دیوار در و پیکر ندارد

۱۳۹۸/۰۲/۲۰ - ۰۶:۳۰:۱۱
کد خبر: ۸۴۴۱۰۶
بار مشروب ؛ ماهواره؛ قبر ؛ دارو ... می خرند و می فروشند / دیوار در و پیکر ندارد
سایت دیوار این روزها در سایه عدم نظارت با آگهی های عجیب و غریب همچنان می تازد و چارچوبی برای قیمت هر کالا وجود ندارد که بدین ترتیب قیمت بسیاری از کالا و خدمات مانند ماشین و مسکن را تحت تاثیر قرار داده است اما در کنار آن خرید و فروش کالاهای ممنوعه نیز در این مجموعه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی برنا؛ شرایط اقتصادی جامعه ماه ها است که دچار نوسانات چشمگیر شده است در این میان برخی افراد سودجو با استفاده از امکاناتی که دارند؛ از این وضعیت نابسامان استفاده کرده و به آن دامن می زنند.

طی هفته های گذشته اکثر رسانه ها در خصوص برخی سایت های تجاری همچون دیوار اعتراضاتی داشتند و خیلی کارشناسان اقتصادی معتقدند نوع قیمت گذاری این سایت ها باعث افزایش قیمت شده ولی این اعتراضات  تا کنون مورد توجه جدی و پیگیرانه  ارگان ناظر قرار نگرفته است و زیر سایه نظارت کمرنگ  فعالیت نامتعارف در این سایت در حال انجام است.

دراین سایت مجموعه ای از  آگهی های عجیب و غریب و ممنوعه ای را با هر قیمتی که بخواهید میتوانید درج کنید تا مشتریان آن پیدا شود و  آن کالا ممکن است آنقدر دست به دست شود که قیمت های نجومی به خود می بیند که در این نوشتار به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

فروش وام

هر نوع وام با بهره و یا ازاد و هر نوع ضامن در این سایت تبلیغ می شود که با توجه به غیر قانونی بودن برخی از این فعالیت ها، فروشندگان تنها از طریق تلگرام با مشتریان در ارتباط هستند به گونه ای گفته می شود که اولین و بزرگترین مجموعه تخصصی انواع وام و ضامن خرید و فروش وام راه اندازی شده است! و فرد برای یافتن هر نوع وام و یا ضامن فقط کافیست وارد این سایت شود. همچنین فروش وام مسکن اولی و وام ازدواج نیز در این مجموعه در جریان است که با توجه به اعطای امتیازات خاص به برخی دارندگان شرایط ،لازم است نظارت جدی تری صورت بگیرد.

4

2

15

13

 

 

طلا:

خرید و فروش طلا برای سرمایه گذاری و یا استفاده شخصی در این مجموعه نیز تبلیغ می شود که بدین ترتیب عنوان شده  فروش هر گرم طلا فقط ده و پانزده هزارتومان بالای طلای خام صورت می گیرد و فروشنده نیز از جوابگویی تلفنی و ارسال عکس معذور هستند و بدین ترتیب مافیای خرید و فروش طلا در شرایط بحرانی می تواند شکل بگیرد.

14

 

12

 

آنتن ماهواره: خرید و فروش وسایل ممنوعه ای چون آنتن ماهواره در این سایت امکان پذیر است.

16

 

مدلینگ:

در صورتی که مدلینگ بانوان در کشور رسمی نیست و به عنوانی ممنوع بوده، تبلیغ برای کسب و کار در حوزه مدلینگ بانوان  نیز در این سایت صورت می گیرد.

6

 

خرید و فروش ابزارجاسوسی: در این سایت نیز خودکاری برای ضبط صدا و فیلمبرداری عرضه می شود.

10

 

سکه و ارز:

با توجه به نوسانات طلا و ارز در کشور خرید و فروش این دو قلم کالا نیز در سایت دیوار رونق دارد. این در حالی است که مراجع اصلی تنها با دریافت کارت ملی مبلغ خاصی دلار را عرضه می کنند با این حال برخی دلالان به این امر اقدام کرده اند و احتمال فروش دلار تقلبی در این ساختار وجود دارد که نظارت جدی دولت و بازرسی کل کشور را می طلبد.

18

17

 

قبر:

قبر نیز در این سایت خرید و فروش می شود که در این رابطه قبرهایی تا حدود 700 میلیون تومان و در قطعه های قدیمی بهشت زهرا منتشر شده است که نظارت جدی نیروی انتظامی، شهرداری تهران و قوه قضائیه را نیز می طلبد. 

 

3

2

 

بار مشروب:

خریدو فروش بار مشروب نیز در این مجموعه صورت می گیرد که با همین عنوان در این سایت مورد تبلیغ قرار گرفته است!

19

دارو:

اقلام بهداشتی و دارویی چون قرص لاغری، صابون تریاک و سایر داروها در این مجموعه تبادل می شود که در کنار آن نیز دارو برای مقاصد مختلف از افراد خریداری و جمع آوری می شود همچنین خدمات پزشکی مانند طب سوزنی و حجامت که باید مورد تائید دستگاه های مربوطه باشد و خطر ابتلا به انواع بیماری ها افراد را تهدید می کند نیز وجود دارد.

 

22

21

درب خودرو :

قطعات خودرو در این سایت خرید و فروش می شود که جای سوال است برخی از این قطعات شامل درب خودرو از چه طریقی در این سایت قرار گرفته که در این زمینه لازم است نظارت جدی نیروی انتظامی وجود داشته باشد.

28

25

27

در پایان باید گفت ؛ فعالیت های نوین در فضای بازاریابی اینترنتی ؛ سبکی تازه از تجارت را در جهان شکل داده اند ولی اگر نظارت مناسب بر روی این نوع داد و ستدها نباشد می توانند به محلی برای جولان کلاهبرداران و دلالان تبدیل شوند و از همه مهمتر اقتصاد یک کشور را نشانه بگیرند زیرا دلالان با قیمت گذاری های نامتعارف در این سایت ها قادر خواهند بود بر نوسانات اقتصادی افزوده و قیمت های اجناس را تنها با نیت کسب درآمد بیشتر مدام تغییر داده و بالا ببرند و در همین مسیر قیمت گذاری در کل کشور تحت تاثیر قرار گیرد .

 تجارت اینترنتی نیازمند نظارت دقیق و تخصصی ارگان های ناظر است که با تکیه بر تمام زوایای علم این نوع تجارت ها بتوانند بر نوع عملکرد صاحبان سایت ها و مراکز تجاری اینترنتی نظارت کنند که اگر اینگونه نباشد نابسامانی اقتصادی از همین جا به اوج خود خواهد رسید و کل جامعه از این نقطه متضرر خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز